Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Minua ei ole koskaan kutsuttu natsiksi näin kauniisti :rofl:

Kiitos @Sijoittaja-alokas !

P.S. Jos olisin mode, olisin ehdottomasti mielivaltainen natsi. Lentopallotuomarinakin kävi aina pelaajia sääliksi, kun olin niin surkea.

28 tykkäystä

Sä olisit loistava täs hommassa! :slight_smile:

Mut joo, hyvä ku ymmärsit kehuna ja tarkennuksena vielä, että ollaan Heiskasen kans ollaan tultu kamuiks ja lähes päivittäin pistellään WhatsAppia. :sunglasses:

Olen huono ilmaisemaan itseäni, joten toivottavasti tuosta haastiksesta ei tuu väärinkäsityksiä suuntaan taikka toiseen. :slight_smile:

10 tykkäystä

Mä olen niin ylpeä tästä, että heti jaan tänne. :slight_smile:

120 tykkäystä

Olipa hieno haastattelu @Sijoittaja-alokas ja @Kale-possu , juutuin lukemaan tämän heti tuoreeltaan, vaikka olisi pitänyt tehdä tietyt aamutoimet, mitä tulee päivän osakekauppoihin :slight_smile: Olen pettynyt, jollei tämä haastattelu saa vähintään 500 tykkäystä, nyt hiukan yritystä myös foorumin maan hiljaiset ja ne, joille sen tykkäyspainikkeen painaminen on vaikeaa.

Ja kiitos vain @Sijoittaja-alokas minunkin mainitsemisestani ja ystävällisistä sanoistasi, näkisitpä vaan, kuinka kännykkäni lentää seinään, kun oikein hermostun, se siitä viisaudesta ja maltista :slight_smile:

PS. Pitää vielä lukea kyseinen haastattelu monta kertaa, jotta sisäistää kaikki alokkaan viisaudet. Hieno tarina myös siltä kannalta, että todistaa sanonnan “vaikeuksien kautta voittoon”.

36 tykkäystä

Kiitos itsellesi @NukkeNukuttaja!

Kiitos @Kale-possu:lle erinomaisista kysymyksistä!

Ihan hirveästi jännitti ja jännittää edelleen. :slight_smile:

15 tykkäystä

Noista flop 2023 veikkauksista kannattaa olla ylpeä myös. Veikkaan että Mäkinen haluaa lainata tätä sun käänteistä Midaan kosketusta ja shortata niin että WSB kavereilta tulee itku.

26 tykkäystä

Joo, otin tuon kommentin pelkästään hyvällä. Nauratti oikein, kuinka kauniisti osasit sanoittaa sen, mitä minä toisin modena pöytään :smiley:

Luin haastattelunkin nyt loppuun ja täytyy sanoa, että arvostus teikäläistä kohtaan nousi entisestään :chart_with_upwards_trend:

Itse olen elänyt hyvin päinvastaisen elämän, missä monet asiat on tulleet helpolla ja ilman vaivannäköä. Sinun taipaleesi kertoo vahvasta luonteesta ja moraalisesta selkärangasta. Moni ihminen kyynistyy ja katkeroituu paljon vähäisemmistäkin ongelmista, mutta sinä olet pysynyt kilttinä ja positiivisena vaikeuksienkin kanssa.

Hattu päästä :tophat:

36 tykkäystä

Siis ollaanko Heiskasta rekrytoimassa foorumin natsiksi?

15 tykkäystä

Kiitos kauniista sanoista! :slight_smile:

Mulle on aika tärkeää se, että musta ei luulla liikoja hyvässä enkä mä toisaalta halua sitäkään, että aika epäselkeän itseilmaisuni takia joku ymmärtää mut väärin negatiivisessa valossakaan.

Aito ja kiltti olen omasta mielestäni perusluonteeltani, mutta elämääni ovat tukeneet valtavasti vanhemmat, minulle sopiva yhteiskunta eikä tuurinkaan merkitystä voi unohtaa. Voisin hyvin olla syrjäytynyt ihminen enkä ole tässä nykyisessä tilanteessa oman onneni seppänä, vaikka toki olen yritteliäs, mutta siinäkin ovat vanhemmat olleet hyvänä esimerkkinä.

Aika paljon tulee nyt viestejä (eri tavoin) ja mulla on todella kiireinen päivä, niin pahoittelen, jos en huomaa reagoida kaikkiin viesteihin.

