Keskustelua välittäjistä

Ongelmia mobiilitunnistautumisessa Nordnettiin aamulla ja nyt. Onko tuohon parempaa systeemiä? Onko vika Nordnetissä vai Teliassa?

Ainakin aamulla mobiilivarmenne toimi hyvin.

IB ei vaadi 10000 euroa.Aikaisemmin vaati, mutta vaatimus on muuttunut. Itse avasin sinne tilin ja siihen meni vajaa 48 tuntia.

1 tykkäys

Mulla oli IBssä hakemus käsitelty tunnissa. Pistin epähuomiossa puhelinlaskun pdf tiedostona ja se ei kelvannut vaan piti olla kuva siitä. Se vähän hidastu. Rahan siirrossa meni pari tuntia. Normaali euroalueen iban siirto saksalaiseen pankkiin.

Itsellä Nordnetissä Amerikan osakkeiden kurssit oli jämähtänyt aikaan 18.28.
Pikkasen ottaa kupoliin, kun suljin bullit ennen asian tajuamista luullen että hinnat jäänyt laahaamaan.

Mandatumin tuessa ruuhkaa. Huhtikuun 5 päivä suljettu vastaamatta mutta 30.4 jätettyyn vielä mahdollisuus saada vastaus. Onneksi siirryin pois.

2 tykkäystä

mulla ei toimi telia mobiilivarmenne. En ole nyt illasta päässyt kirjautumaan ollenkaan nordnettiin…

Hyvin toimii Nordnet joo taas… Yksittäisen osakkeen sivuilla viimeisimmät kaupat ovat jumittaneet tilanteeseen alkuhuutarin sulkeutumisessa ja hinnat eivät päivity lainkaan.

Varokaa jos pistätte kauppoja - tällä hetkellä Nordnet ja TradingView ovat hyvin eri mieltä lappujen hinnoista ja koska Nordnetin sivuilla tarjoustasot eivät liiku ja kellonaika viimeiseen päivitykseen on useita minuutteja vanha niin luotan Tradingviewiin enemmän.

Edit:

Pohjoismaisten pörssien kurssit eivät tällä hetkellä päivity Nasdaq Nordicin hintadataan liittyvien ongelmien vuoksi. Pahoittelemme häiriötä.

(Maagisesti TradingView saa kyllä tuon hintadatan että osoittelen Nordnetin puolelle vian lähdettä etsittäessä)

8 tykkäystä

Pätee etenkin viputuotteisiin, joissa tarjoustasot muodostettu “alkujäädytyksen” mukaan edelleen. Esim. Kambin tai Evon viputuotteissa tarjotaan hintoja, jotka perustuvat pari prosenttia tämän hetken hinnan alapuolelle :sweat_smile: Ilmeisesti pakotettu hodl tänään - onneksi liike on kuitenkin oikeansuuntainen :man_shrugging:

Edit: Enpä muuten kokeillut ostaa noita viputuotteita, mutta nyt voisi tosiaan saada ale-laarista tavaraa :laughing:

Nordnetissa ei onnistu ostaminen ainakaan myyntihinnaksi merkityllä hinnalla.

2 tykkäystä

Onnistuin ostamaan Orthexia, mutta lappu ei näy Nordnetin uudella puolella salkussa. Vanhalla puolella kyllä, samoin Sharevillessä ja ilmoitus tuli kännykkään. Taas hienoa luottamusta herättävää toimintaa. Viesti ikäänkuin Nasdaqissa olisi vikaa.

5 tykkäystä

Viimeisin kurssi on se, jota kannattaa seurata. Tarjoustasot ei pidä paikkaansa, mutta omat myynnit onnistui kun laittoi toimeksiannon hieman alle viimeisimmän hinnan esim SSAB:n kohdalla.

Viputuotteissa tuo ei onnistu, kun kauppoja on harvakseen.

