Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Naureskellen huomasin, että olit osannut valita sanasi hyvin, eikä toimittajakaan kai ollut omiaan kirjoitellut. Tavallaan osuit sitten paremmin oikeaan kuin muut.

Noilla jutuillahan on aika laaja lukijakunta ja tulkintojakin on yhtä monta kuin lukijoita. Mutta tosiaan jutun vinkkejä seuraamalla on välttänyt taloudelliset katastrofit.

1 tykkäys

Nyt kun katson menneisyyteen, 1996 minulle myytiin Nordealla (silloinen Merita) eläkevakuutus, josta tulee tuonkaltainen fiilis. Kiinnostuin sijoittamisesta vasta myöhemmin ja olin aika kujalla tuohon aikaan siitä, mitä tulin ostaneeksi…eli menneet mielessä tuosta postaamastasi sketsistä.

4 tykkäystä

Onko paasilla tässä ollut jokin maaginen makronäkemys suoraan inflaatio tasosta johdettuna, vai miksi inflaatio suoraan vaikuttaisi valuuttakursseihin?

Vai onko tullut vain aivopieru tyyliin “osakkeet on hyvä inflaatiosuoja - osakkeeni on vuodessa laskenut vain -5% kun inflaatio oli 8%, joten käteiseen verrattuna säästin 3%”?

Ps. Lainaus siis paasin sanoja eikä moneywalkerin

2 tykkäystä

Kusetusmarkkinat ovat nyt virallisesti päättyneet, kun OP:n salkkuni meni plussalle.

36 tykkäystä

Katoin hetken että mitä helv… koronakriisi, taas?! Olikin naapurin koraaninpolttokriisi.

Vakavammin; Onneksi Suomessa löytyy laki uskonrauhasta joka sanktioi uskontojen pilkkaa ja pyhien kirjojen polttoa tms. Jotkut ovat pitäneet tätä aivan takaperoisena lakina joka rajoittaa sananvapautta. Nyt tämä pykälä ,jota ei siis Ruotsissa ole on todella hyödyllinen Suomelle.

EDIT: Pistetäänpä kuitenkin linkin kanssa

21 tykkäystä

Veikkaan, että emme olisi Natossa ilman tätä. Noh, hyvä näin.

5 tykkäystä

Ainiinkö tekee? Ei ole tähänkään saakka koskenut kaikkia uskontoja :slightly_smiling_face: Valikoivaa on ollut, mutta ironisesti epätasa-arvoinen laintulkinta edesauttoi NATO - jäsenyyttämme. Nyt, kun maariskimme on minimoitu, odotan OMXH:lta edes pientä loppukesän kivaa.

7 tykkäystä

Hei, vaikka ketuttaa kuin perusfoorumistia politiikkaketjussa, niin tämä olisi mielenkiintoista tietää. Fortum jaksaa aiheuttaa tattikelejä otsaan. Milloin on kyse Liliuksen masinoimasta palkkio-ohjelmasta, missä jokainen Suomalainen vauvasta vaariin maksoi 100€( vai oliko markkaa) Fortumin johdolle, milloin kohtuuttomasta maariskistä tai sen realisoimasta Uniper sähläyksestä.

7 tykkäystä

Ei todellakaan ole hyvä asia. Jos ostan kaupasta aku ankan, raamatun tai koraanin, niin odotan saavani käyttää niiden sivut täsmälleen niin kuin itse haluan. Lukemiseen tai sytykkeeksi.

23 tykkäystä

Tästä olen kirjoittanut ja olen samaa mieltä asiasta.

2 tykkäystä

Toteaisin että jos teet sen siellä saunan pesässä niin näin onkin.

Jos sen sijaan haluat tehdä siitä performanssitaidetta kadulla ja kutsut vähän toimittajia katsomaan niin mielestäni olet vähintään pelle, koska on hyvin tiedossa että maailmassa on vähintään miljoonia heppuja (erittäin kiihko-uskonnollisia muslimeja) jotka repivät pelipaitansa esityksestäsi. Koska emme voi tätä korjata millään järkevällä toimenpiteellä ja haluamme pitää rajat auki ja jopa haalia näitä jamppoja maahamme, silloin on hyväksyttävä tiettyjä kompromisseja. Ei se ole hyvä asia, mutta joskus pitää olla käytännönläheinen.

Minun puolestani käy myös se että näille ei anneta erityistä mielenpahoitussuojaa, mutta sitten on pidettävä huoli että näitä mielensäpahoittajia ei päästetä maahan sekoilemaan “kostona” performanssitaiteesta ja katsotaan että ollaan jo sotilasliitossa jonne pääsy riippuu muslimien kirjan polttelusta ennenkuin sallitaan se.

38 tykkäystä

Media soittaa Paasille, ei toisinpäin. Paasille soitetaan, koska häneltä saa mehukkaita ja negatiivisia kommentteja ja ne keräävät hyvin lukijoita.

3 tykkäystä

Ehkäpä Heikkilä näkee WithSecuressa uuden Stonesoftin.

Ehkä hän ei kuitenkaan tule nimeämään seuraavaa kiinteistöään WithSecuren mukaan. “Turvakoti” voisi kuulostaa hieman arvelluttavalta.

29 tykkäystä

Kuuma peruna äänestys :grin:

Hyväksytkö Voxtur keskustelun siirtymisen pois Inderesin alustalta?

  • En hyväksy vain täällä, muut on rikkureita, ei tueta
  • Discordiin ja vain kutsulla. Turha hälinä veks.
  • Discord, koska löyhemmät säännöt ja myös treidit saa kertoa.
  • Mestarit itse valitsee minne kirjoittaa ja koska!!
0 äänestäjää

Onko Voxtur-keskustelu siirtynyt pois Inderesin alustalta?

Onpa kevyt olo.

14 tykkäystä

Kyllä se vaan on. Kaikki sellainen järkevä keskustelu on siirtynyt täältä pois varmaankin Discordiin? On suuri kynnys siirtyä oldschool sijoittajilla enää Discordiin, ei ne ymmärrä. Kuten hyvin tiedätte ennen luettiin Seppo Saariota ja sen piti riittää. :laughing:

Voxturin todella hyvin tuntevat ja aiemmin erinomaista lisäsisältöä Voxtur ketjuun tuottavat tyypit ei tänne enää kirjoita.

1 tykkäys

@Seinakadun_Keisari mistä löytyy intohimosi Teslan aktiiviseen kommentointiin ja seuraamiseen, kun selkeästikään et ole yritykseen sijoittamassa? :slightly_smiling_face:

Ikävää että näinkin vähäpätöinen asia on aiheuttanut sinulle ahdistusta.

2 tykkäystä

Onhan meillä tuo ”priva”ketju, missä kaikki halukkaat ovat.

4 tykkäystä

Varmaan sieltä samasta, josta Voxturiin sijoittamattomat innon Voxturiin.