Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Otan kanssa satunnaisesti yhden rivin, jotta voin tätä pohdintaa tehdä. Lopputulemani tähän mennessä:

Kaikki indeksiin ja maanataina töihin.

9 tykkäystä

Tämän taideteoksen nimi on “Alokas otti itsenäisesti näkemystä eikä kuunnellut boomereiden varoituksia” (Nordnet, 2024)

11.4.2024-10.5.2024

image

53 tykkäystä

Mä laittaisin 21,9999 meur hyzoniin, 21,9999 meur dogecoiniin ja vaihtaisin uudet pyyhkijänsulat Mazdaan. Maanantaina konttorille. Pitkää peliä.

13 tykkäystä

Olen viimeaikoina ihmetellyt syitä huonoille yöunille. Sitten vilkaisin Nordnetin lainasaldoa ja syy paljastui. Ei tarvita kuin 50% pörssiromahdus ja olen puilla paljailla :see_no_evil:

Toisaalta jos vältän konkurssin seuraavan kuukauden aikana saan 200 000 euron lainasijoitukselleni 4% kuukausikoron :money_mouth_face: Ainakaan näillä näkymin varoja ei tarvitse lähettää suoraan Nigeriaan operaation toteuttamiseksi :sweat_smile:

31 tykkäystä

Traitor GIF - Traitor - Discover & Share GIFs

t. Kylo Ren, Alokas ja
image image image image

21 tykkäystä

Suomen ja Ruotsin talouden kehitystä ja siihen liittyviä ajureita täytyy arvioida hieman pidemmällä jaksolla kuin parinkymmenen vuoden aikajänteellä, mitkä ovat tämän hetkiset alv-kannat jne. Ruotsissa on todella paljon vanhaa rahaa ja kansa on saanut vaurastua piiitkän rauhan jakson. Suomi on ollut vuorotellen Ruotsin ja Venäjän kuningashuoneiden jatke ja täällä Suomessa on aidosti alkanut itsenäinen vaurastuminen vasta toisen maailmansodan jälkeen teollistumisen kiihtyessä ja silloinkin maksettiin pitkään sotakorvauksia.

Kyllä me täällä Suomessakin kansana vaurastutaan, jos ei nyt ajeta itseämme lyhyellä aikavälillä velkahirteen. Ruotsilla on vaan aika pitkä etumatka tässä touhussa.

3 tykkäystä


@Sijoittaja-alokas periaatteesta en hyväksy tämmöstä syytöstä ku mun KH:n omistus näyttää tältä :joy:

34 tykkäystä

image
No joo. :smiley:

Nää meidän “tuotot” olisi noloja, jos molemmat oltaisiin oltu Vuoden sijoittaja -finalisteja. :grimacing:

Millaisetkohan prosentit on KH:sta meidän Vuoden sijoittajavaikuttajalla? @Verneri_Pulkkinen

23 tykkäystä

-44 % vasta.

Kutsun tuota astetta syvemmäksi pintanaarmuksi.

58 tykkäystä

200w (8)

30 tykkäystä

Herra Vuoden Sijoittajavaikuttajan prosenttia ja sen etumerkkiä katsoessa, voin todeta, että negatiivinenkin vaikuttaminen on vaikuttamista. :thinking:

Kyl se vähän lohduttaa, että en ole niin pahasti tappiolla kuin sä ja Sippola. :cowboy_hat_face:

17 tykkäystä

Jos on alle 50% pakkasella niin punnitaan neuvolassa :expressionless:

E:

33 tykkäystä

Kuinkahan moni Helsingin pörssin mörnintään uskonsa menettänyt foorumilainen on jo alkanut etsiä elämälleen suuntaa ja merkitystä manifestoinnista, alkemisoinnista, universumin signaaleista tai feminiinisestä seireenienergiasta?

Kaksi naista jutteli takanani ratikassa. Nuoremmalla oli tarve löytää merkitystä ja suuntaa elämälleen. Samoja valtavia kysymyksiä pohtii moni muukin nuori erilaisissa elämän taitekohdissa.

Kuulin näet mitä neuvoja elämänsä suuntaa etsivä sai. Puheessa vilisivät sellaiset uudet sanat kuin manifestointi, alkemisointi, universumin signaalit ja feminiininen seireenienergia.

