Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Sehän alkoi aamusta sitten kohtuullisessa ajassa toimimaan, tattis.

Mutta nyt kun valittamisen makuun päästiin, pörssikalenterista EI ENÄÄ PYSTY valitsemaan pelkkiä OSINGONMAKSUN ajankohtia!!§§!½

Mikä juttu? Joku kasvusijoittajien salaliitto tms

2 tykkäystä

Kiitos :smiling_face_with_three_hearts:! Kiitokset myös varsinkin Lucakselle, + meidän Jesper:ille, (joka tällä videolla "klikkasi otsikoita omalta koneelta ). Kuvattu meidän studiossa Tukholmassa: Led-seinä meidän takana on aivan valtava …

Reissussa + studiossa mukana tällä kertaa myös @Sara_Antonacci :partying_face: : ihanaa matkustussuraa! Mun täytyy rehellisesti sanoa, että meillä on kyllä Inderes:illä maailman paras porukka! Koko <3 :mestäni : Minä :heart: Inderes!
Isa

22 tykkäystä

Eiks toi matematiikka mee jotenki noin? Matemaatikot foorumilla voi varmistaa :smiley:

4 tykkäystä

En ehkä muotoilisi orgaanisella älylläni tuota loppua “alkuperäisestä arvostaan” vaan “jäljellä olevasta arvostaan”

7 tykkäystä

Näin se menee. Mutta se on aika yleinen virhepäätelmä, että kurssin olisi nyt sitten erityisen paljon (3x) vaikeampi nousta takaisin alkuperäiseen arvoonsa vain siksi että 224% on noin kolminkertainen luku 69%:iin verrattuna. Tuo johtaisi siihen, että osakkeiden hinnat aina lähstyisivät asymptoottisesti nollaa, mikä ei tietenkään päde. Kurssit keskimäärin nousevat. Keskimäärin ylös on helpompi mennä kuin alas.

15 tykkäystä

Sitaatti
Tässä listassa on ne, jotka työskentelvät sijoittamisen parissa, mutta työnkuva ei varsinaisesti ole sijoituspäätösten tai -analyysin tekeminen. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.

Kiitos maininnasta! Minulla on muuten täällä Inderesissä oma lanka, postailen hiukan laiskasti mutta kuitenkin täällä:

12 tykkäystä

Kiitos, tosta ääniversio kuunteluun. Oli mun mielestä hyvä keskustelu. “Eliminoi salkustasi hukka, jätä vain laatu” - eiku toteuttamaan! :grin:

5 tykkäystä

Ei nyt vielä… Hallituksella kovat paineet saada murskavoitto ei vain ykköstilaa. Kyllä se ässä vielä vedetään hihasta ja päästään mallioppilaaksi eurokabinetteihin.

2 tykkäystä

Erittäin hyvä tuo uusi formaatti missä rapsa näkyy livessä samaan aikaan vaikka toki Saulikin aika komea aina on :smiley:

15 tykkäystä

Kyllä huomaa sijottajien alkuvuoden masennuksen foorumillakin. Harvia käy melkee +20% eikä kukaa oo ottamassa Harvian logo tatuointia otsaan, syömässä saunahattua tai edes postannu yhtää kiuas-raketti meemiä. Vaisua on meno nykyää. Kyllä ennen oli kaikki paremmin.

45 tykkäystä

Loungen puolella on kyllä mennyt kirkkaita jo toista tuntia. Joku tilasi myös ex-tempore Hunksit paikalle. Aloittavat kohta.

Minä aion nyt riisua paidan.

54 tykkäystä

Indeksit keskimäärin nousevat. Suurin osa yksittäisistä osakkeista taitaa hävitä riskittömälle korolle.

5 tykkäystä

Vuodet 22-23 ovat tehneet kotipörssin sijoittajat pessimistisiksi. Isojakaan kurssinousuja ei uskalla juhlia, kun koko ajan on se tunne, että kohta taas rytisee. Harvia on osakesalkkuni suurin omistus yli 30%:n osuudella. Nesteen osuus salkussani on (oli) 15%. En tiedä mitä pitäisi ajatella näistä rajuista kurssireaktioista molempien kohdalla. Luulin, että Nesteen kurssissa oli jo pahaa sisällä. Päädyin lopulta ostamaan molempia vähän lisää, enkä tee sen isompia liikkeitä. Saa nähdä, millaista kyytiä salkkuni toiseksi suurin omistus, Kempower, tarjoaa ensi viikolla. Kurssireaktio lienee kymmeniä prosentteja ylös tai alas.

5 tykkäystä

Indeksin päihittäminen treidaamalla ei ole kovinkaan vaikeaa. Tässä oman treidisalkkuni rullaava 12 kuukauden tuotto vs. Hesulin vastaava:

76 tykkäystä

ATH on vielä kaukana, matkaa monta kymmentä euroa, säästellään paukkuja sinne… :grimacing:

2 tykkäystä

On kyllä kylmää kyytiä kattella kun salkku sulaa :smiley:

Jännä miten indeksit 9% plussalla ja kaikki omat pickit vaan miinuksella :smiley: Hesulin börde tarjoo parastaan :heart: Menee kyllä paljon laitaan OST:lla kun joskus plussan puolelle menee joku

Musta tulee 100% rahastosijoittaja kovaa vauhtia, treidaamallakin tekis paremmin rahaa jo omilla aloittelijan taidoilla :joy:

16 tykkäystä

Heh, hetki meni, että hiffasin tämän vitsin. Mulla on itse asiassa täsmälleen samanlainen Nordnetin treidisalkku edellisen kahden vuoden ajalta.

Tulee mieleen tästä eräs tarina: kirurgi käveli tiellä käsi kädessä lapsensa kanssa. Kirurgi ei kuitenkaan ollut hänen isänsä. Kuka kirurgi oli?

4 tykkäystä

Vähän vitsiäkin toki mukana, mutta myös kannanotto sen näkemyksen puolesta, että alamäkeen treidaaminen ei sovi kaikille. Tai siis ei juuri kenellekään :grimacing:

2 tykkäystä

Livekuvaa Remedyn osakkeista omassa salkussa.

53 tykkäystä