Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Toi on jotenkin rikki, mutta jos meet tonne tykkäyksiin ja painat “kuittaa kaikki”, niin silloin kun tulee takasin tohon “kellonkuvaan” niin näkyy mun mielestä vanhalla tavalla. Tai niin ainakin oon päätelly että toi bugaa jotenkin, mutta oon ajatellut et se on rikki vaan mulla kun kukaan muu ei oo kommentoinut :joy:

6 tykkäystä

Noniin, Kiina ja sen Wuhan-laboratorio on syyllinen. Siis koronavirukseen. Näin siis ainakin, jos uskomme Sunday Times - lehden tutkimusta, ja miksipä emme uskoisi?

Lyhyt tiivistelmä: Wuhanissa kehitettiin aluksi ihan hyödyllisiä juttuja, mutta kun kiinalaiset tutkijat löysivät täysin uuden koronavirustyypin, päätettiin laboratorion työ salata ja alettiin kehittää koronaviruksesta biologista asetta. Pahaksi onneksi virus pääsi karkaamaan ja tartutti laboratorion tutkijoitakin, joista osa kuoli. Siis virukseen - osahan kuoli siksi, että menivät julkisuudessa kertomaan viruksesta ja Kiinan valtio “edesauttoi” hengenmenettämisprosessia.

Meidän itänaapuriin toimille on hyvin kuvaava sana, “ryssiä”, mutta aika usein se tuntuu sopivan tähän toiseenkin kieroontuneeseen dicktatuuriin.

https://tekniikanmaailma.fi/sunday-timesin-selvitys-koronavirus-karkasi-wuhanilaboratoriosta-jossa-kehitettiin-ihmisiin-herkemmin-tarttuvia-virusmuunnoksia/

1 tykkäys

Mulla lähti aikanaan tää dark version itsestään pois ja meinasin sokaistua valkoiseen taustaan. En viitsinyt asiasta kysyä koska oletin että olen vain itse töhöttänyt jotain mutta sitten joku muu kysyi niin huomasin että siellä olikin joku päivitys mikä poisti kaikilta dark-tilan​:sweat_smile::man_shrugging:t3:.

Edit. Ohjeesi saattoi muuten toimia. Ainakin hetkeksi tuli oikeanlainen näkymä.

4 tykkäystä

Just for you Pavel. :slight_smile:

https://twitter.com/rita_codes/status/1668227080046223365

6 tykkäystä

Piti ihan katsoa noita suurimpia omistajia. Jos sama tuottaja istuu pöydän molemmilla puolilla niin voi helposti kuvitella kumpi niistä tuottajan rooleista on se vahvempi. Miksihän tuo on ylipäätään pörssiyhtiö?

Tulisiko mielestäsi teleoperaattoreille asettaa velvollisuus kertoa markkinoinnin yhteydessä, minkä valmistajan (Nokia, Huawei, Ericsson, Samsung) laitteita heidän 5G-verkon infrastruktuurissaan käytetään?

  • Kyllä
  • Ei
  • En osaa sanoa

0 äänestäjää

1 tykkäys

“Yhtiö saa Osakeannista noin 7,5 miljoonan euron bruttovarat ja arviolta noin 6,6 miljoonan euron nettovarat Osakeantiin liittyvien palkkioiden ja kulujen jälkeen”

Ainakin osakeannin järjestäjille kannattavaa touhua…

12 tykkäystä

Olen miettinyt tätä jo aiemmin, mutta tuli taas mieleen Berlusconin pikaisesti järkätyistä hautajaisista, että miksiköhän monesti maailmalla laitetaan porukka mullan alle noin pikaisesti. Berlu laitettiin parin päivän varoitusajalla monttuun eli poikkeuksellisen pikaisesti, mutta yleensäkin saa lukea, että jonkin julkimon hautajaiset on max. viikon sisällä kuolemasta.

En tiedä onko sama käytäntö myös ns. normaaleilla ihmisillä. Tietääkö joku ulkomailla asuva tai asunut tästä tarkemmin?

Suomessahan hautajaiset on yleensä noin kolmen viikon viiveellä ja esim. Loirihan oli kylmiössä jotain 7 viikkoa ennen monttubileitä.

3 tykkäystä

Katoliset hautajaiset pidetään melko joutuin, olikohan jopa 24h sisään vainajan kuolemasta.

5 tykkäystä

Katoliset hautajaiset on yleensä muutaman päivän sisällä. Ruumiinvalvojaiset on osa montturalliprotokollaa niin kuoppaus on käytännöllistä järkätä samalla perään. Ei kerkiä tunnelma lässähtämään tai pahimmillaan mätänemään.

3 tykkäystä

Olipa hauska päivä Ruoholahdessa!

Ei ollut mitään sovittua ohjelmaa, mikä oli ihan parasta. Sain keskustella indeläisten kanssa noin kahdeksan tuntia putkeen.

