Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Hirvittää ihan järkyttävästi, salkku takoo päivästä toiseen ATH ja tulevaisuuden tuotto-odotuksistahan ne vain on pois. Tekisi ihan hirveästi mieli keventää, kun osakkeissa kiinni nyt 93 %. Ei ole kuitenkaan oikein mitään, minkä haluaisin myydä pois ennen Q3-tuloksia. Hirveä tilanne :smiley:

9 tykkäystä

Kai vielä on mahikset saada aikaan vaikka double top ja lähdetään uudestaan pulkkailemaan. On tässä vaalikuukautta vielä jäljellä :see_no_evil:

1 tykkäys

Aika samanlaisia fiiliksiä, paitsi itsellä on yli 100 pinnaa jo kiinni :sweat_smile: Pakko varmaan kohta kevennellä jotain että saa velkaa alemmas ja lisää ruutia jos tässä jotain korjausta vaikka tapahtuisi.

3 tykkäystä

Mä kevensin omaa salkkuani, enää 40% osakkeissa ja 60% käteistä, mun puolesta nouskoot osakkeet vaikka kuin korkealle, nyt ei vaan enää tunnu kovin mukavalta tää jatkuva rallattelu ylöspäin.

Tuottojahan siinä menee mutta menkööt, jos ei tunnu enää mukavalle niin pakko tehrä jotain.

2 tykkäystä

Hengitelkäähän rauhallisesti. Vähän pelikassaa toki kannattaa aina olla.

4 tykkäystä

Hindenburgilta tulossa jotain raporttia tiistaina :face_with_raised_eyebrow:

5 tykkäystä

Hirveä veikkailu twitterissä ja foorumeilla mihin lafkaan osuu. Eipä tuntunut tähän hätään mikään veikkaus nousevan esille muita enempää. Jännä nähdä. Todennäköisin vastaus oli:
Who ever the report is on. I’m sure I own it.

2 tykkäystä

Näinhän se on.Mikään ei nousu ei kestä ikuisesti.Siihen tämä pörssi perustuu.On vain kiinni ajoituksesta eikä muusta.

1 tykkäys

Et ilmeisesti seurannut asiaa ihan loppuun asti. Asiallista keskustelukulttuuria peräänkuuluttavalla “asiapoliitikko” Lepomäellä oli niin kova hinku liittyä Marinin haukkujiin, että jakoi tekstin lukematta sitä kokonaan ja päätyikin häntä koipien välissä pyytelemään Marinilta anteeksi… mikä sinäänsä ihan suoraselkäistä. Pääministerin rintavarustuksen arviointi Pyysingiltä melkoinen rimanalitus ja moisen jakaminen jopa Kokoomuksen viime aikojen oppositioräksytys huomioiden tyylitöntä.

"Mun moka: olen jakanut tänään puolihuolimattomasti ja kokonaan lukematta tekstin, jossa mennään henkilökohtaisuuksiin ja pilkataan pääministerin ulkonäköä. En kannata tällaista keskustelukulttuuria. Näin ei saa käydä edes kiireessä. Pyydän

@MarinSanna

’lta anteeksi. #pyysinggate"

8 tykkäystä

Missähän olisi luotettava tulosjulkistuskalenteri? Esim. Goforen julkistus ei ollut Kauppalehden päivittäisissä “tapahtumat” -uutisissa eikä IS:n kalenterissa. Hyvät massit sivuun :frowning:

Voikohan enää huonompaa tuuria olla.

Möin Valmetin pois klo.10:09 hintaan 21,10 vaikka päivän alin hinta on 21,11 :smiley:
Kurssi oli klo.10:10 21,89€.

Mullehan tämä on toki normaalia :smiley:

15 tykkäystä

Oisit nyt vain pitänyt ne Valmetit :wink: :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Taitaa sen verran olla nyt mr. markkinalla epäuskoa Valmetin kuvioihin, että saadaan vielä 21 tasolta uudelleen :blush:

1 tykkäys

Luulenpa, että sait senttisi siinä tapauksessa. Useimmat välittäjät vertaavat markkinoille tulevaa toimeksiantoa olemassaoleviin tarjouksiin ja toteuttavat niistä parhaan. Siten vaikka myisin alle laidan hinnan, kauppa toteutuu parhaan ostotarjouksen mukaan.

