Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Minä puolestani olen miettinyt viime viikkoina sitä, että ikään kuin foorumin ilmapiirin - sinänsä vähäinen - toksisuuden määrä on vähentynyt entisestään, ja typeriä henkilökohtaisuuksia tai ylipäätään vänkäyksiä on taas osunut silmiini vähemmän. Voihan se toki johtua omista ketjuvalinnoistanikin ( :man_shrugging:), mutta … Noh, mukavampi täällä on ollut taas viettää aikaa foorumilla, kun ilmapiiri on sävyltään ystävällisempi.

54 tykkäystä

Mieliala elää salkun mukana :grin:

9 tykkäystä

Tuli katsottua tämä dokumentti, toivottavasti tämän myös katsoo mahdollisimman moni. Kiitos linkityksestä!

Tykkään itse tehdä musiikkia fiilispohjalta ja käsitellä diippejäkin asioita musiikin kautta, 2022 maaliskuussa syntyi alla oleva synkkäsävyinen, likainen ja säröinen instrumentaalitekele juuri Mariupolin uutisoinnin ja järkyttävän tilanteen pohjalta.

Yykeli - 地下要塞からの脱出 (ROUGHLY ROUGH MIX)

3 tykkäystä

Tämä 20 Days in Mariupol -dokumentti pitäisi näyttää kaikille niille venäläisille, jotka nyt kitisevät Suomen puolella siitä, että Venäjän raja on suljettuna ja he eivät pääse näkemään sukulaisiaan/perheitään.

29 tykkäystä

Katsoin eilen illalla puoliväliin. Paljon ja liikaa olen nähnyt rumaa kontenttia, mutta tämä iski erillä tavalla. Pakko oli ottaa tauko, sillä ei vain pystynyt ennen nukkumaanmenoa katsomaan loppuun. Itkettää ja raivostuttaa ukrainalaisten kohtalo.

Dokumentti on loistavasti tehty. Tätä suositellaan monessa kanavassa kaikille, mutta en voi suositella sitä kaikille, koska materiaali voi olla monelle liikaa.

Dokumentista nousi mieleen Veteraanin iltahuudon sanat

”Kertokaa lastenlapsille lauluin,
Himmetä ei muistot koskaan saa…”

19 tykkäystä

Itse suosittelisin lämpimästi @JuhaS :lle Magnificent 7 osakkeita. Sopisivat mielestäni oivallisesti strategiaan. :slightly_smiling_face:

19 tykkäystä

Laitetaan tänne kahvihuoneeseen vielä tuosta Qt:n palkitsemiskäytännön muutoksesta. Omistajana on ikävä huomata, että noita tavoitteita pystytään muuttamaan kunhan vain strategiaa muutetaan ennenaikaisesti.

Jos tuo on yleinen käytäntö, niin minkä verran se motivoi avainhenkilöitä pyrkiä saavuttamaan alkuperäiset tavoitteet jos takaraivossa on tieto, että sääntöjä voidaan muuttaa kesken pelin?

8 tykkäystä

En ole omiatanut telkkaria muutamaan vuoteen ja tänään tylsyyksissäni napsautin hotellihuoneesta sellaisen vanhan mallisen seinätelkkarin päälle. Olin unohtanut kännykän laturin kotiin joten ajan tappamiseen ei oikein muitakaan vaihtoehtoja ollut. Lähdin rohkeana selaamaan kanavia ja kiinnostukseni heräsi kun ohjelman nimi oli NASA:n salaiset arkistot.
Puolen minuutin katsomisen jälkeen tajusin että tämä ei tainnutkaan olla tiedeohjelma vaan jenkeille tarkoitettua roskaa. ”Tutkijat” pelottelivat tulevasta kriisistä jossa amerikka muuttuu aavikoksi. Syy oli tietenkin pahat kiinalaiset jotka rakentavat ”herkälle korkeuspiirille” niin paljon betonisis suurkaupunkeja että maapallon akselin kallistus menee täysin sekaisin. Perhosefektikin muistettiin mainita.
Peloittelun uskottavuutta voi arvioida mittasuhteilla: Maapallon tilavuus on reilu tuhat miljardia kuutiokilometriä ja toisaalta betonia käytetään maailmassa noin 10 kuutiokilometriä vuodessa. Maapallon keskitiheys on myös yli kaksi kertaa enemmän kuin betonin tiheys.
Ilmankos jenkit ei usko ilmastonmuutoksen.

Taidan avata töllön seuraavan kerran jalkapallon em24 kisoihin.

19 tykkäystä

Lämmin kiitos inspiraatiosta @Takkuparta ja @_TeemuHinkula! Toitte hymyn kasvoille. :slight_smile: Kyseessä on taiteellinen yksityiskohta. Osakesijoittaminenhan on taidetta ja yhteyksien luomista. :slight_smile:

Tässä vielä seitsemän periaatetta, jotka ovat mielestäni kauniita. John Wooden sai ne isältään valmistuttuaan koulusta.