@Verneri_Pulkkinen oli tuttuun tapaan eläväinen keskustelukumppani, jonka kanssa pystyy laidasta laitaan keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta. Hyvä ihminen joka tavalla.

@Tomi_Valkeajarvi uutena indeläisenä on selvästi ottanut hienosti paikkansa; selvästi hän on innostunut työstään ja erityisesti yhteisöstään. Sympaattinen, osaava ja monipuolinen kaveri.

@Johannes_Sippola:n juttuja oli ilo kuunnella, mitä parhain analyytikoiden sparraaja ja haastaja. Toivottavavasti näen hänet vielä analyytikkona.

Em. kavereiden kanssa vietin päivää, mutta tapasin paljon muitakin tyyppejä; analyytikkoja ja muitakin indeläisiä. Kaikki ovat tosi kivoja ja hyviä keskustelijoita; osaavat puhua sekä aidosti kuunnella.

Inderesin työporukka on todella upea ja sain käydä mukavia sekä opettavaisia keskusteluja. Harmi, että aikaa oli vain kahdeksan tuntia, koska olisin halunnut jutella kaikkien kanssa paljon enemmän.

Olen aina arvostanut analyytikoita ja livekeskustelujen jälkeen vielä enemmän. Heiltä löytyy tervettä itsekritiikkiä, sopivaa kriittisyyttä, laajakatseisuutta… ja se tuli huomattua taas, että harvemmin fiksujen ja tietäväisten tarvitsee päteä. Todella hyvää työtä tekevät!

Kiitos kaikille teille, joiden kanssa sain jutella tänään!:heart::slightly_smiling_face:

58 tykkäystä

Mihin aikaan jpow tänään?

21:30 alkaa lehdistötilaisuus

1 tykkäys

Ja mä kun ehdin jo luulla että halusivat miehen monttuun vaarna sydämmen läpi lyötynä mahdollisimman nopeasti. No ei sitten…

2 tykkäystä

Laitetaas tämä tänne kahvihuoneeseenkin.

18 tykkäystä

Pahasti on hyytynyt tahti…tuosta kun tulkitsee niin ekan noin kahden viikon aikana allekirjoitettu ~30K (minä mukaan lukien) ja seuraavat 2kk vain 7K. Ryhtiliike on tässä kohtaa tosiaan tarpeen! :fountain_pen:

9 tykkäystä

HCP:n salkunhoitaja Pasi Havia kirjoitti tekoälyhuumasta. :slight_smile:

Tekoäly ponnahti pintaan sitä seuraamattomalle isolle yleisölle vasta hiljan. Niinpä kehitys vaikuttaa äärimmäisen nopealta, vaikka sitä on edeltänyt vuosikymmenien työ ja kehitys. Tekoälyn tutkiminen aloitettiin Darthmoutin yliopistolla vuonna 1956. Itse ajatus tekoälystä on taasen vuosisatoja vanha. Loppujen lopuksi ei siis mitään kovin uutta. Nyt kehitys on saavuttanut pisteen, jossa teknologia puhuttelee suurta yleisöä ja siten sen esilläolosta voi saada epärealistisen kuvan miten kaikki etenee.

2 tykkäystä

Aina välillä olen pallotellut sellaista ajatusta, että hyppäisin pois päivätöiden oravanpyörästä ja alkaisin kymmenillä, ehkä jopa sadoilla eri nimimerkeillä pumpata jotain suomalaista pienyhtiötä täällä, Kauppalehdessä, Suomi24:ssä, Ylilaudalla, Vauvafi:ssä ja ties millä muilla foorumeillla. Moderoiduilta foorumeilta kuten täältä saisin yhä uudelleen kenkää, mutta en koskaan lannistuisi, vaan aina uudestaan arpoisin jollain kummallisella, kehittämälläni satunnaisgeneraattorilla uuden sähköpostin ja nimimerkin ja jatkaisin siitä mihin edellisellä nimellä jäin. Kokisin kunnia-asiaksi, että en koskaan pyrkisi millinkään vertaa varioimaan maneereitani, vaan olisin nimimerkistä toiseen sama, aivan äärimmäisen tunnistettava itseni. Maneereihini lukeutuisivat:

