Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Primen on luonut Congo Brands jonka perustaneet Max Clemons ja Trey Steiger. Heidän tausta on rahoitusalalla. Toki juoma myy kun se esitetään tubettajien omana juttuna (mitä ei luonnollisesti ilmaiseksi tarvi tehdä).

Tubettajien Logan Paul JJ Olatunji nyrkkeilysaaga oli mainostenpaus mikä loi Primehypen. Cryptot on vähän passe, niin vanha kikka on parempi kuin pussillinen uusia.

Saatavuusvaikeudet on tahallinen rajattu tuotanto ja sen ympärille rakennettu narratiivi. Media tarttuu syöttiin ja influensserit tykittää hypeä lapsi(ja aikuis)seuraajilleen.

Ei ole lapsia, mutta kyseinen FOMO on sen verran taidolla masinoitu bisnes että vertaispaineen luonti alaikäisille ja sillä nettoaminen käytännössä keksityllä tarinalla harvinaisuudesta ja skaalautuvalla ilmaisella näkyvyydellä vetää vakavaksi. Toki hämmentävän tuottavaa bisnestä. :smiley:

9 tykkäystä

Vähän oon huolissani, kun viimeiseen 30 viestiin ei ole yhtään voxtur aiheista päivittelyä ja verppukin liittyi priva kanavalle…

Että ajattelin laittaa itse tänne sellaisen viestin sitten… Hiusten leikkuu on kyllä kanssa hyvä ja kerronkin että olen itse joskus kesäisin leikannut omat ja kerran vaimonkin hiukset siiliksi, mutta tällöin minua vähän epäiltiin ihmissalakuljettajaksi kun lennettiin Albaniaan…

Onneksi vaimo sanoi tullivirkailijalle saksassa että “he is OK, my husband”.

23 tykkäystä

No ei sitä myötäänsä tarvi olla kiillottamassa, kuin keilapalloa.

Vähän ennen kun pää alkaa muistuttaa colosseumia, niin voipi sitä konetta näyttää🙂

1 tykkäys

Tuosta osaan sanoa, että jenkki ja brittitubettajat mm. KSI ja Jake Paul ymmärtääkseni, jotka nyrkkeilee puoliamatööritasolla, on brändännyt kovasti tuota. Onkohan noilla kavereilla joku 40milj. tilaajaa yhteensä YouTubessa. Erityisesti meidän ikäisten poikien suosiossa.

JJ Olatunji (KSI) on alunperin tunnettu Youtubesta mm. Sidemenin jäsenenä jolla on nyt pelkästään kaikilla Youtube kaikilla kanavilla yhteensä 30milliä seuraajia. Hän on briteistä kun taas Jake on Yhdysvalloista joka myös teki omanlaisessa porukassa videoita.

Näillä kavereilla oli sitten joku nyrkkeilymatsi tyylillä Britit vs USA tavallaan Suomi vs Ruotsi ja nykyään brändää sitä Primeä sitten yhdessä. Hyvällä hinnalla menee. Ne katteet otetaan kyllä sitten tehokkaasti sieltä päästä.

1 tykkäys

Itse en kyllä suostuisi leikkaamaan vaimon hiuksia siiliksi

4 tykkäystä

Kannattaa laittaa näihin jotain lähteitä, niin ei tarvitse siirrellä.

Kyllähän palkasta jää tällä hetkellä vähemmän säästöön jenkeissä kuin pitkään aikaan. Vaikuttaako tässä toisaalta myös se, että korona-aikana säästettiin niin paljon, että puskuria löytyy jo ennestään?

Talouden kannalta näen kyllä ennemmin heikkona merkkinä sen, jos ihmisten säästämisaste nousee, eikä rahaa haluta laittaa kulutukseen. Alhainen säästöaste parempi osakesijoittajalle.

5 tykkäystä

Kolmesti käynyt siellä ja joka kerta ihmettelee kuinka halpaa siellä on Suomeen verrattuna :slight_smile: Bensa 1 € / litra, juoma kuin juoma siihen 1 € pintaan automaatista joko kylmänä tai kuumana, ja 7-Eleven/FamilyMart/Lawsonista saa oikein hyvää evästä tyyliin 2 - 3 €:lla. Teriyakit ja tillijuustoleipä varsinkin hyviä ja sitten ne bento-boksit.

Ravintolassa kun syö, niin koko 4 hengen perhe saa loppupäiväksi navan täyteen yhteensä 30 - 40 eurolla. Ja en siis tarkoita mitään “kebabia” tai Izakayaa, vaan kunnollista ravintolaa.

Laskeskelin, että itse asiassa säästäisin rahaa asumalla kuukauden Japanissa :slight_smile: Toki pieni asteriski siinä, koska asuminen on meille ilmaista vaimon siskon tykönä ja lennoissa on huomattava henkilökuntaetu :slight_smile:

Piru kun onnistuisi helposti tehdä etätöitä Japanista käsin, voisi kyllä tältä istumalta muuttaa sinne…

25 tykkäystä

"Puolen litran pullossa myytävän juoman hinta pyörii noin 14,90–17 euron tuntumassa. TikTokissa ”Hrakauppias” vastasi näin kysymykseen, tuleeko Prime myyntiin hänen liikkeeseensä.

– Joku raja pitää olla. En myy mitään 15 euron maustettua vettä."