Minua kohtaan ollaan aina oltu reiluja, joten kiitos siitä kaikille! :slight_smile:

25 tykkäystä

Luonnollisesti kaikki löytyvät omasta salkusta. Miksi kukaan sinne huonoja tuottoja ottaisi? :sunglasses:

2 tykkäystä

:smiley:

Lisään tähän viestiin vaikkei liitykkään ylläolevaan juttuun, tämän ihanan viestin Kalakukko1 käyttäjältä Ostin/myin ketjusta:

:heart:

26 tykkäystä

Valmetin ketjusta poimittua. 20-30m€ liikevaihto, 300-400 työntekijää. Kertoo siitä, että täällä todellakin pitää olla paljon korkeampi tuottavuus, että valmistavan teollisuuden työpaikat pysyvät suomessa. Paljon on työntekijöitä noin pienellä liikevaihdolla.

3 tykkäystä

Kiva että on noin tarkat luvut :+1:

Nyt täytyy tähän väliin esittää kiitokset @DayTraderXL ! Olen pari vuotta seurannut tiiviisti TA-ketjuja ja aika hepreaa on homma mun silmiin ollut. En ole yrityksen ja perheen pyörittämisen lomassa ehtinyt opiskella TA:a niin paljon kuin olisin halunnut, mutta siitä huolimatta huomasin juuri, että tämän aamun viimeisimmät indeksien trendeihin liittyvät postaukset olikin yhtäkkiä aivan selvää suomea! Ehkä tämä hiljalleen alkaa avautua meille hitaammillekin :blush:

Kiitos kaikesta hyvästä työstä ja antamistasi opeista! Toivottavasti jaksat jatkaa vielä pitkään!

50 tykkäystä

Meinasin laittaa saman lähes samoin perustein.
Lähes siksi, että omassani olisi ollut vielä Putinin tippuminen parvekkeelta. Joulunahan saa toivoa.

4 tykkäystä

Olen otettu kun Jukka Lepikkö nostaa tuoreimmassa Trader’s Clubissa esille kaksi osaketta tammirallia silmälle pitäen, joita juuri eilen itse tankkailin :sunglasses:


7 tykkäystä

Nyt täytyy kehuskella salkun tämänpäiväisellä tuotolla.
+0,00%
Mutta tunnetusti prosenteillahan ei voi maksaa, sen sijaan euroissa nousu on ollut huikeat kaksi euroa! :rocket:

8 tykkäystä

Kiitos ketjun perustamisesta @EskiMaisa , juuri pari päivää sitten mietin, että alkaisi olla aika veikkauksiin ensi vuodelle, ajattelun asteelle itselle kuitenkin jäi ketjun avaaminen ajan puutteen(lue laiskuuden) takia🙂

Ketju tietenkin vuoden 2024 top3, linkkaus jotenkin epäonnistui, syytän junan huonoja nettiyhteyksiä ja lumimyräkkää🙂

2 tykkäystä

On kyllä aika mielenkiintoista, miten nopeasti mainostoimiston keksimä läppä hyväksytään uudissanaksi ja ihan asia-artikkeleihin :slightly_smiling_face: Eihän tuon halpuuttamis-sanan keksimisestä taida olla kymmentä vuottakaan ja sitä on ainakin osa väestöstä pitänyt ihan hyväksyttävänä sanana jo vuosia ja taitaa Kotuskin sen jo hyväksyä.

No, on tuo sentään parempi kuin lukuisat typerästi käännetyt anglismit “pitkästä juoksusta” alkaen :slightly_smiling_face: ja enemmän ärsyttää esimerkiksi autoarvosteluissa toimittajien muotokieli-sanan käyttö, kun melkein kukaan ei näytä tietävän, mitä muotokielellä oikeasti tarkoitetaan.

4 tykkäystä

Onko porukka ottanut käyttöön Metan Threadsiä? Oman kokemus positiivinen. Tulee mieleen Facebookin alkuajat, jolloin oli ok laittaa kaveripyyntöjä ihmisille ja sitä kautta tutustua uusiin tyyppeihin leimautumatta, ainakaan heti, limaiseksi kyttääjäksi. Joskaan en oikein tiedä mihin Threadsiä oikein käytetään. Jutteluun varmaan. Aihetunnisteita siellä ei ole. Eikä kai nakubottejakaan. Ja tuo jälkimmäinen siis hyvä juttu. Aihetunnisteiden puuttuminen antaa valtaa Metan algoritmeille varmaan aika paljon.

1 tykkäys