Inderesin kahvihuone (Osa 7)

1.6% osinko. Liian hapokasta.
Ostan jos saan halvemmalla kuin viimeksi myin.

28 tykkäystä

Heh, hieman huvitti eilen Timpan twiitti :smiley: Tässä voisi taas muistutella Mallisalkun samoista kaupankäyntisäännöistä kuin koko Inderesin henkilöstöllä. Eilen oli Goforessa vielä karenssipäivä, sillä Gröniksen Q3-analyysiraportti julkaistiin perjantain aamukatsauksessa…

41 tykkäystä

Itse olen tykännyt näistä Anello merkin repuista. Tällä hetkellä tämä malli. Läppäritasku löytyy pehmusteineen, useampi erikokoinen tasku ja tuo erittäin iso suuaukko helpottaa elämää paljon. Ei ole hinnalla pilattu. Laatu/hintasuhde on minusta erinomainen. Anello on siitä hyvä että se pysyy pystyssä omillaan kun pohja on muotoiltu ja vahvistettu neliön muotoiseksi.

Toinen käytössä oleva on tämä Patagonian reppu. Menee lentäessä käsimatkatavaroihin jokaisella lentoyhtiöllä, niin siitä :+1:t2:

Laadukas tekele tämäkin, ei niin ”näyttävä” kuin Anello jos sillä on väliä.

5 tykkäystä

Jos jotain positiivista ettii, niin kaikki viimeaikaiset myynnit Helsingin pörssiin on osunu hyvin lankulle, tai ainaki kurssi on tippunu sen jälkee ku myyny :+1:

14 tykkäystä

Torstaina kahvitellaan, pitääpä pistäytyä kaikissa 3:ssa myymälässä, osakkeitakin on pari niin samalla silmäillään tilannetta.

Lisäksi joka käynnillä tietysti 25€ ostokset.

4 tykkäystä

Katso nyt @Verneri_Pulkkinen minkä aloitit QT-jäynällä. :grin:

21 tykkäystä

Tämähän on katastrofi suomalaiselle piensijoittajalle. Miten näin voi käydä?

3 tykkäystä

Meinas mennää kahvit väärään sydämeen ja kurkku pysähtyä. Näille viesteille on kyllä oma paikkansa helvetissä, jos siihen uskoo😂 perkele ma sanon.

4 tykkäystä

Tarvitsisi uuden liputusmoodin “halpamaista clickbait-trollausta” :smiley:

6 tykkäystä

Tässä on viimeiset kaksi viikkoa selvinnyt laskumarkkinaa yllätävän helposti kun on ajatellut että Kemppiläisillå menee vielä huonommin salkussa. Ei ne isot tappiot vaan että naapurilla on vielä isommat.

72 tykkäystä

Myitkö ETF:ää vai fyysistä kultaa?

Tässä täytyy varmaan kohta pitää jonkinlainen hallituksen kriisikokous kaikkien omien sivupersoonien kanssa sijoitusstrategian yksityiskohdista. Tällaisessa tilanteessa helposti psykologiset tekijät synnyttävät ajatuksia, että pitäisi ehkä sittenkin lisätä indeksipainoa salkussa suorien osakepoimintojen sijaan, vaikka tosiasiassa kai fokuksen pitäisi siirtyä nyt entistäkin enemmän siihen, mitä laadukasta alelaarista voi löytää.

Oma persoona ja puutteelliset ajatus- ymmärrysprosessit vaan tahtoo poiminnoissa tehdä usein sen, että itse näköjään tahdon vähän toimialalla kuin toimialalla jostain syystä suosia niitä alisuorittajia ja has-been -yhtiöitä. Olen näkevinäni arvoa siellä, missä markkinat eivät sitä nyky-ympäristössä näe. Toki kyky katsoa sinne minne muut eivät katso on joskus etukin, mutta näköjään nykymarkkinassa parhaiten ovat pärjänneet ne, jotka ovat vaan nostaneet niitä indeksejäkin vetäneitä korpokratioita ja peesanneet viisaampia.

Olen kai liian pehmo. En mä mun salkun lappuja nyt rakasta, mutta suhtaudun vissiin omistamiseen sympaattisista lähtökohdista sen sijaan, että osaisin olla kylmän laskelmoiva tuottopotentiaalin suhteen.

Mutta kovassa koulussa on setä auringonlaskuun ajelija. Mun elämä on yhtä Kummelia. Meikä alkaa poimia osakkeita justiin, kun 15 vuoden hypemarkkina päättyy korkopommiin, ja nyt tässä sitten lasketaan ties vielä montako vuotta putkeen…

Joku voisi sanoa, että FIASKO! :smiley:

E: typoja.

