Keskustelua välittäjistä

Olen itse ostanut Alibabat ja Tencentin sitä kautta, edukas kieltämättä on. En ole muutoin kauheasti käyttänyt, sillä unohdan salasanani jatkuvasti :frowning: Pysyypähän laput pitkässä holdissa. Mutta aspa toimii hyvin, saa ne nopeasti aina auki tarvittaessa.

5 tykkäystä

En pysty laittamaan Remedy-lapuille stop lossia päälle lainkaan Degirossa. Ei näy koko sitä tyypillistä listaa ja ainut vaihtoehto myydä on limiitti toimeksianto.

Onko tämä joku ominaisuus?

Ajattelin, että tieto eniten käytössä olevista välittäjistä voisi olla arvokasta uusille ja miksei kokeneemmillekin sijoittajille. Tein pari äänestystä aiheeseen liittyen.

Kuinka monta välittäjää sinulla on käytössä?

  • Yksi
  • Kaksi
  • Kolme tai enemmän

0 voters

Mitä välittäjiä käytät ensisijaisesti? (Huom. Äänestäjiä ei näytetä, max. 3 välittäjää)

  • Danske
  • Degiro
  • FIM
  • Mandatum
  • Nordea
  • Nordnet
  • OP
  • Joku muu

0 voters

3 tykkäystä

Minkä takia kukaan ei ole maininnut Interactive Brokersia? Törkeän hyvät hinnat ja markkinapaikkoja vaikka muille jakaa. Käyttäjiä löytyy varmasti paljon täältäkin

5 tykkäystä

IB ei taida tehdä mitään automaattista raportointia verottajalle (sama kai on Degirolla ja Lynxillä). Itselleni suurin syy miksi pysyn NN:ssä, ei tarvitse säätää ylimääräistä.

Toki jos pörssivarallisuus olisi useita satoja tuhansia niin sitten voisi harkita.

2 tykkäystä

Yhden illan säätö. Toki jos haluaa mukavuudesta maksaa preemiota niin sitten tämä ei ole vaihtoehto

Jos treidaa paljon niin sitten on varmasti hyvä vaihtoehto, itsellä ei tule niin paljon transaktioita että olisi suurta merkitystä.

1 tykkäys

Harkitsin, mutta toistaiseksi tyytyväinen Nordnettiin, tosin en valittaisi jos laskisivat vähän hintojaan kilpailutilanteen mukaan :slight_smile:

Raportit verottajalle vie 30min mutta syy miksi lopetin IB salkun löytyy Nordnetin lainoituksesta jolla olen saanut salkun kovaan vauhtiin. Kaikki osakkeet siis siirretty NON koska lainoitusarvo on silloin korkein.

2 tykkäystä

IB:n vuositason kaupankäyntiraportti sisältää kaiken valmiiksi, joten eipä siinä kauan mene viedä summatiedot verottajan sivulle - samoin kulut saa helposti summattuna (kurssidata+TW).
Trader WorkStation onkin jo sitten ihan toisella tasolla kuin mitä olen muualla tavannut.

1 tykkäys

Miten tuo Trader Workstation vertautuu esim. Infront Active Traderiin ja paljonko TW maksaa?

Eikös IB ole sama kuin Lynx?

Lynx taitaa käyttää IB:n alustaa palveluissaan

Niinhän se onkin. Samat palvelut ja työkalut ja pikkaisen eri hinnoittelu.

IB:n toiminnot ovat kyllä älyttömän tehokkaat. Yhtiö on isoista välittäjistä ylivoimaisesti kannattavin, mutta samalla suurella marginaalilla myös edullisin. Tämä koskee sekä kaupankäyntiä että lainoitusmarginaaleja

Kympin siellä taitaa olla kuukausimaksu, mutta muuten kaupat jenkeissä ovat sen yhden dollarin. Tuohon kymmeneen dollariin sisältyy siis se kymmenisen transaktiota

TW ei muuten maksakaan mitään, muistin ulkoa väärin. Vain kurssidata maksaa.
TW:n laatu on ainakin omasta mielestä paras mitä olen nähnyt. Esim. Nordnetin tarjoamat Infrontin työkalut ei ainakaan omasta mielestä ole lähelläkään samaa tasoa. Ja toisaalta TW:n pystyy vielä itse konfiguroimaan (vaatii tietysti perehtymistä), jolloin saa omasta mielestään tärkeät asiat yhdelle ruudulle.

1 tykkäys

Yllätys kuulla, jos Lynxillä on IB:n TWS käytettävissä. Itse käytän Windows-versiota ja olen siitä Mosaic-layoutista räätälöinyt itselleni työpöydän, joka on kyllä todella toimiva ja nopea. Saan perus orderit ennaltatehtyjen buttonien avulla, siirreltyä tarjouksia hiirellä yms. kivaa.
Muistelen, että jossain kohtaa jotain Lynxiin liittyvää selvittelin, mutta jäi sitten puolitiehen - lähinnä oli mielessä verrata hintoja/markkinoita Nordnettiin, jota OMXH:lla olen käyttänyt.

Juuri kun tuli nostettua kissa pöydälle…

1 tykkäys

IF:n pystyy käsittääkseni konffaamaan samalla tavalla itselleen sopivaksi tai ainakin pystyi kun viimeksi käytin.

Paljonko TW:n kurssidata maksaa?

Jokainen exchange on hinnoiteltu erikseen, joten se riippuu ihan siitä, mitä kaikkea aiot treidata. Mulla taitaa tällä hetkellä mennä joku 60-65usd (useita exchange:ja).