Injeq Oy - Tamperelainen älyneulayhtiö

Varmaan juuri noin. Kysäisin aspasta niin kuulemma 14 vrk aikaa vielä maksaa tuo merkintä.

Invesdorin sivuilla luki, että merkintöjä otetaan 3,3milj.e asti vastaan.

Injeq

Sijoitin Injeqin vaihtovelkakirjalainakierrokseen 2022
  • Kyllä, olen vanha osakas.
  • Kyllä, sijoitin ensimmäistä kertaa.

0 voters

4 tykkäystä

”Tavoitteenamme on myöhempi First North -listautuminen. Nyt tehtyä järjestelyä voi pitää siltarahoituksena”, kertoo Injeqin toimitusjohtaja Timo Hänninen.

“Hänninen kertoo, että nyt kerätty kolme miljoonaa euroa tyydyttää yhtiön rahoitustarpeet vuoden 2023 puolelle. Viime vuonna yhtiö ei tehnyt liikevaihtoa, mutta tänä vuonna sitä on määrä syntyä 0,4–0,8 miljoonaa euroa.”

”Vaihtovelkakirjan menestys todistaa, että medtech-yhtiö kiinnostaa sijoittajia. Tosin markkinoiden kokonaistilanne on viime syksyn jälkeen mennyt huomattavasti epävarmempaan suuntaan.”
.oa. ”Tuote on markkinoilla ja saamme tuotteista kassavirtaa. Niiden myynti on alkanut kymmenessä maassa.” IQ-Tip-älyneula on tuotannossa, ja sillä on myyntilupa. Se sai myynnin mahdollistavan CE-merkinnän joulukuussa 2021, ja Injeq on valmistautumassa USA:n markkinoiden vaatiman FDA-sertifioinnin hakuun.

Eli voisi loppuvuonna olla listautuminen realistista, jos tuon avulla rahoitustarpeet riittävät vuoden 2023 puolelle?

11 tykkäystä

Koepallona tällainen ylimerkitty 3 miltsin velkakirja-anti oli tosi hyvä, etenkin tässä markkinatilanteessa.

Jos myynti lähtee vetämään ja näin todistaa tuotto-odotuksista, suunniteltu 8 miljoonan osakeanti tulee varmasti menemään hyvin kaupaksi. Edellytyksenä, ettei sitä ylihinnoitella…

3 tykkäystä
2 tykkäystä

Injeqistä päivän Aamulehdessä juttu (tilaajille):

2 tykkäystä

Oliko jutussa mitään mainintaa, kuinka paljon kiinnostusta on ollut ja onko tuotetta saatu myytyä?

Injeqin sivuille on ilmestynyt tällä viikolla myös uutiset parista julkaistusta artikkelista:

Bioimpedance spinal needle provides high success and low complication rate in lumbar punctures of pediatric patients with acute lymphoblastic leukemia - Injeq

Traumatic lumbar punctures in diagnostic and intrathecal treatment punctures of pediatric hemato-oncology patients - Injeq

Melko syklisesti näyttäisi tiedotusta tapahtuvan (twitter/Aamulehti/Omat sivut), mutta parempihan tuo kuin ei lainkaan.

Edit: Melko sekavaksi on kyllä tehty uutisten löytäminen sivuilla, kun nämä tulivat näkyviin vain kun vaihdoin kielen engalnniksi. Tai voi toki myös olla, että en vain osaa etsiä suomenkilisestä versiosta riittävän hyvin…

4 tykkäystä

Valistakaa amatööriä liittyen tuohon tutkimukseen. Lukaisin tuon nopeasti läpi, enkä oikein ymmärrä miten tämä älyneula on niin vallankumouksellinen. Tulokset vaikuttivat olevan melko samat kuin normaaleilla neuloilla tai verrattaessa muihin variaatioihin. En ehkä osaa lukea lääketieteellistä tutkimusta oikein, joten kertokaa mikä on se huomionarvoinen juttu? Se tietysti positiivista, että on yhtä luotettavan oloinen kuin jo vakiintuneet tavat. Mutta se, että muutenkin hitaasti ja hankalasti muuttuva lääketieteenala muuttaisi käytäntöjään vaatisi kai jotain selkeää etua?