1 tykkäys

Ei näy nordea investorissakaan oikein kurssi tai osto/ myynti taso. En tiedä kumpi on oikein kun en oo tehny kauppoja

Edit. Vissiin osto/ myynti taso ei päivity

Olen myös hyvin tyytymätön ja annan Nordealle palautetta. Arvioin sitten omalla kohdalla syyskuussa, että myynkö pienet ulkomaiset pois 1% palkkiolla vai jätänkö pitkään holdiin ne joista arvelee saavansa välityspalkkiot myöhemmin kuitattua. Varmasti vähenee ulkomaisten hupiostelu.

Mistä kautta olette laittaneet hinnastomuutoksesta palautetta? Voisin itsekin osallistua “talkoisiin”.

Kehitystä tulee seurattua loggaamalla Investoriin ja vertaamalla osto ja nykyisten hintojen eroa. Kokonaiskehityksen about suunnan näkee salkun/tilien kokonaiskoosta, mutta tämähän on aika hyödytön jos paljon rahaliikennettä normitilelille ja takaisin. Muistaakseni sinne uuden verkkopankin puolelle oli lisätty arvopaperikaupan tuotot raportti, jolla pystyi ajamaan myös kesken vuoden kehityksen.

Jos haluaa nopeasti chekata missä mennään, niin olen tehnyt salkusta watchlist kopion Investing.com appiin.

Sellainen ajan mukaan rakentuva kehitysgraafi olisi toki nätti, mutta jos käyttötili on mistä raha siirtyy salkkuun/takaisin, niin sama homma siinäkin, käyttötilin saldon heilahtelu näkyisi sitten siinä graafissa.

Onko kukaan perustanut erillistä “sijoitustiliä” mistä rahaa menisi sisään/ulos Nordeassa AOT:lle? Näin voisi eriyttää käyttötilin heilahtelun varsinaisen salkun kehityksestä.

Itse olen rakentanut Google sheetsiin pohjan perusteella seurantakaavion, joka hakee automaattisesti joka päivä omistusten kehityksestä. Enemmän näistä täällä

Mulla sijoitus- ja käyttövarat ovat toisistaan erillään. Premium-asiakkaan etuna on myös rajaton määrä ilmaisia käyttötilejä - kai jopa vastatiliksi voisi laittaa Etutilinkin, kun niiden osalta oli ilmeisesti ongelmia rahastomerkintöjen osalta.

Laitoin viestiä verkkopankin kautta aiheena sijoitukset.

Sijoitusten tarkka seuranta ei tosiaan olekaan ihan niin helppoa kun luulin (aloituksesta vasta 4kk).

OST toimii hienosti kun siinä näkee sisään laitetun rahan ja tilin nykyarvon.
AOT kanssa on varmaan pakko alkaa tekemään omaa EXCEL-kirjausta jokaisesta osake/ETF-ostosta ja myynnistä.
Myös rahastosalkussa laskuri jotenkin mennyt sekaisin koska ainakin itsellä tällä hetkellä omistus - merkintäsummat ei ole yhtä kuin arvonkehitys. Pari kertaa olen ottaut summan x rahastoista pois ja hetken päästä merkinnyt saman summan uudestaan. Niin, ilmeisesti se miten kurssi käyttäytynyt tuossa välissä kun raha on ollut pois rahastosta, on syy mistä tulee “virhettä”.

1 tykkäys

Tuli tässä viestissä jo tilannetta avattuakin, mutta siis OP on nyt palvelunsa paskan laadun ansiosta aiheuttanut minulle toistamiseen turskaa. Olen tästä syystä päättänyt lähteä etsimään uutta välittäjää ja Mandatum trader näytti omaan silmään varsin hyvältä ja sitten myös sijoittaja.fi:n välittäjävertailu vahvisti sen halvimmaksi vaihtoehdoksi itselleni.

Haluaisin kuitenkin kuulla Mandatumin (ex-)käyttäjiltä mielipiteitä välittäjästä. Mikä kaikki on ollut palvelussa hyvää? Onko moitittavaa? Entä miksi vaihdoit Mandatumille / Mandatumilta ja saitko mitä halusit?

Kyselen kun ei tekisi mieli jatkuvasti vaihdella välittäjää, mutta ei myöskään ottaa harha-askelia.

1 tykkäys