Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Onko Duellilla lähtenyt mopo keulimaan, vai mitä Webcastin kuvassa yritetään vihjata?

image

10 tykkäystä

Okei nyt pitäisi taas toimia!

5 tykkäystä

Video tuli just pihalle, joten en alkusanoja enempää ole ehtinyt katsomaan vielä.

MUTTA LISÄÄ NÄITÄ. Olisi todella kiva kuunnella tämmöisiä pidempiä videoita, kun analyytikot yms puhuvat välillä omista sijoituksistaan/strategioistaan. Aivan mahtavaa!

44 tykkäystä

Mikaelin salkku hätäisille


47 tykkäystä

Okei pusketaan yksi fiksi vielä tän takia, niin sivu voi olla hetken alhaalla. Sori!

Edit: Olin optimistinen ajan osalta, iiihan kohta pystyssä :man_facepalming:

Edit 2: Nyt taas pystyssä, eli jatkakaa vaan salkkukeskustelua :slight_smile:

6 tykkäystä

61 tykkäystä

Tuttuja tyyppejä kirjassa?

Miten kertoa lapsille sijoittamisesta, koroista tai inflaatiosta kiinnostavasti? Mun uusi lastentietokirja Tornihuoneen salaseura: Rahan jäljillä on kerronnaltaan lähellä lastenromaania.
Mutta vaikka siinä on tarinallinen kehyskertomus, esim mukana olevista aikuisista hahmoista moni on saanut inspiraation tosielämästä.

Niinpä sijoittamisesta kertovassa luvussa on mukana eräs Mikael, joka kertoo tarinassa mm miten aloitti sijoittamisen :wink:

Kirjassa on myös paljon muita vastaavia easter egejä aikuisille löydettäväksi!

Säästäminen ja sijoittaminen ovat tässä kirjassa vaurastumisen työkaluja, joilla voi rakentaa tulevaisuuttaan. Toivon ryhmän sijoittajille antoisia keskusteluita jälkikasvun kanssa sijoittamisesta - tässä siihen yksi työkalu!

Lisätietoa kirjasta:

57 tykkäystä

Eikö jenkkimarkkinan pitänyt olla tänään kiinni?

Kanadan vaan. :slight_smile: Muutoin eikai ollu juhlia.

Okei, Kauppalehden sivuilla lukee kalenterissa, että USAn markkinat kiinni.

1 tykkäys

LOISTAVAA! Kiitos Elina ja avustaja Mikael.

Erityisesti Juurikkia lämmitti tämä voimaannuttava kohta Elinan nettisivuilta:
Tärkeintä ei ole se, osaako määritellä kaikki termit oikein. Vaan syntyykö lapselle kuva itsestään pystyvänä toimijana, joka voi ottaa itse asioista selvää ja ryhtyä toimeen.

Tutustumatta teokseen ei sisällöstä kannattaisi juuri spekuloida. Juurikki muistaa oman ehkäpä jo ennen kouluikää koetun oivalluksen, että osakkeet tarkoittaa oman kapean siivun omistamista kyseisestä firmasta. Ei siis pelkästään tulevista osinkotuotoista (joista Verneri muistaa muistuttaa :wink:), vaan myös firman jokaisesta rakennuksesta alkaen aina toimiston klemmareihin asti. Toivottavasti on kirjassa huomioitu. Hieno homma vaikkei olisikaan. :kiss:

13 tykkäystä

Nyt vaan angstisille teineille joku helppotajuinen tiktok sarja sijoittamisesta.
Please, jos joku kuulee!

2 tykkäystä

No myöhäistä niitä nyt on enää myydä, vittu kun on -80% turskalla vitun kusetus markkinat ja kriisit saatana!
-Mallisalkkutiimi.

69 tykkäystä

Meissä aikuisissakin on monenlaisia ihmisiä ja mitä vähän luin kirjastasi, niin tuli olo, että tuosta kirjasta moni aikuinenkin voisi saada oikeasti hyvää oppia - ainakin minä.

Useat sijoituskirjat ovat monille aikuisillekin ehkä haastavia, varsinkin jos on tuore sijoittaja, mutta sinun kirjastasi varmasti ihan jokainen saa jotain irti. :slight_smile:

Voisinpa melkein itsekin ostaa kirjasi, kun katsoin, mitä se pitää sisällään:

11 tykkäystä

Kävin tämän mieheni kanssa kurkkaamassa viikonloppuna. Oli ihan positiivinen yllätys, kun ennakko-odotukset eivät olleet kovin korkealla.

4 tykkäystä

Kiitos! Juu, olen kuullut jo muutamalta kirjan lastensa kanssa lukeneelta aikuiselta saman, että moni noista asioista on aikuisellekin hyödyllistä lukea :wink: Ja etenkin noin selkokielisesti muotoiltuna.

Kirjahan sinänsä käsittelee tosiaan paljon muutakin kuin sijoittamista. Mutta ensin pitää olla talouden pohja kunnossa, jotta voi säästää ja sitten ehkä sijoittaakin.
Kirjan tavoitteena on nimenomaan voimauttaa ja kasvattaa taloudellista itsetuntoa. Talous on arjessamme ihan tavallisia asioita joista voi ottaa selvää ja lapsikin voi tarttua toimeen ja keksiä pieniä keinoja ansaita rahaa. Toivon että lukija sen jälkeen ajattelee, että “sijoittaminenkin voi kuulua myös minun elämääni” - haluan myös kannustaa ajattelemaan työelämästä ja yrittäjyydestä positiivisesti.

9 tykkäystä

Taitaa olla duell uskovaisten viritetty mopo🤣

1 tykkäys

Oliko kirja suunnattu minkä ikäisille lapsille? Voisi edes tilatessa valehdella olevan lapsia varten :joy:

7 tykkäystä

Olen lukenut kirjan ääneen jo eskarilaiselle. Mutta itse luettuna vaatii toki sujuvan lukemisen. Ydinkohderyhmä varmaan n. 8-12. Ja huom, voihan kirjan ostaa valmiiksi jo nuoremmallekin! Parin vuoden kuluttua sitä ei välttämättä kaupasta enää saa.

12 tykkäystä

Toimiikohan tuo myös äänikirjana vai onko kirjoitettu sellaiseen muotoon, että vaatii kuvien katselua.

Meidän nuorimmainen kuuntelee äänikirjoja joka ilta ja on kiinnostunut tekemään kaikenlaista pientä bisnestä.

2 tykkäystä