Keskustelua välittäjistä

Jokohan ois aika äänestää jaloillaan… :thinking:

Kyllä se hetki alkaa olla lähellä. Edelleen puuttuu rahastojen tuottolaskelmat vuodelta 2020! Eihän tässä eletä vasta kuin maaliskuun alkua. Osakekauppojen osalta sentään arvopaperikauppojen tuottolaskelma on saatu. Sen sijaan vuotta 2021 eletään tältäkin osin sumussa eli raporttia ei ole vieläkään saatu rakennettua takaisin.

Minulle sinällään osakekaupan kuluilla ei ole isoa merkitystä. Vuodessa on Nordeassa mennyt palkkioihin muutama sata euroa. Vastineeksi olen saanut sen, että suurin osa raha-asioista on yhdessä paikassa. Myös aikoinaan sain kaikkien lainojen marginaalia tiputettua vastineeksi, kun siirsin arvopaperitoiminnasta osan (kotimaan osakekaupat) Nordeaan.

1 tykkäys

Onko kokemusta, onnistuuko Wise (ent. TransferWise) vastatilipankkina IB:lle asiakkuutta avatessa?

Näköjään Nordnetin ETF-kuukausisäästön perjantaina toteutuksi kirjattu kauppa ei olekaan toteutunut, nyt kun kävin katsomassa tapahtumasivua. Toinen arvopaperi on tullut läpi kuten kerrottiin, mutta toinen puuttuu kokonaan. Asiakaspalvelun jonotusaika 1-2 viikkoa, pitänee soittaa perään ja kysellä että mikä homma. Ja tästä pitäisi vielä maksaa palvelumaksua?

Toki tässä kuussa AOT:lla ei ollut tarpeeksi rahaa sopimuksen mukaiseen säästösummaan, mutta nuo kaupat ilmoitettiin toteutuneeksi perjantaina. Kai sitä pitäisi nyt voida luottaa siihen, että kun välittäjä kertoo kaupan toteutuneen niin se on oikeasti tapahtunut?

Noissa kuukausisäästön puitteissa tehdyissä ETF ostoissa voi kestää aikansa, että näkyy salkussa. Minullakaan ei näy enää toimeksiantoa, eikä toteutunutta kauppaa. Perjantaina näkyi vielä toimeksianto. Sama tilanne ollut aikaisemminkin ja yleensä parissa päivässä on tullut molemmat näkyviin. Nordnet niputtaa kk-säästöostot isommaksi kokonaisuudeksi ja ilmeisesti toteutuneen oston jälkeen kestää järjestelmältä aikansa jakaa arvopaperit oikeille omistajilleen.

Kk-säästön luonteesta johtuen itse en koe ongelmaksi, vaikka prosessissa kestäisi kauankin.

1 tykkäys

Tässä vielä äsken saapunut viesti asiaan liittyen:

image

Onko muilla vaihteeksi OP:lla kaupankäynti mahdotonta? Virhettä pukannut vaan koko aamun

Nordealla ei ole kyllä päivityksen jälkeen toiminut yhtään mikään. Kolmesta säästötilistä saan ainoastaan yhdestä tiliotteet ulos. En kylläkään niiltä kuukausilta kuin tarvitsisin, eli vuoden viimeisen kuun otteet. Näkyy ainoastaan kaksi tältä vuodelta. Näen nykysaldon mutta en yhtään tapahtumia tai mitään muutakaan. Saatika että pääsisi sijoittamaan…

Chat sanoi että saattaa kestää että kaikki päivittyy näkymiin. Mielenkiintoista olisi tietää että kuinka kauan.

Käyttötilit toimii! Oho.

Minulla sujui kaupat puolen päivän molemmin puolin aivan hienosti.

Investor toimii ainakin moitteetta.

Tuo uuden nettipankin sijoituspuoli Nordeassa on lähinnä hyvä vitsi. Mikä ihme siinä että ei kyetä panostamaan toimivaan käyttöliittymään. Osakenäkymästä ei näy päivän kurssi.

3 tykkäystä

Nordnettiin kirjautuminen ei toimi mobiilivarmenteella. Puhelimeen asti ei tule indahdustakaan tunnistautumiseta. Onko tätä ongelmaa muilla?

