Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Tuo data taitaa tulla Millistreamiltä ja siinä on välillä häikkää. :S

Jep, tämä vuosikertomus selittänee miksi Merus on tuolla ollut pari kertaa.

2 tykkäystä

Tällaisilla hinnoilla alkaisi suomessakin sähköautokanta lisääntyä. Eiköhän nuo hinnat valu vielä useamman vuoden joten kiirusta kyytiin ei ole

7 tykkäystä

Allekirjoitin tänään elämäni ensimmäisen kokoaikaisen työsopimuksen. Ei alalle mihin kouluja käyty, mutta tässä firmassa tullut useat kesätyöt tehtyä opiskeluiden ohella ja nyt kun vakipaikkaa tarjottiin mikä tuli täysin yllätyksenä niin tuntu enemmän kun hyvältä ottaa se vastaan. Tykännyt täällä aina olla töissä ja mielellään nyt pidemmän pätkän tekee, ennen kuin alkaa muuta etsimään.

Ei tarvi enään käden lämpöisellä opintotuella kitkutella vaan elämäntapa on jatkossa rahvas :grinning:

105 tykkäystä

Nokia julkaisee tiedotteen, jossa mainittu sekä NVIDIA että AI otsikossa ja kurssi nousi vain 2 %. Muualla nousut lasketaan sadoissa prosenteissa, jos edes toinen mainitaan. Nokia pettää näissäkin. Erkkikin taisi nousta enemmän NVIDIA-uutisesta tässä aiemmin. Toki sekin Nokia-sijoittajalle tuttua, että naapurissa kaikki paremmin.

17 tykkäystä

Näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut järkevämpää pitäytyä omassa tutussa pankissa, mutta hän itse halusi Nordnetin koska “minä olin siellä”, enkä itse tuolloin vielä ymmärtänyt kuinka pihalla hän olikaan (teki tunnukset itse, valitsi kohteet itse). Toki skarpimpi silloin 3v sitten kuin nykyään, muistutus siitä kuinka nopeasti sitä ihminen sitten voikaan taantua kun se taantuminen alkaa.

@anon86311303
Jep tämä lapsenomainen kiukuttelu on uusi erikoinen piirre, minkä vanhemmissa ihmisissä kohtaa kun heidän pitäisi omaksua jotain uutta.
Kaikilla ei ole edes kyse siitä, että muisti olisi vielä niin huono, pistetään vaan vastaan koko sielun ja ruumiin voimin jostain muusta syystä.

2 tykkäystä

Nykypäivänä monella 70-vuotiaalla on elämää edessään vielä neljännesvuosisata. Tuona aikana voi tulla eteen yllättäviä rahan tarpeita esimerkiksi terveyden reistatessa. Toisaalta joku saattaa säästää vielä vaikkapa maailmanympärimatkaa varten, jos ei aiemmin ole ollut tilaisuutta sellaista tehdä :grinning:

Mikäli haluaa viettää viimeiset vuotensa viihtyisäksi kehutussa vähän kalliimmassa yksityisessä hoivakodissa, niin sekin on aivan perusteltu säästökohde. Kaikkea ei ole pakko jättää jälkipolville.

9 tykkäystä

Eleva Capital hävinnyt listoilta. Voi toki olla vielä jonkunlainen positio mutta position koko jää 0,5 alle joten ei ainakaan listoilla näy. Marshall Wace lisännyt hitusen shorttia. Ako Capital ei muutoksia. :face_with_monocle:

5 tykkäystä

Toisaalta elämän ehtoopuolella se varsinainen sijoitushorisontti - sikäli kuin ei ole perinnöksi sijoittamassa - on varsin vaatimaton. Osakkeet eivät välttämättä ole oikea omaisuusluokka tässä tilanteessa, eikä karhumarkkinasta enää välttämättä kerkeä toipua.

Senpä takia ensimmäinen kysymys ei koskaan ole “kuinka sijoitan pörssiin” vaan “mikä on tavoitteeni”.

6 tykkäystä

On kyllä jännä ilta tulossa.

7 tykkäystä

Raportti tulee käsittääkseni klo 17.00 (UCT-5) eli puolen yön aikaan täkäläistä.

Suosittele mobiilitunnistautumista. Helppo ja turvallisempi kuin verkkopankkitunnistautuminen.

1 tykkäys

Sikäli kun korvataan tasearvoltaan niin antaa palaa vaan!

P.s. Leikki leikkinä ja toivottavasti ei henkilövahinkoja.

2 tykkäystä

Samat ajatukset ollu itelläkin, mutta nyt kun paikka tuli niin milläs lauot kun käteistä ei oo pennin jeniä :unamused: Kurssi lienee viikon päästä palkkapäivänä jo jotain muuta. Pitää nyt vaan saada rakennettua nuo superluottopuitteet Nordnettiin, mutta siihenkin (tasapainotus) tarvii rahaa… :smile:

1 tykkäys

Tässä on kyllä paljon tunnistettavaa asiaa. Olen itse todennut että iän myötä yhä aikaisemmin tulee laitettua nukkumaan. Samaa mieltä olen myös siitä että kaikki unta valvovat älylaitteet suosittelen heittämään kaatopaikalle ja kannattaa mielummin yrittää pyrkiä vain siihen että ei stressaa tulevasta unesta.

13 tykkäystä

Ysiltä nukkumaan meno ja säännöllinen rytmi on luksusta, jota ei mm vuorotyötä tekevillä ole olemassakaan.

Välillä vain ärsyttää kuunnella joidenkin proffien sun muiden yleispäteviä kommentteja

20 tykkäystä

Näin tuota projektia seuraamattomana, kyllä tuon trailerin perusteella tuon elokuvan katsoisin, vaikken Borderlands pelejä ole jaksanut alkua pidemmälle pelata vaikka ilmaiseksi saanut :grinning:. Vaikka tosin on niitä ennenkin ollut hyviä trailereita lopulta ei niin hyville elokuville (Marvelin tuoreimmat tms.)

Ainiin paitsi etten maksa elokuvateattereiden ryöstöhintoja vaan katson “joskus myöhemmin” :melting_face:

2 tykkäystä

Itse ymmärsin, että raportti tulee 23 jälkeen ja konffa on sitten klo 24.

1 tykkäys


:poop:

Hienon ajankohdan valinnut huollolle, vai crashaskö NVidian takia :smiley:

2 tykkäystä

Tästä oli vähän ristiriitaista juttua siellä sun täällä, mutta näyttäisi että NVIDIAn rapsa 23:20.

Kyllä tästä on ilmoitettu etukäteen. Harvemmin huoltoja tehdään keskellä viikkoa.

5 tykkäystä