Inderesin kahvihuone (Osa 7)

“Näppärä” tarkoittaa helppoutta. Myyntimiehet turvautuu usein termiin “näppärä”.

1 tykkäys

Oliko tästä joitakin esimerkkejä?

Yksi kirjoitusvirhe oli vahingossa jäänyt. Korjasin.

23 tykkäystä

Kumpi tuossa on sitten hassumpaa. Että lopputöitä on tehty tekoälyllä vai se, että ne on mennyt läpi tarkastuksesta :slight_smile:

7 tykkäystä

Et kuitenkaan ole kokeillut vielä x100 krypto-viputuotteita, vai etkö vaan uskalla kokeilla :wink:

7 tykkäystä

Pikavipillä ostettua härkäkryptoviputuotetta kuulostaa ihan mun jutulleni. :smiling_face_with_tear:

13 tykkäystä

Kyllä. :+1:
Pikavipit ovat tarkoitettu rikastumiseen, eikä mihinkään parkkisakkojen maksuun… :wink:

3 tykkäystä

Eikö se pika-VIP ollutkaan se, kun illallisen aikana ostaa koko hotellin? :wink:

7 tykkäystä

Rulettipöydässäkin tappio kannattaa paikata panosta nostamalla.

6 tykkäystä

Tämä jäi nyt väliin.

2 tykkäystä

Pekka Seppäsen kolumni: Taloudellinen riippumattomuus on pelkkä höttöinen haave | Yle Uutiset Hupaisa kulma FIREen. Jos jaksaisin kirjoittaa blogia tekisin vastineen joka vertaa työeläkejärjestelmää pyramidihuijaukseen ( saat sitä vähemmän mitä nuorempi olet ).

14 tykkäystä

Miksi tälläisiä putkahtaa esiin nyt? Firettäminen ei todellakaan ole muodikasta tällä hetkellä. Lähinnä sometähtien tee se itse vinkit tai näin säästät kaupareissulla. En muista yhtään firetystä hehkuttava juttua tältä vuodelta.
En myöskään ymmärrä tätä motivaatiota dumata firettäjiä varsinkin kun argumentit on tuon tasoisia.

Myönnän että pahimman nousukauden aikana oli paljonkin ärsyttäviä juuri firettämisen alottaneita nuoria jotka extrapoloivat ensimmäisen vuotensa menestyksen sellaisenaan. Näitä ei vaan näe enää ollenkaan.

21 tykkäystä

Oon aina tiennyt, että logiikkaa on monenlaista, mutta tää on kyllä jo ihan eri avaruudessa. Kirjoittajan mukaan riippumattomuus vähenee, mitä enemmän on rahaa, koska jotkut ostavat rahoilla kartanon??? Tänä taitaa osaltaan selittää, miksi toiset vaurastuvat ja toiset ei

12 tykkäystä

Ruletissahan kannattaa pelata vain punaista 1 rahan panoksella - sitten aina jos häviää niin tuplaa panoksen ja voiton jälkeen panos taas 1 rahaan eikä rikastumista voi estää.

5 tykkäystä

Oliko tuossa joku ääniongelma, koska molempien puhuessa yhtäaikaa Isan ääni jyräsi Antin äänen eli Antin ääni vaimeni sillä hetkellä. Pitänee huomioida seuraavissa, että vältetään yhtäaikaa puhumista tai sitten muutetaan laitteiden asetuksia?

nyt oli kyllä usvaista tekstiä. Oliko tuo ihan tosissaan? tuli mieleen joku yläasteikäisen mielipidekirjoitus jonka tarkoitus on vain olla periaatteesta toista mieltä, vailla yhtäkään järkevää perustelua.

Mitä itse olen firettämisestä lukenut(kylläkin aika vähän), niin en ole vielä kertaakaan törmännyt siihen että jollain olisi päämääränään kartano palvelusväkineen.
Millä aikakaudella tää ukkeli elää?

9 tykkäystä

Kysymys tänne liittyen tuohon Sammon arvokeskusteluun. @Sauli_Vilen , käyttekö keskusteluja toisten yritysten analyytikkojen kanssa? Jos, niin keskusteletteko juuri tuollaisista Sammon kaltaisista näkemyseroista?

“Taloudellisesti riippumattomia ovat vain omavaraistaloudessa elävät”

Olikohan tämä se tärkein pointti. Eli termi hänen mielestään pielessä, sillä tekstin mukaan taloudellinen riippuvuus kasvaa mitä enemmän sinulla on omaisuutta.

2 tykkäystä

Tosi vähän käydään. Aika harvoin sitä edes näkee muita analyytikoita nykyään, kun tilaisuudet ovat pääosin digitaalisia. Toki Saaren Antin kanssa vaihdellaan välillä ajatuksia Sammosta ja tästä dialogista on ihan todistekkin: inderesPodi 148: Sampo, vieraana Antti Saari (17.3.2023) | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

18 tykkäystä

Olen juonut niin paljon Sandelssia kesän aikana, että nyt on pakko tulla Olvilta hyvä tulos. Kohta nähdään. :pray:

47 tykkäystä