Keskustelua välittäjistä

@kinomoto, luin väärin, vastaukseni koski Nordnetiä, ei Nordeaa. No, tulipahan silti tiedoksi jos joku Nordnetissä kaipaa samaa.

1 tykkäys

En ole saanut palautetta Nordealta splittiin liittyen. Muutin hankintahinnat palvelussa itse.

Joo kiitos tästä! Tämänhän olikin itseasiassa tiedossa, mutta en osannut ajatella sitä. Periaatteessa noi verotuksen korjaukset voisi tehdä itse kaikkien maiden suhteen joiden kanssa Suomella on se TOIMIVA verotussopimus (vai mikä sen nimi olikin), kuten esim. USA, mutta haluaako niin se on eri juttu.

Onko Nordnet alhaalla kauttaltaan? En pääse sisään sovelluksella, enkä nettisivujen kautta. Ongelmia on ollut varsinkin sovelluksen kautta aiemminkin tiukoissa tilanteissa, mutta nettisivujen kanssa on aina aiemmin pääsyt kirjautumaan.

Toisaalta antaa hyvän mahdollisuuden istua rauhallisesti käsien päällä tekemättä tyhmyyksiä.

Ainakin oma reaaliaikainen siirto on jumittanut noin tunnin.

OT mutta millä välittäjällä pääsee jenkkien klo 11-14(Suomen aikaa) premarkettiin tekemään kauppoja?

OT, mutta vastaan kuitenkin. Lynxillä käyn kauppaa USA:n pörsseissä.

1 tykkäys

Ei ollenkaan OT. Interactive Brokersilla voi käydä kauppaa aina kun kauppapaikat on auki.

1 tykkäys

Hätäinen kysymys:

Miten ***keleessä IBKR:n web clientilla asetetaan trailing (%) stoppi osalle positiota? Täytyyhän tämän olla mahdollista… ?

@T3r00 on ainakin welhoillut IBKR:n kanssa, mutta käytätköhän selainta tai touhuatko TWS:n kanssa…

1 tykkäys

Ei kai webbiversiossa ole edes kaikkia toimeksiantovaihtoehtoja? Mobiilissa on paremmin ja TWSssä tietty parhaiten.

1 tykkäys

Näin kai se on… en vaan uskonut, että web client on NÄIN yksinkertainen. Vasta siis opettelemassa IBKR:n saloihin, ja kun itänaapurin herra tarjosi mahtavan paikan ottaa vähän vauhtia volatiliteetistä, niin en malttanut olla shoppailematta velaksi. Nyt tarttis suojata voitot ja mennä nautiskelemaan hyvästä oluesta ilman, että pitää herkeämättä vahtia graafia :wink:

No, pakko kai turvautua kiinteään limit stoppiin…

@Hammaskeiju Kiitän herättelystä. Enpä tullut ajatelleeksi, että selainversio on näin paljon yksinkertaisempi kuin appi. Sieltähän se löytyi, niin traili kuin limit trailikin, ja valinnaisena kiinteä tai %. Eli homma pulkassa! Takaisin irlantilaissekoitteisen rommin pariin :drooling_face:

2 tykkäystä

Asenna se mobiiliappi ja tee säädöt siitä.

1 tykkäys

Kysytääs vielä erikseen, kun tunnut tuntevan nämä työkalut :wink:

Selainversio kysyy erikseen halutaanko orderin olevan voimassa pre- ja after-marketissa. Appi ei hiisku tästä mitään. Tiedätkö ovatko nämä apin kautta syötetyt GTC orderit hengissä minä aikoina?

1 tykkäys

Siinä on sellainen ”Outside RTH” -nappula. Jos laitat sen päälle, on toimeksianto voimassa pre- ja aftermarketissa. Muuten vain normaalissa pörssissä. Sitä ei pysty muuttamaan enää, kun toimeksianto on tehty.

1 tykkäys

Jep, tuo nappula on tuttu Web Clientin puolelta, mutta apissa sitä ei näy:

E: @Hammaskeiju Logiikkaa tämän takana en tiedä, mutta “outside RTH” on valittavissa vain seuraavissa tyypeissä:

Limit, Stop Limit, Limit If Touched, Trail Limit ja Relative.

Eli Trailiin tuota ei saa laitettua, Limit Trailiin saa… suojellaan asiakasparkaa pienten voluumien volatiliteetilta ilmeisesti.

1 tykkäys

Trail Limitissä näkyy. Trailissa ei. En tiedä miksi, mutta näin ainakin minulla.

1 tykkäys

Nimenomaan. Ja ongelman kiertää sillä, että laittaa limitin niin kauas stopista, että varmasti mahtuu huojunnan sisään.

1 tykkäys

Mulla ei ole trailing stop lossia

Appi antaa melko muikean määrän vaihtoehtoja olemassaolevalle positiolle.

E: Tarkennetaan. Kuva Android apista. Kyseessä osakepositio, jonka kohdalla painoin myy-nappulaa.

2 tykkäystä

Tuo kuva oli ipad apista

1 tykkäys