Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Suosittele mobiilitunnistautumista. Helppo ja turvallisempi kuin verkkopankkitunnistautuminen.

1 tykkäys

Sikäli kun korvataan tasearvoltaan niin antaa palaa vaan!

P.s. Leikki leikkinä ja toivottavasti ei henkilövahinkoja.

2 tykkäystä

Samat ajatukset ollu itelläkin, mutta nyt kun paikka tuli niin milläs lauot kun käteistä ei oo pennin jeniä :unamused: Kurssi lienee viikon päästä palkkapäivänä jo jotain muuta. Pitää nyt vaan saada rakennettua nuo superluottopuitteet Nordnettiin, mutta siihenkin (tasapainotus) tarvii rahaa… :smile:

1 tykkäys

Tässä on kyllä paljon tunnistettavaa asiaa. Olen itse todennut että iän myötä yhä aikaisemmin tulee laitettua nukkumaan. Samaa mieltä olen myös siitä että kaikki unta valvovat älylaitteet suosittelen heittämään kaatopaikalle ja kannattaa mielummin yrittää pyrkiä vain siihen että ei stressaa tulevasta unesta.

13 tykkäystä

Ysiltä nukkumaan meno ja säännöllinen rytmi on luksusta, jota ei mm vuorotyötä tekevillä ole olemassakaan.

Välillä vain ärsyttää kuunnella joidenkin proffien sun muiden yleispäteviä kommentteja

20 tykkäystä

Näin tuota projektia seuraamattomana, kyllä tuon trailerin perusteella tuon elokuvan katsoisin, vaikken Borderlands pelejä ole jaksanut alkua pidemmälle pelata vaikka ilmaiseksi saanut :grinning:. Vaikka tosin on niitä ennenkin ollut hyviä trailereita lopulta ei niin hyville elokuville (Marvelin tuoreimmat tms.)

Ainiin paitsi etten maksa elokuvateattereiden ryöstöhintoja vaan katson “joskus myöhemmin” :melting_face:

2 tykkäystä

Itse ymmärsin, että raportti tulee 23 jälkeen ja konffa on sitten klo 24.

1 tykkäys


:poop:

Hienon ajankohdan valinnut huollolle, vai crashaskö NVidian takia :smiley:

2 tykkäystä

Tästä oli vähän ristiriitaista juttua siellä sun täällä, mutta näyttäisi että NVIDIAn rapsa 23:20.

Kyllä tästä on ilmoitettu etukäteen. Harvemmin huoltoja tehdään keskellä viikkoa.

5 tykkäystä

Tekeekö jengi valuutanvaihtoja itse kun ostaa esim. Jenkki-osakkeita? Terveisin, mulle selvisi että jotkut tekee niin säästääkseen rahaa, esimerkkikuva:

Ajatuksia, kokemuksia?

1 tykkäys

Tietenkin. Välillä säästyy kaksikin valuuttavaihtoa jotka on täysin turhia jos myyt ensin jotain dollareiksi ja ostat sitten dollareilla jotain muuta.

5 tykkäystä

Ilman muuta, helppoa kuin mikä ja pääsee ns. tuntipalkoille kyllä!

1 tykkäys

Tässä on jjuttu treidaaja Juho Haverista. Ei maksumuuria. :slight_smile:

Haverisen koko salkusta päiväkauppakäytössä oleva osa on noin 20–30 prosenttia.

Alkuvaiheessa Haverisen ajatus oli saada kaupankäynnistä sen verran tuloja, että sillä pystyy elämään ja maksamaan laskut.

”Nykyisin mentaliteetti on enemmän siinä, että sijoituksista ja kaupankäynnistä saatavat tulot pystyy käytännössä sataprosenttisesti jatkosijoittamaan. Eli jos päiväkaupasta tulee summa X, pystyn sijoittamaan sen pitkäaikaisiin sijoituksiin.”

Kun päiväkaupasta saadut tulot alkoivat olla riittävän suuret suhteessa palkkatyöhön, hän teki ratkaisunsa.

8 tykkäystä

joka toiselle kuoppaa kaivaa…siihen itse lankeaa. Viime päivät katsellut sivusta Faron-keissiä ja ollut tyytyväinen että tuli aikanaan nostettua turskat kannelle mutta nyt sarjapettäjä SSH teki sen taas ja nyt löysin itseni palavasta talosta. Salkku oli vielä 30.1. 30 pinnan ytd-nousussa, tämän päivän jälkeen olen tyytyväinen jos ytd on vielä plussalla. Harmin paikka! :see_no_evil:

Edit: Salkku pysyi vielä ytd-plussalla mutta 3/4-osaa ytd-noususta sulanut 17 pörssipäivässä (31.1. - 22.2.)

TP salkku @ 2024-02-22

8 tykkäystä

Tuhlasin ”sijoitusurani” ensimmäiset 15 vuotta kokeilemalla toistuvasti kaikkea mahdollisimman ”potentiaalista”. Jos olisin laittanut kaiken silloin kerralla esim omxh25 indeksi ETF:ään, en olisi tuhlannut aikaani elämäni kalleimpaan harrastukseen, vaan sijoitusomaisuuteni olisi kasvanut yli 5 kertaiseksi. Sen sijaan se vähintään puolittui tuon 15 vuoden jakson aikana.

Kauan kesti ymmärtää tämä yksinkertainen asia. Enkä vieläkään suostu kaatamaan rahojani indeksiin, sillä harha omasta kaikkivoipaisuudesta pääomieni allokoijana asuu edelleen vahvasti jossain aivorungossa. Tarve ”aktiiviselle” toiminnalle on vahva. Ja se on heikkous.

81 tykkäystä

Pitäisi suosiolla kyllä kieltää itseltä muutaman osakkeen osarien lukeminen. Tai ainakin lukea niitä vain jos ei ole sijoitustilillä rahaa. Nimimerkillä Tecnopuu näyttää näin aamusta ihan houkuttelevalta.

1 tykkäys

Japanissa ränta på ränta jatkuu ja Nikkei ath-lukemissa. Kiinteistökuplan huipulta kasarilla ei mennyt kuin 34 vuotta päästä takaisin samoihin indeksilukemiin. :rocket::rocket:

33 tykkäystä

Eikö tämä ole joidenkin palstalaisten unelma setuppi. Ensiksi pääsee ostamaan 17 vuotta laskeviin ja sitten nauttia seuraavat samanlaiset noususta.

49 tykkäystä

Niin se vaan TA toimii :smiling_face_with_three_hearts:

Jotain merkkejä pitää vielä lisätä.

3 tykkäystä