Keskustelua välittäjistä

Toki, valuuttatili puuttuu ja välittäjäkin kannattaisi vaihtaa noiden kulujen takia.

Mutta eihän tuo silti vastaa tuohon että 1286,31 + 10,00 = 1296,00.

Suosittelen kysymään asiakaspalvelusta.

1 tykkäys

Jep. Laitoin viestiä asiakaspalveluun. Olen kyllä sitä mieltä, että vaikka minulta puuttuisikin jokin oleellinen palvelu (valuuttatili), niin kyllä kaikki summat pitää minulle laskelmassa kertoa. Tosin tässä tapauksessahan minä voitin erotuksen eli parempi mulle :smiley: Palaan asiaan, kun vastaavat minulle :slight_smile: Kiitos kaikille avusta!

1 tykkäys

Lasketaanko automaattisen valuutanvaihdon kurssi kauppa- vai selvityspäivän ajanhetkellä?

1 tykkäys

Nyt voi Nordnetissa hieman tankata USA osakkeita halvoilla kuluilla. Tosin aikaikkuna on 3,5 tuntia puolikkaasta pörssipäivästä johtuen.

10 tykkäystä

Green Week -kampanjaetu : Tarjoamme uusille ja nykyasiakkaille mahdollisuuden käydä kauppaa jenkkipörsseissä parhaassa hintaluokassa (alk. 0,03% min. 3 euroa) 23.11-4.12.2020

4 tykkäystä

Siistiä että meitä vanhojakin muistetaan! Uudelle asiakkaalle paras tarjous on Sijoituskoulun videoiden alla vaikka olisi oskl jäsen.

1 tykkäys

Osto nolla euroa, myynti 15! Degiro, osto ja myynti yhteensä 1 euroa + sentin rippeet kappalehinnoista.

Joskus ilmainenkin voi olla tolkuttoman kallis.

7 tykkäystä

Jotta noilla kuluilla on oikeasti väliä oletan että teet paljon kauppaa. Itselläni on tänä vuonna satoja toimeksiantoja. Onko tuo 30minuuttia nyt arvio vai kokemus? Jos naputtelee väärin voi tulla kalliiksi maksella jälkiveroja tai jos maksaa vahingossa liikaa.

Samoin itse hieman ihmettelen tuota 30 min arviota, jos täysin manuaalisesti joutuu tekemään veroraportoinnin ja kauppoja iso läjä, niin kyllähän tuohon saa aikaa palamaan ihan kiitettävästi. Onko muuten ulkomaisten osinkojen verotus oikein laskettu (esim Degiron tapauksessa) vai pitääkö siihen tehdä vielä erikseen verottajan suuntaan (mahdollisesti kahteen eri maahan) korjauksia? Vai onko niin että osinkojen verotuksen jäljelläoleva 15% pitää ilmoittaa itse?

Kiitoksia vinkistä, jäänyt jotenkin huomaamatta. Täytynee huomenna edes joku kauppa tehdä.

Itselläni tämä case vielä kesken ja toistaiseksi ei pelkästään positiivista sanottavaa Mandatum asiakaspalvelusta. Lopulta vastasivat, ettei Saxo bank ole saanut rahojani ja epäilivat rahojen olevan jumissa pankkini (S-pankki) ja Mandatumin käyttämäni Paytrailin välillä. Nyt kun olen selvitellyt rahan kulkua niin S-pankista Paytrailiin raha on siirtynyt normaalisti kuten myös Paytrailista eteenpäin. Jokusen hetken olen käyttänyt aikaa viestittelyyn ja asiakaspalvelun jonoihin ja nyt näyttäisi että tämä liittyisi Saxon ja Paytrailin väliseen tiedonkulkuun minkä selvittämiseen Saxolla pitäisi olla parhaat eväät.

Jos nyt jotain hyvääkin niin helpompaa tämä selvittely kun saa asioida omalla äidinkielellä ja toistaiseksi kaikki ketjussa olleet tahot olleet jollain tapaa tuttuja toimijoita. Ja sekin kiva kun nyt oli kyseessä omien tilien välinen rahansiirto, eikä vaikkapa käytetyn auton ostaminen yksityiseltä/ulkomailta tms.

1 tykkäys

Tietääkö muuten, että miten käy Nordnetin Private Banking -hinnoille jos salkun arvo putoaa alle vaaditun 200ke rajan? Menettääkö PB-hinnat samalla?

1 tykkäys

Paljonko Nordnetin lappujen lainoitusaste on, tietääkö kukaan?

Vaihtelee. Alimmillaan nolla prosenttia, joillekin saa 85%. Löydät osakkeen tietoja yrityksestä -sivulta lainoitusasteen.

Tässä esim. Latourin:

1 tykkäys

Niin kysyin nimenomaan Nordnetin omista lapuista.

Toki nyt huomasin että anti meni kiinni klo 01 Suomen aikaa, luulin että se oli tämän päivän loppuun. Oh well.

2 tykkäystä

Juttelin tästä viikko sitten puhelimessa Nordnetin asiakaspalvelijan kanssa. Private Banking edut pysyvät voimassa jos pääoma laskee rajan alle kurssiheilunnan takia mutta ei jos tippuu rajan alle sen takia että nostat pääomaa ulos.

7 tykkäystä

Aa, ymmärsin väärin.

Yleensä pankin omille lapuille ei saa vakuusarvoa lainkaan. Kysyin asiaa Nordeasta ja sanoivat, että eivät huomioi omia lappujaan vakuusarvoa laskettaessa.

3 tykkäystä

Jos laitan nyt Nordnetillä tietystä määrästä osakkeita myyntitoimeksiannon vaikka päivämäärällä 26.11.2020 niin onko toimeksianto voimassa kyseisenä päivänä vai 24.11-26.11.2020?

1 tykkäys

Se on toimeksiannon voimassaolopäivä, eli mihin asti toimeksianto on voimassa.

Jos nyt laitat päivämäärällä 26.11., niin se menee markkinoille napin painalluksen jälkeen ja poistuu 26.11. pörssipäivän jälkeen. Toki jos kaupat tulee tuona aikana, niin toimeksianto toteutuu.

1 tykkäys

Mahtavaa, kiitos selvennyksestä! Helpottaa myyntejä ja ostoja tämä tieto huomattavasti!

Voisiko joku pikaisesti kertoa Nordnetin stop lossin toiminnan. Siihen annetaan aktivointikurssi mutta miksi siihen pitää antaa toinen kurssi alemmaksi. Mitä siihen laitetaan?

kuva

2 tykkäystä

Nordnetin oma ohje on aika selkeä esimerkkeineen:

Esimerkki Stop Loss -toimeksiannon käyttökohteesta:

Ajatellaan että omistat Nokiaa ja haluat “turvata selustasi”: jos kurssi laskee alle kolmen euron, haluat asettaa Nokiasi myyntiin hieman tätä alemmalla rajahinnalla 2,90 (varmistaaksesi, että saat osakkeet myytyä, jos kurssi tulee voimakkaasti alas). Asetat tällöin Stop Loss -toimeksiannon aktivointihinnaksi 3,00 € ja myyntitoimeksiannon rajahinnaksi 2,90 €. Huom: Kun teet Stop Loss -toimeksiannon, et voi olla täysin varma toimeksiantosi toteutumisesta. Huomioithan myös jos muutos osakkeen kurssissa on voimakas, toimeksianto voi toteutua asettamillasi ehdoilla, vaikka se ei olisikaan edullista sinulle.

3 tykkäystä