Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Vinkki:
Ei kannata mennä vajaan kolmen tunnin päiväunille, kahta tuntia ennen nukkumaanmenoaikaa.

No ainakin nyt on virkeä olo - näin kolmelta aamuyöllä. :grimacing:

43 tykkäystä

tulee melkeen mieleen oma vuorokausirytmi aikoinaan yläasteella ja lukiossa.

menin aina koulun jälkeen nukkumaan (eli klo 14-15) ja nukuin klo 19-19.30 asti. Katsoin salkkarit, sit vähän jotain läksyjä tms. Unihan sit ei tietty tullut uudestaan kuin joskus 02-04, sit aamulla kouluun ja väsytti aivan hitosti, meinannut hereillä pysyä. Aina en kyllä pysynytkään, tuli kyllä tunneillakin nukuttua.
No koska väsytti niin taas koulun jälkeen heti nukkumaan… Pääsin tästä kierteestä eroon vasta armeijassa.

Ei ihmekään ettei koulumenestys ollut järin hyvä.

13 tykkäystä

On se hienoa että nelijalkaiset ei taantumaa noteeraa :smiley:

Musti Group.

”Lemmikkivanhemmat eivät tingi lemmikkiensä tarpeista vaihtamalla edullisempiin tuotteisiin, ja voitamme asiakkaaksemme edelleen suuren määrän uusia pentuasiakkaita…”

16 tykkäystä

Mitä saatiin

40 tykkäystä

Hämmentävää uutisointia, syödäänkö salaatit flunsattoman ulosteen peitossa sitten huoletta?

22 tykkäystä

Tuli otettua lounaaksi ihan arvalla espanjalaista perunamunakasta, oli kyllä älyttömän hyvää. Ja ei ole kyllä mikään mahdottoman näköinen resepti, että tekis kotona. Käytännössä siis ekana paloitellaan perunat ja kypsennetään pannulla, vähän sipulia jos haluaa, vapaan kananmunia sekaan ja sitten vain hyydytellään tavalliseksi munakkaaksi ikään kuin. Voilà. Sekaan suolaa ja pippuria, helvetisti pippuria. Tuostahan tekee äkkiä pojille tuollaisen ravintorikkaan, hiilari- ja proteiinipitoisen, hyvän makuisen, lihattoman lounaan. Pari näkkileipää vielä kylkeen niin menee jo päivällisestä. Varsinkin jos on jäänyt kypsytettyjä/muuten ylimääräisiä perunoita yli niin äkkiä kyhää siitä perunamunakkaan. Kui kätevää.

@Sijoittaja-alokas :lle erinomainen punttiruoka.

26 tykkäystä

Meillä tätä tehdään säännöllisesti ja kyllä maistuu! Semmonen vinkki tuohon vielä, että kun vähän lisää joukkoon ruskistettua pekonia, niin ai että!

Paitsi että se siitä lihattomuudesta!:joy:

8 tykkäystä

Sun tapasi ja ajatusmaailma tuo sellaisen ajatuksen itselleni, että sun on jatkossakin helppo elää noin, eli tulokset pysyvät. :slight_smile:

Olen viettänyt “salielämäntapaa” about 25 vuotta ja olen tottunut säätämään painoani. Nykyään pidän painon paikallani ja annan sen pyöriä 69-72-kilossa. Olen nostanut treeniurani aikana tarkoituksella painoa hiljalleen lisäämällä kaloreita ja sitten dieettiosuudet olen hoitanut huomattavasti ripeämmin.

Mulla on aika selkeä ja rutiinomainen tapa elää, niin ruokavaliokin on ollut aika tarkkaan jäsennelty. Dieetillä kaloreita noin 500 vähemmän sekä sopivasta extraliikuntaa päälle omien tuntemusten mukaan. Kalorien laskeskelu ja tarkka ruokavalio ei sovi välttämättä kaikille enkä ole itse tässä asiassa paras neuvomaan muita. Osaan valmentaa vain itseäni. :slight_smile:

7 tykkäystä

Eihän painonhallinta mitään rakettitiedettä ole. Sisälle ja ulosmenevän tavaran hallinnointia

Sanoisin kuitenkin, että aika vähän tiedetään suoliston toiminnasta. Varmasti löytyy paljon eroa esimerkiksi makroravinteiden imeytymisessä yksilöiden välillä. Joillakin ”läpipaskojilla” ravinto ei oikeasti imeydy niin herkästi ja suurempi osa tulee ulosteen mukana ulos. Joku toinen taas käyttää kalorit tehokkaammin hyödyksi, jonka myötä painon kurissa pitäminen on hankalampaa. Perusidea ei toki muutu, mutta jokin tiukka kaloriraja ei välttämättä toimi täydellisesti kaikilla yksilöillä

Onhan rasvojen, hiilareiden ja proteiinin imeytymisessä muutenkin eroa. Proteiinia menee eniten hukkaan aineenvaihduntaprosessissa ja tämän takia sen hienoinen lisääminen voi auttaa painonhallinnassa

15 tykkäystä

On erilaisia hyviä tapoja ja sitten voi miettiä, mikä sopii omalle biologialle ja luonteellekin.