  • First and foremost, kaikissa viesteissäni olisi taustalla pumppaamani pienyhtiö. Kirjoittaisin siitä sekä firman omaan ketjuun että kautta rantain vihjaillen moniin muihinkin ketjuihin. Painostaisin analyytikkoja sanomaan jotain optimistista yhtiöstäni. Mainitsisin kasuaalisti erilaisia houkuttelevien pikkufirmojen listoja, kärjessä useimmiten pumppaamani firma. Rakentaisin välillä aivan uskomattomia aasinsiltoja pyrkiessäni istuttamaan muiden päihin jonkinlaisen optimistisen idean firmastani. Spekuloisin jonkin isomman ja suositumman firman ketjussa, että ehkä se ostaa pumppaamani pikkufirman ja saa kaupan päälle hyvän uuden toimarin lähtevän tilalle. Mainitsisin tarkan iän, jossa tämän isomman firman meritoitunut lähtevä toimari tuli aikoinaan puikkoihin ja pohtisin, mistäköhän löytyisi juuri sen ikäinen kaveri, arvellen kaikilla syntyvän pään päällä lamppu: ”Hei, sen yhden pikufirman toimari on nyt just tuon ikäinen!”
  • Toinen maneerini liittyisi siihen, että olisin niin mieltynyt pumppaamani firman nimeen, että kirjoittaisin sen silloinkin kun luontevampaa olisi käyttää pronominia. Jos nyt esimerkinomaisesti oletettaisiin että pumppaamani firma olisi Jäämurikka, niin sen sijaan että kirjoittaisin normaaliin tyyliin ”Jäämurikka on halpa yhtiö, ja sillä on pätevä toimitusjohtaja”, haluaisin kirjoittaa ”Jäämurikka on halpa firma, ja Jäämurikalla on pätevä toimitusjohtaja”.
  • Kolmas maneerini olisi mieltymys päivämääriin hyvin pienimuotoisissakin tapahtumissa. Yleensähän jos jollakin firmalla on ollut jokin pieni tiedote pari vuotta sitten, ihmiset tuppaavat kirjoittamaan että se julkaistiin ”kesällä 2021”, tai korkeintaan ”kesäkuussa 2021”, mutta minä kirjoittaisin aina ja joka tilanteessa tarkan päivämäärän.
  • Minulla olisi myös joitakin pienempiä, juuri tälle foorumille räätälöityjä erikoisuuksia. Lukuaikani kirjautuneena olisi jokaisella nimimerkillä vain joitakin sekunteja per päivä, vaikka olisin kirjoittanut paljonkin viestejä. Mikään nimimerkkini ei koskaan tykkäisi mistään viestistä, koska silloin tekisin kaiken aiemman päälle vielä piirun verran ilmeisemmäksi, mitkä ovat juuri minun nimimerkkejäni.

Näin jatkaisin vuosien ajan, isolla positiolla pikkufirmassani. Toivoisin että työni kantaisi hedelmää ja suomalainen sijoitusväki ja laajempikin yleisö innostuisi firmastani. En kiinnittäisi juurikaan huomiota siihen, että toiminnallani pikemminkin sabotoisin firmani julkikuvaa sijoituspiireissä. Ehkä jollain alitajuisella tasolla ymmärtäisin ettei tässä ole oikein järkeä ja että minun pitäisi löytää elämälleni merkityksellisempi päämäärä. En kuitenkaan pystyisi lopettamaan. Jälleen loisin uuden tilin ja kehottaisin analyytikkoa korjaamaan sen virheen, että Jäämurikalla ei ole osta-suositus. Saisin kenkää. Lauantai-iltana viskilasin äärellä muistelisin vanhoja hyviä aikoja kun saatoin pysyä jollain nimimerkillä pitkäänkin kehissä, lueskelisin vanhoja nimimerkkejäni ja miettisin mikä niistä on rakkain. Kerran olin tehnyt viiden kuukauden runin – Going the Distance.

Ja nyt nukkumaan.

101 tykkäystä

Oot vissiin harjoitellut täällä Tulikiven ketjussa, siellä on sama henkilö keksinyt taas tänään uuden nimimerkin ja pumppaa paskaa :rofl:

Ihmeellistä, mutta täällähän tuo sallitaan :poop: :rofl:

19 tykkäystä

Lämmin kiitos @Kale-possu sydäntäraastavan mojovasta retoriikanpurkuoperaatiosta! Ja kun nyt kuitenkin tulet aikeesi ennen pitkää toteuttamaan, pyydän saada muistuttaa että noiden esille ottamiesi tarkkojen päivämäärien yhteydessä on hyvien - tai ainakin hyviksi arveltujen - tapojen mukaista luoda katsaus myös siihen, mitä Ruoveden lehti (nimi muutettu) on kulloinkin aiheesta kirjoittanut.

Vakavammin (tai ainakin astetta alakuloisemmin) tuollaisesta häkellyttävän umpimielisestä, jästipäisestä, kouristuksenomaisesta ja täysin vuorovaikutusresistentistä puskemisesta tulee mieleen lähinnä jokin tekijäänsä ja kokijaansa jälkistrukturalistisessa hengenhädässä karkuun pinkova puolitietoinen taideteos: teksti joka parkuu hokemaa “älä lue minua” ja sittenkin samaan aikaan tietää tuskallisen selvästi, että sen olemassaolon ainoa edellytys on, että edes yksi ihminen joskus tulee siitä jotenkin ottaneeksi vaarin.

Kielen ja viestinnän kannalta kiehtovan ristiriitaista, banaalin todellisuuden (osakemarkkinat & ahneus) vinkkelistä toki vähemmän hohdokasta. Pieni ja yksinäinen on yksittäinen ihminen internetin kajossa.

7 tykkäystä