Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Lähdin nyt vähän jälkijunassa Kauppalehden unelmasalkkukilpailuun. Varmaan holdailen vain näitä, koska olen laiska.

5 tykkäystä

Käsittääkseni Unelmasalkku ei huomioi saatuja osinkoja lainkaan, mutta toki kurssi huomioi irronneet osingot. Niin tuonne ei ehkä kannata “ostaa” osinkopapereita :slight_smile:

Mietin samaa, mutta “onneksi” Cityconin osinko irtosi tänään. Täytyy katsoa Anoran ja muiden kanssa sitä vielä.

Ylempänä esiintyneeseen pohdintaan liittyen vahvistan että kissa on härkä, kaikki tätä seuranneet tietävät:

“Seikkailu alkaa kadonneen kissan etsimisellä. Jo pian selviää, että kissa on Kuussa”.

5 tykkäystä

Nasdaq Tukholman työntekijää epäillään sisäpiiririkoksesta. Ratsiakin on tehty ja kaiken huipuksi kyseinen henkilö on kuulunut markkinavalvojiin, joiden tehtäviin kuuluu mm. sisäpiirikauppojen ja -rikkeiden valvonta.

Löytyikö siis viimein pitävää näyttöä kusetusmarkkinoista :crazy_face: Onhan tämä harvinaisen törkeä juttu.

30 tykkäystä

Itsekin ole ihmetellyt mitä tuolla sanonnalla oikein halutaan ilmaista. Ei kai kukaan osta osaketta ajatellen sen ensin tippuvan 50% (tai mitä tahansa), mutta ei hätiä, nousee se lopulta?

Sikäli vaarallinen sanonta kun oikein houkuttelee ostamaan putoavia puukkoja kun demonstroidaan millaiset nousuprosentit voivat ollakaan jos osake toipuu vaikkapa puoliväliinkin. :wink:

1 tykkäys

Sanokaas sijoittajat, mikä suomalainen yhtiö tämä on?

3 tykkäystä

Voisiko se olla Hmd?:thinking:

On muuten käsittämätöntä miten hyvin tämä toimii suurien tappioiden välttäminen toimii tuossa Kauppalehden Unelmasalkku-kisassa.

Mulla on salkku tuottanut vain vähän yli prosentin aloituksesta, mikä on varmaan pienempi kuin oman oikean sijoitussalkkuni päivävola, mutta silläkin pienellä tuotolla on tähän mennessä ohittanut jo 97% kaikista kisan sijoittajista :cowboy_hat_face:

image

Tää korkean riskin P1-kontrasalkku taas ei oo onnistunut ihan niin hyvin :smiley:

16 tykkäystä

Kusetusmarkkinat tehneet tehtävänsä: Minä mukaan lukien kisassa nyt 7600 salkkua vähemmän (16 569 vs 24 169 eli -31%) kuin alkuvuodesta @ 2023/01-03 :eyes:

12 tykkäystä

Täällä salkunhoitaja! Muistin muuten oman nimimerkin numeron väärin tuota “unelmasalkkua” tehdessä. Numeroita on taas täällä foorumin puolella nimimerkistä karissut ja ollaan edelleen lähempänä Teemu1 tai vaan Teemu nimimerkkiä. Aiheestahan löytyy keskustelua kahvihuoneelta jo vuodelta 2021, jolloin tätä jännittävää numeroiden vähenemistä mietittiin.

KL:n salkun nimeä pohtiessani päädyin hieman provosoivaan ja itseluottamusta uhkuvaan Ekantuhoon. Ohjeissa luki muistaakseni jotenkin, että salkun nimi ei saa loukata ketään. Ajattelin, että P1 tällaisen uhittelevan nimen kyllä kestää ja jopa kilpailuun kannustettuna unelmasalkkunsa hoidossa kovempiin suorituksiin! Hyvä, että kilpailu on noteerattu. :sweat_smile:

6 tykkäystä

Fennovoima OY. Ei taida muodustua hypeyhtiöksi.
;-D

2 tykkäystä

Tässä töitten jälkeen iltakahvia juodessani laitan pöytäkoneen päälle ja koitan katsoa Yahoo:lta s-postit.
Syystä tai neljännestä, parin viikon ajan olen joutunt odottamaan tunnin, että tämä posti aukeaisi minulle.
Mikä homma tässä mahtaa olla kyseessä?

Negarin jälkeisessä rommauksessa on hyvä ostella. Saa ylläpitää ihan ite ostolaitaa kato

Siksi vahva OSTA suositus.

Tekeekö muilla laitteilla samaa? Jos avaat postit selaimella, tekeekö muilla selaimilla samaa?

Tabletissa toimii kuten ovat luvanneet.
Minulla ei ole älypuhelinta. Pelkkä puhelin jossa saa lähetettyä tekstarin.

Aina säännöllisin väliajoin unohtuu vivuttajat, kun miettii pulkkailua. Miten joku myy tätäkin lappua vielä, vaikka ei varmasti ole voitollinen kauppa ja yritys on ihan hyvissä kantimissa. Tästä ne ostopaikat sitten lopulta muodostuu. Onko ne nyt :man_shrugging:

Tuo on muuten hevonkukkua. Tiedän ettei kaikki tiedä kaikkea, mutta… Nuo kyseiset aaltoviivat ovat pohjoisen pallonpuoliskon shamaanikulttuurissa symboli mikä, no en minäkään enää muista saakeli sentään, oliko se nyt sitten ylisen symboli yleisesti vai jonidenkin ylisen henkiolentojen (kuten esim. enkelten tyyppisten ristuksen uskossa) symboli. Jokatapauksessa taiteilijalla on ollut kyllä tietoutta asiasta, vahingossa ei joutsen ja ylisen aaltoviivat kuvassa ole.

En ihmettelisi jos shamaanikulttuuri olisi aallot ottanut revontulista. Revontulet muuten ei tarkoita kettua… Repoilu tarkoittaa taikomista ja taikoja. Revontulet on taikatiulet tai taikomisiin liittyviä. Samopin esimerkiksi Reposaari…

3 tykkäystä

Pörssien suunta tänään oli äärettömän masentavaa. :disappointed: (voi itku :droplet:)
Mun Suomi-osakkeet jäivät punaiselle (20/1), poikkeus saavutti +0,60 nousun. :finland:
Enpä uskalla avata pankin palvelua, että näkisin ulkomaisten omistuksien surkeuden. Vaan siirryn uskosta toivoon ja lujasti toivon huomiselle päivälle reipasta korjausliikettä plussan puolelle. :+1:

5 tykkäystä

Sopii toivoa, perjantaihan on perinteisesti mukava nousupäivä :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:.
On tämä niin perseestä, monet, en siis minä, eivät enää “uskalla” ostella halpoja firmoja laskeviin kursseihin, ja sitten joillain voi olla rahat lopussa, siis muilla :smile:

19 tykkäystä