Keskustelua välittäjistä

Eli tuosta total asset saat ne kaupat

Edit: mä jätin tuon valuuttamuunnoksen pois koska on laskennallinen. Ei vaihtanut rahaa ja se valuuttamuunnos on kerrottu vuoden keskikurssissa

Tässä rapsassa ne on selkeämmin

2 tykkäystä

Haastavaksi menee mutta pakko koittaa tehdä custom rapsa. Paljon on valintoja mutta olen vain tehnyt osakekauppoja usa pörssissä, ei onneksi vielä call ja put optioita tai muuta aloittelijalle monimutkaista.

Ota cash raportista luvut - siellä on kaikki mitä tarvitset + vaihtokurssi verottajalta

ja tsekkaa että ne luvut ovat samat kuin realized raportissa. Pitäisi olla jos et omistanut mitään vuoden vaihteen yli.

Molemmat liitteeksi tai sitten ajat yhden rapsan.

1 tykkäys

Nyt olen lähellä, löysin cash report kohdassa ja siellä juuri tarvitsemani luvut. Ei ole tulostettavassa muodossa mutta pahimmassa tapauksessa screenshot ja mainitsemasi realized raportti. Oli vuodenvaihteen yli muutaman kympin omistus jotain split jämää vain niin ehkä kelpaa näin. Kiitos kovasti vaivannäöstä ja neuvoista.

1 tykkäys

Kaikki saa sieltä kyllä ulos PDF:nä, jonka voi liittää veroilmoitukseen sellaisenaan. Tai jos tosiaan teet paperista ilmoitusta, niin tulostuu paperille.

3 tykkäystä

Ei kai TW päivitä minuuttia tiheämpään mitään, jos ei maksa ylimääräistä? Mutta joo, TradingView ei näytä varsinkaan penniosakkeiden osalta olevan täysin synkronoitu ainakaan IBKRn kanssa, ja IBKR kaupankäyntialustana kuitenkin näyttää yleensä sen hinnan, millä tavara liikkuu milloinkin.

1 tykkäys

Tässä tapauksessa minulla on realiaikainen käytössä ja silti muutaman osakkeen kohdalla on viivettä.

Näppäinvirhe, tarkoitin TV aka Tradingview

1 tykkäys

Tarkoitatteko TW:llä TWS:ää eli Trading Workstationia? Vai jotain muuta?

3 tykkäystä

Eikös ne jotain sellaista suunnitelleet alkuvuodesta, että Shareville siirtyy osaksi Nordnetin käyttöliittymää. Ihan kaikkea ei vielä taida olla (esim. salkun luokitus, seuranta ja ryhmät), mutta ne pääjutut ainakin on jo näkyneet jonkin aikaa. Esim. tickerin kommentit:

1 tykkäys

Joo kaikki integroidaan yhteen alustaan. SV ominaisuuksia tulee pikku hiljaa lisää (esim. Feed pitäisi tulla kesällä) ja 2024 aikana erilline share suljetaan.

Hmm, nyt ilmestyi itselle myös Shareville -profiili tuonne Nordnetin etusivulle, ja siinä myös linkki ryhmiin. Ryhmäkin aukeaa Nordnetissä, eikä ole vain linkki Sharevilleen.

2 tykkäystä

Onkohan Nordnetistä poistunut kurssihistoriat?
En ainakaan itse enään löydä niitä. Tulivat ennen graaffien paikalle. Olivat ennen muistaakseni asetusten takana.
Mikäli löytyy jostain, niin neuvoja otetaan kiitollisena vastaan.

Tarkoitatko tätä? Tilin yleisnäkymä, kohta Pörssilistatut, Tuottohistoria.

1 tykkäys

Tuosta näkee tilanteen omassa salkussa olevien osalta. Vastaava löytyy kaikista kun valitsee Pörssit ja Markkinat, Osakekurssit, Tuotto.

Näin selainversiossa.

En tuota vaan tätä.


Ongelma on näköjään vain mun toisella koneella. Sillä ei jostain syystä saa tuota kusrrssihistoria riviä millään.

Kiitos tuon muistuttamisessa sillä mennään toisella koneella sit.

Kiitos vaan itsellesi. En ollut huomannutkaan, että kohdasta Asetus saa näkyviin tuollaisen kurssihistoriataulukon.

1 tykkäys

Onko kukaan käyttänyt IBKR:n (Interactive Brokers) jatkuvan säästämisen toimintoa. Se on tainnut ?tulla uutena ihan muutama kuukausi siihen. Menee normaaleilla kaupankäyntikuilla, mutta onko jotain sudenkuoppia.

https://ibkr.info/article/4470

Toistuvan siirron IBKR:lle voinee laittaa. Puhuvat tuolla sivulla, että heitä pitäisi infota joka siirrosta, mutta kerran unohdin sen tehdä ja rahat löysi silti perille. Ilmeisesti toi on vain varatoiminto jos pankilta ei tule tallettajan tietoja.

Nyt kun Degiro on nostanut hintoja ja oikeasti ottanut käyttöön maksut ETF:iin sijoittamisessa (mulla monet niistä meni ilman kuluja aiemmin vaikkei vissiin olisi pitänyt… nyt ovat menneet sen bugin korjaamaan) niin ajattelin automatidoida koko jutun IBKR:lle.

Mitä tapahtui nordnetin reaaliaikaisille kursseille, joita jossain vaiheessa heidän toimesta hehkutettiin? Silloin seurantalistakin vilkkui kuin joulukuusi. No eipä vilku enää.

Minkä välittäjän kautta pääsee ostamaan Vietnamin pörssistä?

Sehän muistaakseni koski vain jotain valittuja tickereitä. Niitä, joiden nimen vieressä on sellainen keltainen salama :zap: (?). Joskus katsoin kun mainostivat sitä ja se taisi peräti näkyä vain firman profiilisivulla, ei esim. seurantalistalla tai pörssilistoilla.