Päivällä vielä toimi, mutta jenkkiavauksessa homma stoppasi Nordean puolella:

2 tykkäystä

On taas vaihteeksi mobiilivarmenne rikki. Ei toimi vero.fi yms. Taas.

Olis ollu kiva keventää nyt muutamaa lappua kun tekivät hirveät nousut. Katsotaan hoitiko nordea homman sitten hyvin vai huonosti. Eli holdataan. Prkle.

2 tykkäystä

Tässä yritetty tehdä yhtä sun toista… Toisen kerran jonotusta… 30 min jono puhelimessa. NDEAFIHH

Onko joku Mandatumin asiakas saanut kevään verolippusia…ja onko ollut mitään nokan koputtamista?

Allekirjoittanut omisti aiemmin pienen kasan BP:n lappuja, ja nyt verottajalle on ilmoitettu, että olen saanut ko. firmalta osinkoa n. 5 X sen mitä position arvo oli.

Melkoinen osinko, 500 %, ja vielä vajaassa puolessa vuodessa :crazy_face:

Hyvä ettei tullut savet housuun kun näin mätkyjen määrän… Nyt tarttee alkaa opiskelemaan miten tuo korjataan :grimacing:

3 tykkäystä

Nyt katkes kamelilta selkä. Nordean OST lähtee vaihtoon.

Harkinnassa OST:n avaaminen Mandatumille. Käyn kauppaa enimmäkseen Nysessä, merkittävässä määrin Oslossa ja Tukholmassa sekä aavistuksen Helsingissä. Semiaktiivinen kaupankäyjä, vuodessa ehkä satakunta kauppaa yhteensä. Salkku sen verran mitätön ja kaupat pääsiassa noilla kalliimpien taksojen alueilla, että esimerkiksi Nordnetin toimeksiantokulut söis merkittävän osan tuotosta. En oo lukemani perusteella myöskään vakuuttunut OP:sta tai Danskesta palveluna.

Tuleeko mieleen jotain sudenkuoppia jotka vois vielä kääntää kelkkaa Mandatumin suhteen? Ymmärtääkseni valikoima on suht laaja, asiakaspalvelu toimii ja Traderin käyttöliittymä kelvollinen verrattuna esim Nordeaan, olenko oikeassa näiden suhteen? Kelläs kaikilla täällä oli Mandatum, voitteko suositella? Muistelen että ainakin @viljo on ollut Mandatumin asiakas?

Suunnittelen myös tilin avaamista Degiroon, mutta sinnehän ei tietysti OST:ia saa. Suomi-osakkeiden puuttuminen valikoimasta ei minua haittaa.

2 tykkäystä

Olisin kyllä itsekin kiinnostunut siirtämään Nordnetin OST:n Mandatumille, mutta siirto ei käsitykseni mukaan onnistu. Mandatumille et voi käsitykseni mukaan siirtää OST:a. Voit vain lopettaa vanhan, maksaa verot ja tehdä uuden Mandatumille. Ainakin itselle verot olisivat niin paljon että ei ole järkeä siirtää vaikka enää en Nordenetille tekisi OST:a. Harmi vaan että ehdin sen tehdä ja vuoden pyörittää ennen kuin tajusin että siirto ei onnistu. Lähinnä kiinnostaisi siirtää sijoitukset Aasiaan mutta en näe tällä hetkellä kannattavana ratkaisuna verojen takia.

1 tykkäys

Joo, ilmeisesti OSTin siirto Mandatumille ei tällä hetkellä onnistu. Vähän huonosti ilmaisin aiemmassa viestissä, että olisin siirtämässä, kun oikeasti tarkoitin että myisin salkun tyhjäksi ja avaisin uuden tilin muualle. Nyt ois mulle ”hyvä” aika myydä kun kurssit kyykyssä, eikä veroseuraamukset koituis ihan hirveäksi ongelmaksi. Oon vaan niin väsynyt tuohon Investoriin ja Nordean muihin ongelmiin.

1 tykkäys

Mandatumille tosiaan OST:ia ei vielä saa siirrettyä, mutta ilmeisesti kehitteillä on kun kyselin puolison puolesta aspasta.