3 tykkäystä

Tuolta vähän ylempää kun selailee niin löytyy tietoa pienellä vaivalla…

Onni_MaihaMestari

21. helmi

Injeqin tekniikkahan on vastusmittausta useilla eri taajuuksilla eikä optista mittausta.
injeq.com/fi/yritystietoa/tuote/
“Injeq IQ-Tip®-älyneulan runkoa ja neulan sisällä olevaa mandriinia (neulan poistettava sisäosa, tunnetaan myös nimellä styletti) käytetään piston aikana mittauselektrodeina, joiden kautta mitataan neulan kärkeä koskettavan kudoksen bioimpedanssi. Injeq IQ-Tip®-älyneulaan kuuluva IQ-Tip®-analysaattori tekee tämän 200 kertaa sekunnissa, viidellätoista eri taajuudella. Näin pystytään päättelemään reaaliaikaisesti, milloin neulan kärki saavuttaa kohteensa.”

Jos vastasit minulle niin enemmän hain kysymykselläni mitä selvää hyötyä käytännössä tuosta saa? Tuon edellä linkatun ylemmän tutkimuksen perusteella ei mitään selvää eroa tainnut olla luvuissa verrattaen vanhoihin metodeihin.

1 tykkäys

Tuolla tuodaaan esiin, että pistoksen tekeminen/äytteiden ottaminen on turvallisempaa ja nopeampaa.

Luotettavimmilla pistoksilla saadaan mainittuja haittoja pinenennettyä:

“Lasten yleisimmässä syöpäsairaudessa, akuutissa lymfaattisessa leukemiassa (ALL), lumbaalipunktio tehdään yhdelle potilaalle jopa noin 20 kertaa. Toimenpide voi johtaa kudosvaurioihin, lisätä kipua ja kärsimystä ja hankaloittaa hoitoa.”

Ei kai tuollaisista mitään matemaattisia faktoja ja abstraktia vertailua saa irti, mutta minun on lopetettava tähän tämä kommentointi kun en todellakaan ole alan ammattilainen.
Jos ei usko keissiin niin ei sijoita. Tämä on näitä todellisia riski sijoituksia, big riskies - big profit tai sitten ei.

2 tykkäystä

“Jos ei usko keissiin niin ei sijoita”

sinänsä sijoittaminen ei pitäisi olla uskon asia, ainakaan itse en tee niin,

joskus olen tainnut sanoa (ottamatta mitään kantaa tähän osakkeeseen) voisi olla erikseen TarinaOsake-Lista TOL

Joo ei ollut tarkoitus mitään alkaa haastamaan. Enemmänkin toivoin, että jos joku enemmän noista ymmärtävä osaisi kertoa mitä mahdollista positiivista signaalia noista kokeista löytyy. Usko tai älä, itsekin olen tähän sijoittanut. :slight_smile: Itsekin olen ollut vakuuttunut kaikesta kerrotusta, oma kykyni vaan tulkita tuota tutkimusdataa hieman vajaavainen.

1 tykkäys

“Tamperelaisfirma kehittää täysin ainutlaatuista tuotetta”

Mikä on tämän tuotteen IPR-tilanne?

Ketjun 7. viestissä on näin

1 tykkäys

https://patents.google.com/patent/WO2016198910A1/zh

nopealla vilkaisulla, ei hassumpi

Yksinkertaisesti. Kuljetko pimeässä tunnelissa ilman valoa ja karttaa (olet kuitenkin taitava tunnelin käyttäjä) vai onko sinulla opas ja tämän lisäksi reitti tiedossa, jonka näet laitteesta.

1 tykkäys

Kyllä kyllä tässä syy miksi itsekin tähän olen sijoittanut. Mutta kerran vielä, tuohon tutkimukseen palatakseni. Onko niissä jotain selvää läpimurrollista eroa vanhoihin metodeihin verrattaessa. Tarkoitukseni on vain saada mahdollisia ammattimaisempia tulkintoja niihin liittyen. Löytyykö niistä jotain, mikä näyttää toteen Injeqin neulan selvän hyödyn? Voihan olla, että tutkimusten lisääntyessä erot alkavat tulemaan selvemmin näkyville.

1 tykkäys