Tuolla tuotteella ei kukaan tee mitään. Ei kofeiinipitoisella eikä myöskään toisella versiolla. Lapsille lisäksi tuo Prime energy aiheuttaa haittaa enemmän kuin hyötyä. Siinä on erittäin paljon kofeiinia ja jokaisen vanhemman pitäisi kieltää tämmöisten käyttö lapsiltaan. Lapsissa on tarpeeksi energiaa itsessään ja jos ei ole niin lastenlääkäri on oikeampi osoite. Nuo kaikki energiajuomat on muutenkin epäterveellisiä. Ihminen ei tarvitse kuin vitamiinipitoista, riittävän proteeiini/rasva/hiilihydraattipitoista ruokaa säännöllisillä rytmeillä ja vettä ruokajuomaksi.
Ja kannattaa välttää myös kaikkea keinotekoisesti makeutettuja tuotteita jos ei halua itseään sairaaksi. Sokerikin on parempi valinta.

16 tykkäystä

Juu se on varmaan myös kohtuullisen tahallista, että ovat ”loppuneet”. Vaikka onkin 40milj. tilaajaa, ei tuo julkisuus hetkessä rakennu ja ehtisi jo jonkinlaista tuotantoa rakentamaan.

Juu… Hienosti Paul Logan ja kumppanit vetäneet. Itse ihailen näitä hienoja vetoja. :blush:

1 tykkäys

No tätä just, en ole ihan vielä toipunut täällä palstallakin esiintyneestä lentoitkupotkuraivoamisesta mitä tuo on muutos on nostattanut.

Ja btw SASsilla just pari viikkoa lensin ja siinä mun (halvimmassa mahdollisessa lipussa tietenkin) ei ollut kyllä käsimatkatavaraa myöskään.

1 tykkäys

Mulle sitten taas oli joku ottanut viime viikolla ruumalaukunkin, mutta raahasin silti tavaroitani käsimatkatavaroissa mukana, kun oli vaihto.

Mulla oli mystinen lentoreissu Saksaan alkuvuodesta, kun olin ottanut lennon yhdellä lentoyhtiöllä, sitten vaihto oli toisella, saavuttuani Köpikseen huomasin taululta, että lentoyhtiö oli vaihtunut kolmanteen ja kauhea kiire oikealle portille. Oikea portti ei oikein olisi selvinnyt muutakuin lentotunnuksella, kun useampi lento oli samaan kaupunkiin ja lähtökin oli eri. :sweat_smile:

Piti vielä portilla tehdä check-in ja sain paperiset liput, mitä en muista hetkeen tehneeni.

Kauhean mielelläni pidän käsimatkatavarat mukanani. Jos olisi ruumaan mennyt, olisi saattaneet laukkuporukka olla ihmeissään.

Enemmän kävi sääliksi kanadalainen vaihtolentäjä, jolla oli tiedot lennolle sähköpostissa, mutta portin tädillä ei ollut hänen tietoja.

3 tykkäystä

Tuosta palasi mieleen kun ehkä kymmenkunta vuotta sitten olin lähdössä Prahaan, liput olivat tsekkiläiselle lentoyhtiölle. Portille päin kävellessä kuulin muutaman hengen poppoon juttelevan, että olivat ostaneet kalliimmat liput Finnairille, kun eihän noista tsekkiläisten koneista voi tietää. Koneessa tuo poppoo istui muutaman penkkirivin päässä meistä.

9 tykkäystä

En tiedä huomasitko jo itse tekstikohdan alleviivausta tehdessäsi, mutta onko tuossa tarkoitus lukea “vuosein 2024-2026”, kun kuulostaa joltain murteelta tai 1800-kuvun Suomelta :cowboy_hat_face:

Juu… Tuossa koneiden vaihdossa meni ainakin kaikki yhteiskumppanuudet ja allianssit iloisesti sekaisin. :sweat_smile:

Varmaan optimoivat koneet täyteen yhteistyössä toistensa kanssa nyt, kun matkustusvirrat on hieman epävarmoja. Siksi kaiketi sellainen sekametelisoppa.

Valistunut arvaus vain…

Kiinnostavaa nähdä mitä mallisalkku tekee Duell:n suhteen jos lasku jatkuu, nyt kun näkymät ovat selkeästi muuttuneet.

  • Ostetaan lisää nyt kun ”halvalla” saa ja katse pitkällä.
  • Johonkin ne tappiot on rajattava ja otetaan -30% turskat, jotta voidaan seurata hetken sivusta.
  • Hyväksytään tappiot. Ei tehdä mitään ja kärsitään vaikutuksista pitkään tai mahdollisesti palaudutaan joskus tulevaisuudessa.
  • Jotain muuta?
16 tykkäystä

Mitä noita liputtelemaan. Kyllähän sinä jossain vaiheessa olet oikeassa, pörssillä kun on taipumus aina silloin tällöin laskea. Viime vuonna lasketeltiin ja seuraava lasku odottelee jo vuoroaan läheisessä tai kaukaisessa tulevaisuudessa.

Toki perustelut ovat aina tervetulleita.

4 tykkäystä

Rahallisesti kyllä mutta kun huijaa jatkuvasti fanejaan niin moraalisesti ei ehkä mikään roolimalli.
Esimerkkinä vaikka tämä kryptopeli.

6 tykkäystä

Tämä vaihtoehto taitaa olla pois pöydältä niin kauan, kun analyytikolla on positiivinen suositus päällä. :slight_smile: Ja milläs se suosituksen vaihdat, jos kurssi vain laskee :grin:

3 tykkäystä

Eipä ole enää positiivinen.

1.6 ja vähennä.

3 tykkäystä

My god! No nyt on piru merrassa, Gostowski kääntänyt moottorikelkkansa!
Luin kommentinsa: toivottavasti varastolla ei pala muuta kuin varoitusvalo.

3 tykkäystä