27 tykkäystä

Itse olen myynyt kaikki suorat osakkeet lukuunottamatta Plugia ja ostanut tilalle indeksirahastoja. Ja sekin ois pitänyt myydä aikaa päivää helvettiin. Myöhäistä se nyt on enää kun on kusetusmarkkinat ja kriisit saatana. Ja voin kyllä sanoa että on ollut mukavampi seurata tätä laskumarkkinaa rahastojen kanssa vaikka kipeää on tehnyt näinkin. Mutta herra varjele jos olisin pitänyt kaikki kusetusosakkeet salkussa. Olet kyllä oikeassa siinä että teoriassa juuri noin kuin sanot. Itse löytäisin sieltä kuitenkin taas jotain paskaa. Ei maksa vaivaa. Taidanpa tyytyä päihittämään suurimman osan sijoittajista tylsästi indeksirahastoilla. Kunpa vain tajuaisin myydä ton Plugin vielä pois mutta ei vaan pysty näillä hinnoilla. Ostin tietysti lisää taas eilen. No kuukauden päästä sitä todenäköisesti saa 4.xx hinnoilla. :face_holding_back_tears:

15 tykkäystä

Viktor Orban vertasi Euroopan unionia eilen Neuvostoliittoon.

Sosiaalisessa mediassa – ympäri Eurooppaa – EU:n ikeen alla kärsivälle Unkarille toivotaan nopeita jäähyväisiä sekä EU:sta että Natosta.

Yleinen käsitys vaikuttaa olevan se, että Unkarin kärsimys pitäisi lopettaa mahdollisimman nopeasti.

image

Mitäs mieltä sijoittajat ovat? Unkari huis menköön EU:sta ja Natosta?

HUXIT
  • Kyllä :+1: :partying_face:
  • Ei :-1:
0 äänestäjää
3 tykkäystä

Olet varmaankin myynyt aina ennen Q3:n julkistusta?

Poikkeuksena tietysti finanssisektorin toimijat, kuten tänään veret seisauttavan tuloksen tehnyt Ålandsbanken: EPS +73% 0,99 €:oon vert. Q3/22 0,57 €.

Hyvin onnistui myös Juurikin AOT:n ja OST:n lokakuun suursiivous pienellä tappiolla, kun piti haalia isosti Mandatumia. Kasvattaa asennetta, kun unohtaa tunnesiteet firmoihin ja ottaa kylmästi tappiot hyvistä juuri nyt aliarvostetuista firmoista, joiden kurssin tietää fundan perusteella nousevan pian tai viimeistään lähivuosina.

Pakko hyväksyä pikku tappiot, jos haluaa sijoittaa firmaan, jonka arvioi nousevan nopeammalla aikataululla ja olevan vieläpä turvallisempi vaihtoehto myös liiketoimintansa ennustettavuuden ja todennäköisten positiivisten ylläreiden näkökulmasta.

Saa nähdä käykö tässä pörssisukelluksessa samalla tavoin kuin 4-5/2020. Luvassa lienee pian ennen tai jälkeen joulun 2023 hurja nousu (koska pörssi ennakoi puoli vuotta) ja sitten alkaakin foorumilla spekulointi W-noususta, joka jarruttaa halpojen osakkeiden ostoa. Ja lopulta joku guru kertoo, ettei ehtinyt mukaan. :lemon: Väärin noustu.

4 tykkäystä

Onko tämä nyt sellainen Rahapodissa esillä ollut win-win-tilanne:

  • Voitot ja halvat mineraalit Kiinaan
  • Ympäristöhaitat nollaverotuksella Pölhölään (ja tukiakin vielä jutun mukaan kinutaan)

Matkalla voi laulella, että: Tässä maassa soramonttukin kaunistus olisi ja tuotot voi Kiinan laittaa.

12 tykkäystä

Toivottavasti tyttö tulee 10 vuoden päästä lukemaan tänne, että minkälaista se “henki” oli sijoituspalstalla herran vuonna 2023 kun nämä osakkeet hankittiin. :woozy_face: :sweat_smile:

20 tykkäystä

Tämä on enemmän tällaista kevyttä kahvihuonematskua, mutta itselle tulee blokin arvio kämpän hinnasta vuosineljänneksittäin. Nyt se arvio oli pudonnut 15 prosenttia, ja infojen joukossa oli ihan mielenkiintoista tietoa siitä miten heikko asuntomarkkina on ainakin täällä tällä hetkellä:

Loistava aika ostajalle, hirveä aika (pakko)myydä.

19 tykkäystä

Hintakehitys tuossa kaaviossa päättyy 2022 ja myyntimäärät (aktiivisuus) näyttäisi olevan nykypäivään.

2 tykkäystä

What’s OP doing?

Ilmeisesti “kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta” on otettu OP:ssa tosissaan.

18 tykkäystä