Ai hitto tässähän tulee yhtä ristiriitaiset fiilikset kuin silloin kun Aston_Livingstone vaihto nimensä @timontti.
musa_2 on kyllä aika hardcore valinta nimimerkiksi. Olet oikea moderni Diogenes, joka ei välitä pätkän vertaa sosiaalisista konventioista ja on valmis heittämään legendaariset nimimerkit ja niiden mukana kulkevan gravitaksen tuosta vain harteiltaan kuin kuluneen vanhan talvitakin, luodaksensa nahkansa uudestaan. Nyt alkaa hävettää että mietin omaa nimimerkkiäni viikon, koska halusin luoda merkityksiä merkityksien sisälle
En tiedä onko näin taitavaa sekuntipeliä ajastimissa vai huusiko joku Ruoholahdessa “Nyt se raportti heti ulos, posaria tulee jo!”
Edit. Vaikka kahvihuonehuumoria, niin lisätään disclaimer että kasvu ei aina ole riskitöntä plussaa kotia päin. Ei mene hypehöpön ruokintaretoriikkaan.
Näissä on kyse siis EKP:n seuraaman yhdenmukaistetun kuluttajahintaindeksin ennakkotiedoista. Suomessa enemmän seuratun suomalaisen kuluttajahintaindeksin lukuja tuossa ei ole.
Jos kuukausimuutoksen 0,22 % annualisoi, niin tällä hetkellä Suomen (yhdenmukaistettu) inflaatio olisi jo 2,6 % p.a. luokkaa. Hyvältä näyttää.
Huomasin eilen, että jälleen uudelle kadunpätkälle, jota käytän melko usein, oli asetettu 30 km/h nopeusrajoitus. Tämäkin homma tuntuu lähteneen täysin käsistä. Näin alhaisen nopeusrajoituksen noudattaminenkin on lähes mahdotonta – poislukien pihakadut.
Jos 30 km/h edes yrittää noudattaa mainitsemallani tienpätkällä, kerää välittömästi taakseen autojonon ja joku on hermostuneena peräkontissa kiinni. Viritetyt sähköpotkulaudat ja -pyörät pyyhältävät ohi hidasteiden kohdalla – eikä aina edes sähkövempeleet.
Myönnän, että rikon nopeusrajoituksia nykyään lähes aina, kun käytän autoa. Enkä ole siitä edes pahoillani. En kohella eivätkä nopeusrajoitusten rikkomiset ole millään muotoa törkeitä. Monilla 30-40 km/h rajoitusalueiksi muuttuneilla teillä ei vain pysty ajamaan niin hiljaa. Eikä näillä koskaan mitään onnettomuuksia ole ollut. Rajoituksia ruuvataan alas ilman järkisyitä.
Vastauksista päätellen tuo vaihtoehto tosiaan puuttuu. Melkoisen lainkuuliaisia autoilijoita löytyy sijoittajien joukosta. Kehä 3:lla tehdyn empiirisen tutkimuksen perusteella n. 95% autoilijoista ajaa ainoastaan vahingossa ylinopeutta. Mutta ajavat kuitenkin.
Kannattaa käyttää auto huollossa, jos siinä on kaasu- tai jarrupolkimessa tuollainen vika.
Itse en ole muuta haastetta nopeusrajoitusten noudattamisessa huomannut kuin (eritoten moottoritiellä työmaa-alueilla) tyypit ajaa ohi. Heidän moka, ei vaikuta minuun.
Taajama-alueella (poislukien isoimmat kadut) 30 km/h on hyvin perusteltu jo jalankulkijoiden turvallisuuden takia. Mitä nopeammin ajat, sitä vähemmän aikaa on reagoida yllättäviin tapahtumiin ja sitä isompi seuraus jos vahinko tulee.
Se on sitten toki eri asia, että monasti vanhemmat tiet ovat rakenteellisesti sellaisia että niissä 30 km/h tuntuu matelulta. Siihen ratkaisu on tien kaventaminen ja muut rakenteelliset muutokset, mutta niitä odotellessa autoa kuljettajan vastuu ei poistu.
Tein 25 minuutin Erikoisjakson (nämä ei kyllä koskaan osu “varttiin” ) kasvuyhtiösijoittamisesta. Vähän erilainen esitysformaatti.
Aiheet:
00:00 Aloitus
01:15 Mikä on kasvuyhtiö
03:58 Kasvu on arvon osa
07:18 Yhtiön elinkaari
08:41 Kasvutyyppejä
10:16 Mitä katsoa kasvuyhtiöissä
14:44 Kasvuyhtiön arvottaminen
17:47 Kasvu rauhoittuu nopeasti
19:09 Qt esimerkkinä
20:26 Miten välttää miinoja
22:23 Korot ja kasvuosakkeet
(äänet eivät ole täydellisiä mutta jumppailen asian kanssa koko ajan niitä parantaakseni. )
Hyvä avaus, nopeusrajoituksien mukaan ajaminen on vaikeata jos ei mahdotonta. 80 alueella vaikka yrittäisit huomioida mittari virheen, ajamalla 85-90, on joku puskurissa kiinni ja kun se on monasti rekkakin,
Ja toinen asia on, kun ne lähtevät ohittamaan, niin vaikka olisi kaksi vapaata kaistaa hyvällä näkyvyydellä, ajetaan ihan eteen, kivet lentää tuulilasiin ja joudut hidastamaan jotta saat mukavan välin edellä ajavaan
Tämä on kyllä niin tavallista. Ensin ajat ohi kun ajavat satasen alueella 95, sitten vaihtuu 80 alue ja sieltä tullaan samaa 95 sinusta ohi hetkeä myöhemmin.