  1. Be true to yourself.
  2. Help others.
  3. Make each day your masterpiece.
  4. Drink deeply from good books, especially the Bible.
  5. Make friendship a fine art.
  6. Build a shelter against a rainy day.
  7. Pray for guidance and count and give thanks for your blessings every day.

Lähde: Quote from the paper titled “Seven Things to Do.” that John Wooden received from his father upon his graduation from grammar school. John Wooden (Oct 14, 1910 - June 4, 2010) was the head coach of the American basketball team who won ten national championships in a 12-year period.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :slight_smile:

7 tykkäystä

Huomauttaisin tähän että sama kävi z-maalle.

Maallikolle on jäänyt sellainen kuva viime vuoden helmikuusta lähtien että saattavat olla jopa maailman löysäranteisimpia resurssiensa tuhlaajia :thinking:

Mielenkiintoinen testi missä ajettiin ev:llä 112 km/h (70 mi/h) motarilla kunnes autosta loppui virta ja verrattu EPA luvut mitä auton toimittajat lupailevat.
Saksalaiset pärjäsivät alka hyvin tässä testissä.

4 tykkäystä

Peruna. Hulvaton komedia parhaillaan Nelosella. Jokaisen startup-yrittäjän pikakoulu. Sopii myös sijoittajille :face_with_hand_over_mouth:

14 tykkäystä

Katsomissuositus. Huikea suomalainen huumorielokuva :+1:

6 tykkäystä

Kuin myös

12 tykkäystä

‘Siinäpä häpiät sitte’ :smile: :smile: :smile: :smile:

Jätin kesken kun tuohon asti pääsin, tämä helmi pitää katsoa loppuun saunaoluen ja
Danielin Jaskan kanssa yhdessä :hugs:

Tattista

4 tykkäystä

Tuommoinen lappu oli pöydällä. Viimeistä yötä viedään. Omituinen olo. Ehkä hieman haikea. 10v samassa mummokodissa. Eiköhän se ole jo lähteäkin.

Lähdin rahan takia. Muuten olen kyllä viihtynyt. Jos kilpailija maksaa vastavalmistuneille hoitajille ENEMMÄN, kuin mitä mä saan täysillä ikälisillä, eikä talo tule penniäkään vastaan, niin eipä tuo jätä paljon vaihtoehtoja.

Tuntipalkka nousee yli 2€ ja se nostaa myös yölisien määrää. Tekee satasia kuussa ja tonneja vuodessa. Toki progressiivinen verotus vie osansa, mutta kai siitä joku siivu jää itellekin.

Semmosta. Mä jatkan hommia. Kunnialla loppuun saakka.

(Ai miten mä tommoset arviot sain? Kun ei tee mitään, niin ei tee myöskään virheitä😄)

108 tykkäystä

Monen sijoittajan salkku onkin pitkään ollut jumissa siellä todellisessa Dark Placessa eli Hesulin pörssissä :disguised_face:

16 tykkäystä

En nyt negailla haluaisi, mutta en kyllä itse muutaman tonnin takia kehtaisi vaihtaa työtä mikäli viihtyy ja riski on siitä, että joutuisi oikeastikin tekemään kunnolla töitä :cold_face: toisaalta voipa töissäkin käydä aika pitkäksi ja sitä äksöniä kaivata

En kulumallakaan vaihtaisi nykyistä työpaikkaa. Tärkeintä ei ole palkka, vaan viihtyisä työympäristö ja helposti sovittavat vapaat. Toisaalta kulut maltilliset ja jonkin verran muuta tuloa niin ei ole niin justiinsa palkkatyön suhteen.

Tämän takia kait muutkin sijoittavat. No osa kaipaa materiaa, mutta itselle vapaa-aika ja omien juttujen tekeminen menee tärkeysasteella edellä mainittujen asioiden ohitse

4 tykkäystä

Tuli katsottua tämä, ja huh huh… Unohtui kyllä omat työkiireet ja stressi, vahva suositus katsomiselle :pray:

1 tykkäys

Totta ja ei. Voit uskoa että olen tätä pohtinut. Kun kattoo tiliä, niin ei ollenkaan huono vaihtoehto. Monta tonnia vuodessa on kuules mun mittarilla PALJON! Kun kattoo mitä ruoka maksaa ja paljonko laskut vie, niin ei yhtään haittaa, jos tilille jää kuukausittain joku satanen enemmän.

Mut nyt on hyppy tyhjyyteen. Aika näyttää oliko päätös oikea. Jos ei, niin kokeilee seuraavaa. Hoiva-alalla ei hommat lopu.

34 tykkäystä