Täällä on niin hyviä mielipiteitä liikkeiden yhdistämisen puolesta ja vastaan että haluan työntää myös oman lusikkani tai ennemminkin mielipiteeni soppaan ja ehdotan kaiken räjäyttämistä!
Mielestäni esimerkiksi Asko ja Sotka myy loppujen lopuksi molemmat huonekaluja keskiluokalle ja tarjonta on aivan loputon (omaan silmääni liikkeessä pyöriessäni 80% tuotteista voisi poistaa valikoimasta) tätä se on ollut niin kauan kuin muistan.
Huonekalukauppaa voisi vilkastuttaa ja tehostaa mielestäni muutamallakin tavalla.
Nykytilanne on se että henkilö menee liikkeeseen ja löytää muutaman hienon sängyn 48 eri vaihtoehdon joukosta. Yksi oli (hintalaatusuhteeltaan) ylitse muiden ja hinta näytää 1199euroa plussakorttitarjouksella eli juuri siinä kipurajoilla, selvä otetaan tämä. Sen jälkeen myyjä tulee myymään patjaa B koska patja A:lla ei tee mitään ja patjan C:hen sinulla ei ole varaa. Nyt sänky maksaisi 2500euroa! Eikä! mutta ehkä tuon vielä pystyy…
Sänky on nyt valittu mutta kuinka se saataisi sinne kerrostaloasuntoon tai edes omakotitaloon?
“Kuljetuspalvelun kautta saamme toimitettua johonkin aikaan ensiviikolla 7-16.30 välillä. Maksatko 69,90euroa päälle vai kannatko itse siitä autokatokselta 7.kerrokseen ja säästät 20 euroa?” - Ööö joo mä maksan 49,90 ja säästän sen 20 ja tulen itse kaveriksi. Siihen päälle myydään vielä patjan suoja-aineet. Hinta alkaa olla 2600euroa.
Tiistaina 14.00 puhelin soi “no Rahtari Rane täällä. Ootko kotona!? Meillä menee tästä se 7 minuuttia?” - Itseasiassa en ole, sillä olen käymässä kaupassa mutta ehdin 10minuuttiin siihen kun jätän ostokset ostamatta ja lähden ajamaan kotiin.
Saavuttuasi pihaan vastassa on kolmatta tupakkaa imevä vihainen rahtarirane joka ei sano edes päivää ja TET-jaksoa suorittava Veeti. Rane ei koske patjaan koska vain Veetistä on maksettu ja Veeti on siksi kyydissä että Veeti kantaa ja Rane ajaa kuorma-autoa.
Lopulta 44kiloisen Veetin kanssa on patja/t saatu 7 kerrokseen. Enää sängynrunkopaketit ja pääsee sänkyä kasaamaan loppupäiväksi. Ai niin entisen sängyn vienti! Ei kuulu ranelle. Pitäisi alkaa tehdä tori.fi tunnukset ja myydä järkevään hintaan pois, koska ilmaiseen ei koske kuin narkkarit ja heidän kanssaan ens halua vääntää. Tämä olisi pitänyt älytä tehdä ennen uuden sängyn tuloa mutta olisinko nukkunut viikon sohvalla odottaen Rahtiranen saapumista?
Tätä voisi jatkaa vielä hetken mutta pääpointtini on että en ihmettele miksi ihmiset tiukassa rahatilanteessa pitkittää 3000euron sängyn hankintaa 6 kuukaudella kun onhan siinä nukuttu jo 9 vuotta sujuvasti.
Ratkaisu
Yhdistäkää liikkeet, pienentäkää koko ainakin puoleen ja valitettavasti myös henkilökunta. Pieni kompakti myymälä tarkoinvalituilla trendaavilla, hyvälaatuisilla tuotteilla eikä mallia Tanskalaisesta hyggestä Marokkolaiseen mattoon. Mainostakaa myös netissä ja korostakaa toimituksen ja käyttöönoton helppoutta.
“Toimitamme uuden ja viemme vanhan sängyn pois 40eurolla, mikä päivä ja kellonaika teille sopii? Tarvitsetko kasausapua uuden sängyn tai vanhan purkamisen kanssa? Meillä on osaavia nuoria työharjoittelijoita jotka kasaavat tuollaisen 45minuuttiin, maksaisi vain 20euroa.”
Eli jotakuinkin näin tämän soisi toimivan.
Itse tein kaikki nuo vaiheet kuljetuksesta kasaukseen säästääkseni mahdollisimman paljon rahaa ja oli raskas prosessi. Silti maksoi aivan tarpeeksi ja olinkin ennen ostopäätöstä siirtänyt hankintaa vuodella eteenpäin juuri nösitä syistä. Vanha sänky meni sujuvasti ylihintaan Tori.fissä enkä ole aivan varma onko uusi sänky 2200euron arvoinen. Hieno se kyllä on.