Keskustelua välittäjistä

Nyt näyttäisi OP taas pelaavan. Oli tosiaan alhaalla aamun ensimmäisen tunnin. :frowning_face:

Hetikohta kymmenen jälkeen myynti kyllä onnistui:

image

(Pöytäkoneelta Elisan liittymän kautta.)

Edit: OP siis :slight_smile:

1 tykkäys

Nordean investor näyttäisi jälleen olevan alhaalla. Itse en ainakaan pääse kirjautumaan tällä hetkellä. Aika heikkoa tekemistä Nordealta kun tämä ei ole ensimmäinen, toinen tai kolmaskaan kerta kun tilanne tämä. Onko muilla sama juttu?

2 tykkäystä

Ei kirjautunnut itselläkään aluksi. Verkkopankin läpi pääsin investoriin. En suoraan.

1 tykkäys

Olisin hankkimassa Kazatompromin osaketta Lontoon pörssistä mutta Nordealta sitä ei saa kun se sattuu olemaan USD (pitäisi olla paikallisina puntina) eikä Nordea jostain syystä ota sitä euroillakaan Saksan pörssistä listoillensa.

Ilmeisesti olet pyytänyt lappua aspan kautta listoille kaupankäynnin kohteeksi? Parin lapun kohdalla olen pyynnöllä saanut lisättyä.

Eilen ja toissapäivänä Nordean investorissa ei ostohinnat tallentuneet joten arvon muutoksia ei voi laskea. Muokkasin ostoja käsin. Onko tällainen yleistä Nordealla/muilla välittäjillä?

2 tykkäystä

Joskus Nordean Investorissa ostohinnat ovat ilmaantuneet viiveellä kun on jaksanut pari päivää odottaa.

3 tykkäystä

Olen huomannut saman Nordean Investorissa. Hinnat päivittyivät oikein vielä 19.4. tapahtuneissa ostoissa, mutta 20.4. ja 21.4. hankinnoissa eivät ainakaan asiakkaan näkymissä.

Olin yhteydessä chatin kautta Nordeaan ja eka ohje oli:
Yhden vinkin minkä antoivat pörssipuolelta on klikata “lisätietoja” kohtaa niin tiedot päivittyvät myös. Suosittelisin kokeilemaan selaimen välimuistin tyhjentämist , sulkemaan nettiselaimen ja kirjautumaan uudelleen palveluun.

Sen jälkeen testasin uudelleen tilannetta.
Eilisissä ostoissa kokonaisnäkymän tieto oli ensin oikein (näytti kokonaistiedot), mutta klikattaessa arvonmuutoksia ko. rivillä, erittely ei näyttänytkään mitään tietoja viimeisimmästä hankinnasta. Kun palasin kokonaisnäkymään, sieltäkin keskihinta ja arvonmuutos olivat hävinneet puuttuvien hankintatietojen takia.

Olin uudelleen yhetydessä Nordeaan chatin kautta ja vaikuttaa siltä, että siellä on ongelma joko käyttäjäoikeuksissa tai sitten tietojen replikoinnissa. Laitoin Nordean sisäisen viestinnän kautta kuvakaappaukset tilanteesta, jotta heidän IT-osastonsa voi selvittää ongelmaa.

1 tykkäys

Nyt näemmä päivittyi listanäkymään oikein, kun kävin katsomassa ostolistan. Jotain ongelmia lienee investorissa, kun ei toimi ihan systemaattisesti oikein.

Nordea Investorissa yleensä päivittyy seuraavaksi päiväksi, enkä oo ikinä mennyt niitä käsin ropaamaan. On niitä joinain päivinä hävinnyt keskihinta kuukausien vanhoista lapuistakin. Hankintaerät, kun on käynyt kurkkaamassa, niin on hinta välillä hypännyt takaisin… muuten saanut odottaa seuraavaan päivään…

…tuntemattomat on herran tiet

Samaa oli jo viime viikolla. Ilmottelin Nordeaan ja vastasivat, että vika on Investorissa ja korjataan. Äsken ei näkynyt eiliset ostoni, klikkasin ”hankintaerät” niin päivittyi sekä keskihinta että arvonmuutos sarakkeet.

1 tykkäys

Tietääkö joku miksi Nordean listoilla olevia osakkeita ei voi ostaa vaan joutuu usein asiakaspalvelusta pyytämään ”avaamaan” osakkeen kaupankäynnille?
Tänään vähän harmittaa, pyysin maanantaina avaamaan codiak biosciences joka nousi tänään 35%
Ehkä sitä voi huomenna sitten ostaa :face_with_monocle:

Kyllä tuo mobiilitunnistautuminen Nordnettiin on epävarma. Jälleen ei onnistu.

kuva

@enska Itsellä oli tuo joskus ja auttoi kun käynnisti puhelimen uudelleen.

1 tykkäys

Nordealla jälleen järjestelmät solmussa

  • Virhe: Pörssikaupankäynti verkkopankissa on toistaiseksi suljettu teknisen häiriön takia. Vikaa selvitetään parhaillaan ja järjestelmä pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian. Pahoittelemme asiaa.

Joo olisi ollut tärkeitä asioita hoidettavana verkkopankin puolella, mutta ei pääse sinnekään. Ei sitte. On kyllä ollut tänä vuonna pelkkää häiriötä nämä…

Siirretty muuten pääpankkitoiminnot toisaalle, eikä toistaiseksi kaduta pätkääkään. Viime vuodelta yrittänyt kaivella mm. tiliotteita niin ei ole saanut ulos vaan kaikki pitänyt pyytää asiakaspalvelun kautta. Onneksi “vain” 8 tilistä

Nordea ei toimi taas täälläkään. Ei ole viikkoakaan kun viimeksi oli ongelmia ja nyt taas. Muutama toimeksianto saa sitten odottaa :face_with_symbols_over_mouth:

1 tykkäys

Edelleen…

“Osassa verkko- ja mobiilipankin palveluita on tilapäinen häiriö”

Osassa = En pääse kirjautumaan mihinkään. Toki tätä kirjautumista voi pitää vain osana näitä palveluita.

Täällä ainakin tuntuu toimivan kaikki. Ehkä on riittävän kevyet saldot tileillä, niin serveri jaksaa pyörittää?

3 tykkäystä

Osaisiko joku kertoa onko OSTeilla joku viivästys ulkomaisten osinkojen kanssa noin niinkuin lähtökohtaisesti? Minulla Nordean OST ja tänään ainoa omistamani ulkomainen yritys joka maksaa osinkoa (EVO) on laittanut osingon maksuun, vaan ei minulla näy vielä ainakaan. Kiitos vastauksista!