Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Ah ihana kesäaika, tervetuloa valoisat illat. Valittajat valittaa, mutta tunti lisää valoa iltaan maistuu kyllä hyvälle pitkän talven jälkeen.

7 tykkäystä

Se on suomalaiseen tyyliin mukava maksimoida talvinen ahdistus, jotta päästään nauttimaan lisävaloisasta keskellä yötä :grin:

4 tykkäystä

Liittymättä yllä olevaan keskusteluun, jota en lukenut läpi… Olen huomannut, että osakepoimijoilla on usein tosi vajavaiset tiedot ihan perusasioista, kuten osingoista tai buybackeista, tai dca/lump-sump jne jne, todella moni perusasia on hukassa. Pakosti tulee mieleen tällöin, että pitäisikö heidän vaan olla indeksisijoittaja mielummin, mutta en ole varma mitätöikö perusasioiden ymmärtämättömyys osakepoimintataidon. Luulen, että se ainakin indikoi sitä.

12 tykkäystä

Ärsyttää tämä tunnin ylimääräinen pimeys aamuisin :dizzy_face:

3 tykkäystä

Ei tarvitse pitkään tuota murehtia, n. 3 viikossa on osinkodippi kurottu jo kokonaan takaisin :smile:

6 tykkäystä

Niin paljon kiinnosti, että piti Twitterissäkin kysyä. :cowboy_hat_face:

https://twitter.com/Sijoittajalokas/status/1774330878170218809
image

16 tykkäystä

Minulla oli veropäätöksessä näin, mutta en tiedä vaikuttaako tuo säästämisen aloitusajankohta jotenkin.


Itse en ole törmännyt varojen noston vaikeuteen vaikka en ole niitä halunnut nostaakaan eli odotan vanhenemistani, kunnes aloitan kk-nostot, jolloin niistä menee vero käsittääkseni tuloveroasteikon (minulla pienen pieni, kiitos Riikan) mukaan.

Miksi luonnollisen monopolin yksityistäminen kannattaa. Vedä 56 miljardia osinkoina 35 vuoden aikana, älä investoi infraan ja anna lafkan mennä konkurssiin, kun voittoja ei voi enää kotiuttaa. Profit! :+1:

Despite the £56bn paid out in dividends to shareholders in the sector since privatisation, today investors in the biggest beast, Thames Water, appear to be running for the hills.

The nine owners of Thames Water appear to have had enough. There is talk among some of “not throwing good money after bad”, and of ­having to protect their own investors, as Thames struggles to repay debts and, according to insiders, faces a £4bn shortfall in revenue to the end of the decade.

Miksi meillä ei voi tehdä samoin?

3 tykkäystä

Lahjakkaasti unohdit vielä, mistä keskusteltiin. Mutta ei se mitään.

Mennään tällä.

1 tykkäys

Positiivinen puoli:
Jos haluaa seurata teeren soidinta ei tarvitse nousta niin aikaisin.

4 tykkäystä

Tasavallan presidentti näyttää pääsiäisenä suomalaisille hienoa esimerkkiä liikkumisen ja liikunnan osalta. Suomi liikkeelle🇫🇮

33 tykkäystä

“I never admit or deny anything, it makes me more interesting” jos ei muuta niin ainakin vastapuolen saa rasahtelemaan

En nyt kyllä ymmärrä yhtään mitä minä unohdin enkä keksi edes mitä olen voinut ymmärtää tässä väärin. Keskustelussa on ollut alusta asti omien ostot. Tuossa sinä lainaat minua ja puhun siinä omien ostoista.

6 tykkäystä

Ei tarvitse varmaan huolestua, kun on vain hälytyssireenin kuva eikä CAPS LOCK:illa kirjoitettua. :cowboy_hat_face:

https://twitter.com/JesseCohenInv/status/1774157409671352624

18 tykkäystä

Onko tämä nyt se Pölhexin mörninisen haju? Paskalaitoksista sitä löyhkää lähtee.

14 tykkäystä

Nyt kun osinkosijottajat on TUHOTTU, niin olisiko seuraavaksi P/E-sijoittajien vuoro :smiley:

https://x.com/BrianFeroldi/status/1774399809287262662?s=20

19 tykkäystä

Sentimentti check. Helmikuussa 2021 @Verneri_Pulkkinen kirjoitti seuraavasti

Ilmeisesti nyt ollaan vasta tuhoamassa P/E sijoittajia niin nousukausi taitaa hetken vielä jatkua (kaikkialla muualla paitsi hesulissa tietenkin)

24 tykkäystä

Capman myös perustuu pitkälti siihen että PE:llä voi tehdä sijoittajille hyviä tuottoja, mutta viimeisen vuoden aikana sijoittajat ovat alkaneet pikkuhiljaa miettimään että onkohan se PE sittenkään se voittava kortti:

6 tykkäystä

Kuten vanha sanonta kuuluu: Ei hajua ilman tulta.
Onkohan joku kemikaalilaitos epäkunnossa tupakkaonnettomuuden takia tuolla Pietarin tienoolla?

5 tykkäystä

Kummisetä 2 on ilmestynyt MTV:n palveluun. :slight_smile:

Oscar-palkitun rikosdraamatrilogian toisessa osassa Michael Corleone johtaa mafiaklaaniaan rautaisella otteella ja laajentaa bisneksiään aina Kuubaan saakka. Menestyksen hintana ovat epäilys perheenjäsenen petoksesta ja avioliiton rakoilu. Michaelin tarinan rinnalla palataan hänen isänsä nuoruusvuosiin ja näytetään, miten pienestä sisilialaispojasta tuli pelätty ja kunnioitettu don Vito Corleone.

Ohjaaja
Francis Ford Coppola

Pääosissa
Al Pacino, Robert De Niro, Diane Keaton, Robert Duvall

Säveltäjä
Nino Rota

Tuotantovuosi
1974

Viimeinen katselupäivä
5. huhtikuuta 2024

The Godfather Part II (1974) - IMDb

9 tykkäystä