Keskustelua välittäjistä

En. Mutta hermostuttaa silti joka kerta jos/kun jotain on, isoa tai pientä…

p.s. nyt lähti toimimaan täälläkin :+1:

Mun pitää välillä firefox käynnistää uudelleen että saa qr ruudukon näkyviin selaimessa.

Kyssäri nordnetin tokman osinkojen suhteen: Osingot sivulla ei näy tokmannin osinkoa ja tapahtumissakin on oudosti ensin maksettu ja sitten peruttu? Mites muilla’?

2 tykkäystä

Nordean osakesäästöpäivät 2024 julkaistu :slight_smile:

Näyttää lupaavalta. Saksa ja Kanada on otettu mukaan. Ruotsi Norja ja Tanska ovat nyt kaikki pohjoismaat-kategorian alla.

13 tykkäystä

Voi pojat, tulispa näistä enemmänkin kilpailua niin Nordnet joutuisi reagoimaan. Nordealta tervetullut setti. :+1:

17 tykkäystä

Mailia vaan lempparipoliitikoille ja ehdotusta että hallintarekisteröinti sallittaisiin myös suomalaisille osakkeille. Se kilpailun lisääminen ei muuta vaatisi. Sen jälkeen saisi ostaa IB:n kautta suomalaisia osakkeita ja hinta olisi luokkaa euron pari minimissään.

Valitettavasti harmaaparrat Lindström ja Rothovius ja muut piensijoittajien vihaajat tätä vastustivat kun mahdollisuus muutokseen olisi ollut. Katsotaan ensi kierroksella uudestaan.

9 tykkäystä

Nordnetilta tuli viesti, että heidän laskelmiensa mukaan olen viime kuussa tehnyt 11-50 toimeksiantoa ja siksi palkkiotasoni on taso 2. En todellisuudessa tehnyt viime kuussa yhtäkään toimeksiantoa, edelliset löytyy marraskuulta. Mietin kyllä ainakin 50 toimeksiantoa, mutta en tehnyt yhtäkään. Näköjään siitäkin palkitaan.

12 tykkäystä

Onko Osakesäästöpäivänä myös ETF:ät 1€ kuluilla ?

Kyllä. Osakesäästöpäivänä myös kyseisellä markkinalla noteeratut ETF:t menevät max. 1e kululla.

Osuuspankilla alkanut käyttötilillekin kertymään korkoa 0,25% 1.11. alkaen. Ei minulla ainakaan näy maksetun, vaikka ainakin marraskuu olisi pitänyt jo tulla? Pitää nyt taas tästäkin asiasta ilmeisesti laitella osuuspankille viestiä, että missäs minun kaikki kolme senttiäni oikein menee…

Luulen, että kyseinem korko maksetaan vuosittain eikä kuukausittain. 0,25% kuukausikorko käyttötilille kuulostaa muutenkin aika isolta mun mielestä. Siitä tulee yli 3% vuosituotto.

Joo siis 0.25% vuodessa.
Löytyi syykin jo tähän ettei ole korkoa näkynyt:
“Koron kertyminen edellyttää, että tili ja omistaja-asiakkuus ovat samassa osuuspankissa”.

Op asiakkaana muuttaminen myös kielletty, näemmä.

Jäsenyys toki kannattaa siirtää samaan pankkiin kuin missä tilikin on.

Merkittävämpää on, että
“Korko lasketaan kalenterikuukauden alimman saldon perusteella, ja se perustuu päivän loppusaldoon.”

1 tykkäys

Tili ei ole käynyt nollassa missään vaiheessa, eli se ei tässä kohtaa ole se ongelma.

Olen olettanut, että minut on siirretty kokonaan tileineni ja asiakasomistajuuksineni uuteen pankkiin (minulla ei näy mitään muuta kuin tämä uusi osuuspankki), mutta ei sitten näköjään. Alkaa olla kyllä niin mitta täysi tämän op:n kanssa.

2 tykkäystä

Jollet ole lopettanut tilejä ja siirtänyt toiseen Osuuspankkiin niin ei nuo itsekseen siirry.

Tarvii muistaa että osuuspankki on Osuuskunta. Täten ei päde ihan samat kuviot kuin liikepankeissa. Ja tuo talletuskorko on lähinnä vitsi 0.25% kuukauden alimman saldon mukaan.

Kenellä näilläkään palstoilla käyvillä on semmoisia summia noilla tileillä jotta sillä olisi minkään moista merkitystä.

Ja pahoittelut että eksyy jo vähän aiheesta.

4 tykkäystä

Ja olisit varmasti allekirjoittanut papereita jos näin olisi

1 tykkäys

Siirsin arvopapereita Nordnettiin. Voinko päivittää hankintahinnat itse?

1 tykkäys

Voit, mutta en tiedä onnistuuko kännykän näkymässä eli tietokoneella vaan klikkaat hiirellä nykyistä keskihintaa ja kirjoittelet tilalle uuden, mielestäsi oikeellisemman keski(hankinta)hinnan.

Hyvä täsmennys @kettunen , tätä @LappuLiisa mahdollisesti ajoikin takaa.

Lisäyksenä @NukkeNukuttaja viestiin: Hyvä huomioida, että verotukseen itse päivitetyt tiedot eivät siirry Nordnetin toimesta. Jos haluat tämän saada automaattiseksi, niin Nordnet hoitaa palveluna veloitusta vastaan

OST:lla ei niin merkitystä, mutta AOT -puolella voi olla hyödyllistä myöhemmin. Ja nämä palveluveloitukset on toki verotuksessa vähennettäviä :wink:

3 tykkäystä

Kiitos, en tajunnut että siitä kohtaa voi clickata :smiley:

1 tykkäys

Otin kuvankaappaukset Nordean pankkiotteista josta näkyy alkuperäiset hinnat (+ kulut). Riittääköhän se jos tekee omatoimisen selvityksen verottajalle?
Tarkoituksena toki holdata pitkään noita papereita.

1 tykkäys