Keskustelua välittäjistä

Niinpä tietenkin - “BKR Lite will be made available to US residents” :cold_sweat: - kuullosti jo liian hyvältä, että kaiken saa ilmaiseksi.

2 tykkäystä

Enpäs lukaissut loppuun. Ehkäpä muillekin on sama tarjolla hitusen myöhemmin.

Mitenköhän tämä palvelu rahoitetaan? Firma on ollut aikaisemmin erittäin tarkka siitä, että Robin Hoodin tapaan toimeksiantoja ei ensin kaupata market maker -firmoille. Todennäköisesti edelleenkin ja rahat otetaan muista lisäpalveluista

Tuosta ei ole tietoa, kuullosti liian hyvältä ollakseen totta. Lopetin tutkimisen, kun huomasin tuon rajoituksen.

Ei kuluja, mutta jos et maksa, olet itse tuote😅

Toistaiseksi vain amerikkalaisille…

1 tykkäys

Yritän totuttaa mieltäni tuohon Nordnetin uuteen käyttöliittymään…

Ehkä vähän enempi responsiivisempi, mutta tehty mobiili etunenässä. Ärsyttävää klikkailua tietokoneella :triumph:

6 tykkäystä

Aivan kamala tietokoneella…joutuu skrollailemaan siinä, missä ennen kaikki oli yhdessä näkymässä. Meni myös näkymän selkeys ja hahmotettavuus. Karmiva uudistus.

5 tykkäystä

Antakaa palautetta Nordnetille, minä valitin jo puolisen vuotta sitten, kun sain sen yritystilille, jossa ei voinut vanhalla enää tehdä kauppoja. Yksityispuolellahan onneksi voi vielä vanhaakin käyttää.
Kaikenlisäksi edelleen istunto katkeaa aina 4h välein ja usein paljon sitä aikaisemmin.

3 tykkäystä

Annoin aikanaan palautetta, mutta silloin päättivät jatkaa vanhaa. Nyt täytyy kai taas laittaa, vaikka usko siihen, että muuttavat tätä on hyvin hatara. Silloin jaoin sijoitukseni jo niin, että rahastot on eri salkussa, jotta voin siirtää osakesalkut pois jos kuraa tarjoillaan. Nyt pitäisi sitten jotenkin päästä katsomaan, millainen näkymä muilla välittäjillä on tarjolla, ettei tule mentyä ojasta allikkoon… Ainakaan Nordealta en netistä löytänyt esittelyä, jossa näkisi, miltä käyttäminen itse asiassa näyttää ja tuntuu (esim. videopätkää).

Mitähän muita käypiä välittäjiä olisi tarjolla kotimaan kaupoille (joilta menisi suoraan tiedot verottajalle)? Muun pankit kuin Nordea taitaa olla poissuljettuja, koska en aio esim. OP:n asiakkaaksi, en niin välitä häkkyrämäisistä palvelumaksurakenteista, vaan arvostan selkeyttä ja suoraviivaisuutta. Omassa nykyisessä pankissani Aktiassa osakekauppa on ylihinnoiteltua.

1 tykkäys

Nordealla kai verkkopankin pitäisi muuttua tässä lähiaikoina. Tiedä tuleeko saman tyylinen kuin se mikälie investori, jota käytetään lähinnä mobiilissa.

1 tykkäys

Olen myös antanut nordnetille palautetta. On sama kun tuuleen huutelis

1 tykkäys

Itsekkin antanut palautetta nordnetille tuosta uudesta uudistuksesta. Ainakin mandatum traderin softaa voit kokeilla ilman tilin luontia, kun he käyttävät saxon softaa. Saxo bankin sivuilta vaan preview platform.

1 tykkäys

Kysyin jo vuonna 2017 Nordetista, että tuleehan myös uuteen verkkosovellukseen salkun sisältö ostoerittäin. Tämä on pakollinen ominaisuus yritysasiakkaille, jotka raportoivat salkun tuloksen samalla periaatteella kuin verottaja.

Ei ole tuota ominaisuutta uudesssa. Vanhassa vara parempi.

2 tykkäystä

Ei saa Nordnetin uudesta eikä vahasta palvelusta tiliotetta. Sekin tarvitaan kerran kuussa yritykselle. Lähettelävät sitä sitten sähköpostilla. Antiikkista.

Minulle tulee paperilla, kirjeenä, eipähän tartte tulostella :slight_smile:

Apua, jos ostoerittäin-näkymää ei tule! Verotusta myydessä huomioidessa on tosi tärkeää nähdä helposti, millä hinnalla ekat erät on ostettu!

Firmassa sähköinen kirjanpito. Paperit on sille myrkkyä :wink:

Nordnet on kyllä luvannut ostoerittäin-näkymän, mutta ei ole kertoneet milloin se tulee.

1 tykkäys

Vanhaan raporttiin pääsee: image

Nordealta voi ennakkotilata tilin jo nyt:

Ripeää toimintaa…

1 tykkäys

Voi hyvinkin olla, että kohta saadaan useampiakin avauksia osakesäästötilin osalta. Pankit ovat olleet suhteellisen hiljaa aiheesta, mutta rakenteeltaanhan (verotus, max 1 tili/hlö jne) osakesäästötili on sellainen, että kovin kilpailu käydään heti alussa. Vaikea uskoa, että kun tilin on johonkin avattu, sitä lähdettäisiin kovin heppoisin perustein vaihtamaan toiseen paikkaan. Sulkemisesta lankeaisi veroseuraamukset ja se söisi helposti siitä saatavan hyödyn pois, etenkin kun aikaa on ehtinyt hieman kulua ja osakkeet ovat nousseet.

Itse varmaan tulen avaamaan osakesäästötilin, mutta sen suhteen ei ole kiirettä ja haluan perehtyä mahdollisimman monen tarjoajan hinnoitteluun sekä ehtoihin.

Edit: Tarkistin vielä niin koko osakesäästötilin siirto näyttäisi olevan mahdollista, mutta maksullista.

3 tykkäystä