Parhaassa tapauksessa nuo päivän alimmat eivät edes ole sinun ja saatoit myydä vaikka 21.12. Siinä vaiheessa kun hakkailit toimeksiantosi, kurssi oli käytännössä varmasti jo liikahtanut ylöspäin.

@TurskaSaavi No jo on, uskon olevani väärässä sitten. Kai OP sentään etsii parhaan tarjouksen jos myy tai ostaa selvästi yli laidan hinnan?

Kyllä se oli toteutunut 21,10 hinnalla. Kyseessä siis OP. Jos ei rajahintaa laita niin niitä kauppoja ei aina edes näy tuolla pörssissa.

1 tykkäys

Mutta ei täälläkään OMXH:n ulkopuolisia juttuja juuri ole.

Voit tosin ymmärtääkseni pyytää yhtiösivua luotavaksi.

1 tykkäys

image

salkunhoitaja:

8 tykkäystä

“Lisäksi henkilökohtainen tuloslaskelma on kunnossa, ja sen takia minulle kertyy käteistä (toisin kuin mallisalkulle).”

Miten hyvin sanottu Juhalta :rofl:

https://www.inderes.fi/fi/kysymys/mallisalkku-kovempia-riskeja-yhdessa-kuin-yksin

5 tykkäystä

5 tykkäystä

Kyllä mä itseasiassa luin ja mietinkin että saadaankohan tästä taas kohu aikaiseksi, mutta samalla seison kommenttini takana että “ihan hauska pakina kirjoitus”. Pidän nykypäivänä ihan virkistävänä kun jossain näkee humoristisia kirjoituksia joissa ei mennä ihan hiipien varpaillaan ja toisaalta en kyllä itse lue rivien välistä pilkkaa Marinin ulkonäöstä. Luetin sen myös pienirintaisen ja niistä ylpeällä puolisollani eikä sekään jaksanut sukupuolensa puolesta kiinnittää asiaan huomiota. Toki hieman mauton heitto joka olisi varmasti kannattanut jättää sanomatta, mutta kaikenlaisista oransseista umpalumpista joilla on peruukki on saanut lukea Trumpinkin kohdalla. Menen Ricky Gervaisin linjalla että kaikesta saa repiä huumoria ja jossei joku naurata niin sen voi sivuuttaa.

Sen sijaan yleiseen keskusteluun johtavien poliittikkojen vakuuttavuudesta voisin ottaa kantaa. Nyt on paljon taas puhuttu miten yhteiskunnassa on eri normeja eri sukupuolille ja Putin ratsastaa karhulla ja Hakkaraiset saa olla sahalla ilman paitaa mutta siitä olen eri mieltä. Kyllä mä ainakin naureskelen ja ihmettelen Putinin tempauksia, mutta miehellä on sellainen asema maailman politiikassa että eipä tota hirveän ääneen uskalleta tehdä. Teuvon vakuuttavuudesta poliitikkona tuskin tarvitsee mitään sanoa. Niin ja Vihreiden Touko ilman paitaa Stockiksessa… Myös mm. Stubbin kohdalla en muista montako kertaa kaverien kanssa mietittiin että joltain kulttuuriministeriltä menisi, mutta pääministerinä olisi voinut jättää sen ja sen tempauksen tekemättä. Eli vapaasta huumorista ja lehdistöstä huolimatta kannatan ihan niiden johtavien poliitikkojen kohdalla tylsän poliittista imagoa, eikä se ole riippuvainen kyseisen henkilön sukupuolesta. Jokainen myös tiesi mihin Kokoomuksen poliitikot tolla Pyysingin jutulla viittasi, mutta se on tietysti hieno hämärtää kun siirtää keskustelun siihen miten Lepomäki ja Vartiainen linkkasi jutun koska halusivat pilkata Marinin ulkonäköä.

9 tykkäystä