Keskustelua välittäjistä

Mandatumilta (Saxo Bankilta) tiedote liittyen negatiivisiin korkoihin. Ei tosin koske kovinkaan montaa foorumin käyttäjää, mutta muistan jotain viestejä nähneeni asiaan liittyen (ping @terva_xyz):

image

2 tykkäystä

Olen itsekkin nähnyt moisen välityspalkkion nordnetin tietyissa turboissa, varsinkin kun on ollu vix korkealla ja epävarmuutta kehissä. Kunnon kusetusta.

3 tykkäystä

Juu, pieneltä parannukselta vaikuttaa. Jos korot jatkavat nousuaan, niin olettaisin että rajoja voidaan jatkossakin nostaa tilanteen salliessa.

Mandatumin AOT:lle Kreatea merkinneet! Onko teille tullut vielä osakkeita näkyviin? Itsellä ei vielä näy.

Epäilen tätä hyvin vahvasti. Laitatko huomenna kuvan tapahtumasta, missä näkyy että kulut on otettu?

1 tykkäys

Tässä miltä pitäisi näyttää. Jos rivistösi on yllä mainitun mukainen, niin tosiaan vaikuttaa että rahat eivät ole vielä tulleet takaisin. Jos ei näy huomiseen mennessä, niin ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Joo,ei mitään,en huomannut tuota 18.2. talletusta,kaikki ok :sunglasses:

Oliko niin, että Mandatumin kautta pitäisi voida käydä kauppaa jenkkien premarketissa klo 14.30 lähtien? Ei tunnu onnistuvan täällä ainakaan normaalilla tavalla.

Algoritmitoimeksiannon kautta, sieltä löytyy.

1 tykkäys

Kello 14 mantassa pääsee kaupoille. Kurssit pitää hakea muualta.

1 tykkäys

Miten Mandatum käyttäjät löydätte valuuttatilillä olevan käteisen valuuttavoiton/-tappion määrän koko vuodelta? Tilinäkymässä saa kyllä näkyville v 2020 rivin “käteisvarojen valuuttamuunnokset” mutta en tiedä koskeeko vain tällähetkellä ko. tilillä olevia varoja, vai koko aikana siellä olleiden varojen muutos.

Tämä ei ilmeisesti ole mitenkään huomioitu 9A raportissa vaan on käyttäjän vastuulla ilmoittaa verottajalle. Nyt esim. USD on lasketellut koko viimevuoden, joten tappiota siellä varmaan on mutta olisi se hyvä löytää vaikka tappio ei olekaan vähennyskelpoinen.

Valuuttakurssin muutokset huomioidaan siinä kun myydään pois. Ei kai niitä enää erikseen tarvitse ilmoittaa?

Edit:

Mun mielestä kaupat on konveroitu euroiksi ihan oikein kauppahetkellä

No mitä jos talletat valuuttatilille tonnin, et osta mitään ja valuuttakurssit heiluu sun eduksi niin että kotiutat eurotilille vaikka 5% voiton? En ole tällöin ostanut mitään mutta tehnyt verotettavaa voittoa valuuttakaupalla. Olen veivannut valuuttatilien väliä koko viimevuoden ja treidannut missä milloin, ja ei mitään tietoa mikä on pelkän valuuttaheilunnan vaikutus. (Jos ei sitten ole tuo mainitsemani.)

Mandatumilta itse varmistuin juuri tänään että valuuttavoitot ei näy 9A rapsassa, ja pitää itse ilmoittaa erikseen verottajalle.

Suuria määriä kun siirtelee tarpeen mukaan, niin vaikutus voi joskus olla verottajaa kiinnostava kun ei kaikki jatkuvasti ole osakkeisiin sidottuna.

1 tykkäys

OP:lla ei pysty myymään JNK. Aspaan otettu yhteyttä jo viikon alussa, mitään ei kuulu. Onko muilla olllut vastaavaa ongelmaa jenkki ETF:ssä?

Kyllä tuo on verottajaa kiinnostanut osaltani. Tuotot valuutoista kannattaa ja tietty, kuuluu lain mukaan ilmoittaa. Careful out there.

Pankin laskelmissa ainakin isoimmat erittelevät valuuttakurssin tuoton tai tappion myynneistä. Kyllä ne laki velvoittaa ilmoittamaan.

Myynneistä velvoittaa tietysti ja koska verottaja vaatii tiedot euroissa niin voitot ja tappiot valuutoista on automaattisesti mukana kun puhutaan myynneistä. Mutta kysymys koski käteistä. Ei minulle ole mikään välittäjä raportoinut voittoa tai tappiota siitä että olen vaihtanut käteistä euroista dollareiksi ja myöhemmin takaisin hieman eri kurssilla.

Onko Nordnetissä poistunut valuutanmuunnoskustannukset? Ei näy ostoruudussa sitä vanhaa “Arvio valuutanvaihtokuluista” (tjsp) ja kun katsoo kustannuksien jakauman, on valuuttamuunnos 0,00 €.

Onko kenties valuuttatili? Jolloin muunnos hoidetaan jälkikäteen ennen T+2 päivää ja siellä muuntosivulla sitten tulee se kulu (joka on alempi kuin jos sen tekee itse kaupan kohdalla ilman valuuttiatiliä)

Ei ole valuuttatili käytössä