9 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas on kyllä tuon piikittelyn jälkeen kohta Osinkopuolueen tyrmässä :grimacing:

Oma OST mukavasti 4% pakkasella. Turvallinen ja defensiivinen Aallon Groupikin kohta -20% :+1:

7 tykkäystä

Miksi paljastat puolueohjelmamme? Ainoa syy voisi olla se, että laitat samalla tästä virallisen adressin tulille :metal:

1 tykkäys

Tämä alkuvuosi on myös minullekkin hyvä ja vahva. Mutta muistaakseni niin oli vuoden -22 syksy ja loppuvuosi. Näitten väliin mahtuu siis kokonainen vuosi 2023, joka koetteli uskoa harrastukseen.
Näitä kahta nosukautta yhdistää sama hiljainen ajatus tyhjässä päässäni “näinkö näitä tonneja tosiaankin tulee?”
Itse viime vuodesta muistan paljonkin ja olen jotain oppinutkin. En lähtenyt myymään mitään ja sivulta seurasin kun salkun arvo pieneni. Opin myös senkin, että jatkossa ostan firmaa joka myöskin mahdollisesti menee alaspäin, mutta hitaammin kuin nämä kömmähdykset.
Harvemmin olen lähtenyt toisten kelkkaan. Yleensä maltilla odotan itselleni laittamani aikatavoitteet.
Se mihin kelkkaan olen hypännyt, on niitä vahvojen kirjoitusten ostosuosituksia foorumin ulkopuolelta.
Aikatavoitteet menee myyntiin ja ensimmäiset myynnit alkaa varmaankin 3-5 vuoden kuluessa, marssijärjestystä en kyllä tiedä.
On minullakin tietenkin päällänsä kutkuttavia tilanteita joihin tekisi mieli lukea kokemuksen täyteisiä neuvoja, siis en sen kummemin kyselisi neuvoja. On -300euroa, on -50%kehitystä, +800euroa ja +100%kehitystä. Mutta myös tätä omaa luonnetta ja sitä aikatavoitetta vielä löytyy.
Itse asiassa, olisi mukavaa jos foorumilla olisi ketju “Sataset paukkuu”. Elikkä juhlien ilmoittaa firmaa johon on joskus osannut sijoittaa esim. 500euroa ja arvon nousu saavuttanut vihdoinkin sen 100%.

(Miten sitä viestiä lainattiikaan, että se näkyy vastauksessa? Yritin, mutta olen unohtanut…)

5 tykkäystä

Tää kuva napattiin viime kehityskeskustelustani, kun Verneri antoi kehittävää palautetta:

image

14 tykkäystä

Maalaat osan viestistä johon vastaat ja sen jälkeen reply. Mitä tuohon 100% ketjuun tulee, joo, hyvä idea mutta eip ole kiirus tuon kanssa :roll_eyes:

1 tykkäys

Joo, lainaus alkaa toimia. :+1:
Toi minun +100% tuli vauhdilla kun myllyt alkoi pyöriä. :wink:

1 tykkäys

Joskus taannoin oltiin poikain kanssa ajauduttu illanviettoon, jonka yksi porukastamme (me muut olimme keskenään tuttuja lätkäjoukkueemme kautta, tämä kyseinen heppu opiskelujen kautta) oli tyttöystävänsä kanssa järkännyt. En muista mitä tämä tyttöystävä opiskeli, mutta muotoillaanko niin, että saattaa äänestää vasemmistoliittoa vaaleissa. Ja hän oli sitten tuonut omia naispuoleisia ystäviään illanviettoon. Ainahan tällaiset voi ajatella tilaisuutena, jossa voi syntyä vaikka niin sanotusti uusia yhteyksiä. Mutta eipähän ole ollut usein niin jähmeää illanviettoa kuin se oli. Ja me jätkien kanssa oikeasti yritettiin olla korrekteja ja tilanteen vaatimalla tavalla. Ei tarvinne erikseen korostaa, että illan myötä ei alkanut orastaa uusia suhteita ja luulen että nyt sain sille virallisen selityksenkin. Tilaisuudessa oli ilmatilassa niin paljon feminiinistä seireenienergiaa, joka esti eri aallonpituuksien kohtaamisen hyvin tehokkaasti…

20 tykkäystä