Itselläni oli dieetin loppuvaiheessa kaloreita keskimäärin hieman yli 3000, mutta liikuin paljon ja mulla on luonnostaan muutenkin hyvä aineenvaihdunta. Painoa tippui noin 8-9 kuukaudessa noin 25kg, aika nopea tahti ja mulle sopiva. Painonpudotustahtikin on niin paljon kiinni ihmisestä, tavoitteista jne.

Tästä aiheesta voisin kirjoittaa, vaikka kuinka, niin mielenkiintoinen aihe, kun osittain liippaa lähelle harrastustani. :slight_smile:

5 tykkäystä

Oon tässä miettinyt kun läpällä ostellut ja myynyt esim tecnotreetä pienillä voittomarginaaleilla Adhd aivojani viihdyttääkseni jne, että onkohan tuo osakekauppabottien toiminta edes tuottavaa. Melkoisen typerää liikehdintää vaikuttaa olevan nimittäin. Ja esim tecnotreen osalta nuo osto ja myynti puolet näyttää olevan isolta osin juuri botteja. Onko tästä jollain tarkempaa tietoa?

Jenkkidataa.

8 tykkäystä

Täytyy kyllä todeta, että aika hyvä metabolia sinulle, jos dieetillä pystyt 3k kaloreilla vielä vetelemään tuon painoisena. Monella 80kg jampallakin usein kiristelykalorit jo alle 2k. Kaikki ovat todellakin yksilöitä.

2 tykkäystä

Jees, hyvin tarkka ruokavalio ja vaa´an kautta ruoat, oli hieman yli 3000 kaloria keskimäärin.

Toki liikuin tosi paljon ja tosiaan monilla on kalorit paaljon alempana dieetillä.

2 tykkäystä

Siis…oikea vastaus on tietysti:

”En tiedä mikä niiden ero on, luen vain suosituksen ja tavoitehinnan

12 tykkäystä

Kaikille jotka ei ole vielä nähneet. Tiivistää hyvin yhteiskunnan normit yhteen videoon

38 tykkäystä

Mulla on tapana ostella ATH-lukemien tienoilta sekä teräviä putoavia puukkoja.

Putoavista puukoista on kirjoittanut myös @Omavaraisuushaaste. :slight_smile:

Tämän takia putoavan puukon houkutus on niin suuri, koska jos kurssireaktio tuntuu ylireagoinnilta, sijoittaja saattaa uskoa pikavoittoihin, kun pörssi tajuaa todellisen tilanteen. Liian usein markkinat ovat ne, jotka ovat tajunneet oikean tilanteen ja yksittäinen sijoittaja yliarvioi omat kykynsä.

Putoavissa puukoissa on vielä yksi erittäin tärkeä ominaisuus, mikä pitää muistaa. Rajujen kurssilaskujen jälkeen, osakkeen hinta ei yleensä korjaa nopeasti ylöspäin vaan jatkaa joko kovaa tai matalaa laskua. Pohjaa on mahdoton löytää, joten pessimistisessä momentumissa voi menettää rahaa yllättävänkin nopeasti.

Muistutukseksi vielä, miten prosentit sijoittamisessa toimivat.

Jos osake laskee 25 %, täytyy sen nousta 33 %, jotta pääset nollille

Jos osake laskee 50 %; täytyy sen nousta 100 %, jotta pääset nollille.

Jos osake laskee 75 %, täytyy sen nousta 300 %, jotta pääset nollille.

EDIT:

Meni myös minulta läpi. Korjasin julmasti tuon tuohon lainaukseeni. :smiley:

22 tykkäystä

Kiitos jaosta! Ja hyvä kun laitoit nuo prosentit, koska heti huomasin perusvirheen eli 300%:iahan osakkeen pitää nousta, jos se 75% laskee :smiley: Noh, pointti silti pitää.

3 tykkäystä

Putoavien puukkojen tuottamia tappioita voi näppärästi korjata viputuotteilla.

23 tykkäystä

Ei, ei, ei… ei saa sanoa mulle tuollaisia. Olen ostanut “veliosakkeita”, kryptoja ja kokeillut myös viputuotteita jne.

Olen aina valmis valitettavasti kaikkeen järjettömään. :frowning:

7 tykkäystä