Kiitos Inderes -yhteisö huippuduunista!

Kannattaa jokaisen palstalaisen käydä lukaisemassa @Mikael_Rautanen kirjoitus tuolta kaffehuoneelta indereksen meiningistä kun kyseltiin että onko kuinka hektistä. Tässä näkee miten tätä firmaa vedetään. Ja hienosti sujuu.

Kun muutkin yritykset ottaisivat edes palan tästä indereksen yrityskulttuurista ja asioiden sujuvuudesta niin eipä löytyisi niitä huonoja firmoja juuri ollenkaan.

Hieno homma että inden porukka tekee työtään intohimosta ja halusta tuottaa laadukasta analyysia ja sisältöä. Tämän kaiken saa vieläpä ihan ilmaiseksi.

Hyvästä työstä pitää saada tunnustusta. Ja sen olette todella ansainneet. Huippu henkilöstö ja huippu platformi. Hienosti kehitytään ja kehitetään. Otetaan vastaan risut ja ruusut. Vastataan kun kysytään ja otetaan palstalaiset huomioon kun täältä kysymyksiä ja ehdotuksia satelee.

Viikinkipäällikkö kiittää

26 tykkäystä

On monia asia, mistä Inderesiä voi kiittää, mutta nyt täytyy kyllä nostaa hattua teidän rekrytaidoillenne ja sitä myötä täytyy kiittää uusia työntekijöitänne. Esimerkiksi teidän uudet Aaro ja Emma, joku kommentoikin uuden Revenio-pätkän alle:

Mistä te näitä uusia haastattelijoita oikein löydätte kun ovat heti sen oloisia, että olisivat tehneet jo 10 vuotta tuota työtä? Hieno homma!
Jep, ei tästä voi olla eri mieltä ollenkaan.

Aaro mahtavasti haastatteli Juha Kinnusta Revenion yhteydessä, oli kuin vanha tekijä siinä roolissa. Sopivasti kommentoi ja esitti hyvin kysymykset, varma esiintyjä… olisinpa itse ollut noin nuorena yhtä fiksu tai edes nyt. :blush: Kiitos Aaro! :blush:

Emma on hyvin ystävällisen ja miellyttävän oloinen haastattelija, joka saa varmasti katsojan hyvälle tuulelle sekä haastateltavan/kollegan rennommaksi, joten haastattelusta saadaan paras mahdollinen irti. Ammattitaitoinen esiintyjä… ei voi muuta sanoa ja alla olevat opiskelut vielä täydentää hänen hyvää osaamistaan. Kiitos Emma! :slightly_smiling_face:

Sitten vielä:

@Marianne_Palmu lle myös kiitokset, hänen ansiostaan olen paljon paremmin perillä, mitä maailman taloudessa tapahtuu. Luen uutisia periaatteessa joka tunti, uutisointi on välillä hajanaista ja sekavaa että myös sellaista, mitä tällaisen yksinkertaisen ihmisen on vaikea tajuta. Marianne osaa hyvin koostaa olennaisen selkokielellä, josta varmasti fiksuimmat ja tällaiset “oman elämänsä alokkaat” saavat hyvin irti. Mariannen positiivisuudesta plussat, joskus on raskaista arkiaamuja, niin Marianne mukavasti piristää päivää positiivisuudella! :blush:

Alla vielä Aaron ja Emman esittäytymiset:

36 tykkäystä

Suuret kiitokset omasta puolestani kauniista sanoistasi :blush: On hienoa ja palkitsevaa kuulla, että tavoitteeni popularisoida taloustiedettä on kantanut hedelmää. Aurinkoista alkanutta viikkoa!

21 tykkäystä

Kiitos toivotuksista! :blush:

Annoin palautetta myös osin senkin takia, että sinäkin jatkossakin pidät tuosta hyvästä tyylistäsi ja tavoistasi kirjoittaa kiinni - sinun ansiostasi minäkin olen perillä paremmin, mitä maailmassa tapahtuu.

Kivaa alkanutta viikkoa myös Sulle! :blush:

11 tykkäystä

Täytyy vielä uudestaan kiittää näistä monista tulos-liveistä mitä on tehty viime aikoina. Itse en ole aina livenä pystynyt katsomaan sitä, mutta silti tallenne tulee aina katsottua omista salkkuyhtiöistä.

Tässä mietin että että vaikka live on vähän viihteellinen formaatti kun tulosta analysoidaan suorana, niin hattua päästä että se livenä kameran edessä tehtävä analyysi on niin ensiluokkaista että se kestää myös loppupäivään tai seuraavaan päivään asti relevanttina ja toimii erittäin arvokkaana pureskeluna vaikka päivän uutiset olisikin kerennyt jo näkemään.

:tophat:

21 tykkäystä

Kiitoksia on tullut annettua analyytikoille, yksittäisille inderesiläisille sekä tietysti usein foorumilaisille. :slightly_smiling_face: On kyllä ihan pakko kiittää myös @Yu_Gong1 -koodisankariamme, Yu ei ole tavallaan kauheasti esillä, mutta toisaalta koen hänen työnsä näkyvän vahvasti kaikille meille foorumin lukijoille. :slightly_smiling_face:

Pieni osa hänen työstään tulee hyvin esille tässä ketjussa: Yu hoitaa. Esimerkiksi tässä ketjussa näkee, miten koodarimme on tuntunut hoitavan mahdottomatkin ongelmat aina nopeasti ja ystävällisesti. Itsekin joskus kysyin häneltä tyhmän kysymyksen, johon sain nopeasti ystävällisen vastauksen, jonka jälkeen en kokenut itseäni enää niin tyhmäksi. :slightly_smiling_face:

Yun persoona, Inderesin työyhteisö ja se, miten hän tuntuu nauttivan työstään tekee varmasti sen, miksi hän on niin erinomainen työssään. Erityisesti Inderesin henkilökunta tietää hänen arvonsa ja tietysti me käyttäjätkin.

Yu, suurkiitokset tekemästäsi upeasta työstä upean foorumin eteen! :slightly_smiling_face: :+1:

65 tykkäystä

Ei mitään, kiitos sulle! Olen täällä yhteisössä itsekin harrastajana ja sijoittajana! Kaikki kontribuutio menee onnellisesti yhteiseksi hyväksi :slight_smile:

53 tykkäystä

Kiitoksia Blogi -alueen perustamisesta! Mielenkiinnolla jään seuraamaan tulevia blogi aiheita. :blush:

Ja kiitos @Sijoittaja-alokas positiivisesta, leppoisasta kirjoitustyylistä ja hyvästä sisällöstä. Sun viesteistä jää hyvällä tuulelle. :slight_smile:

8 tykkäystä

Kiitos todella paljon, kehusi lämmittävät todella paljon mieltäni! :blush: Muistan tällaiset kivat kehut ja kommentit pitkään, eli oli tosi kiva saada tällaista palautetta. :smiling_face_with_three_hearts:

8 tykkäystä

Hyvä että on nostettu tämäkin tärkeä ketju jostain abyssin syvyydestä. Juuri tänään Modulightin esittelyä katsoessa tuli päällimäisenä ajatuksena mieleen, että piru sentään, kyllä Suomessa tehdäänkin nykyään ammattitaitoista ja laadukasta sijoitusmediaa!

Tykkäsin kyllä kieltämättä niistä parin vuoden takaisista vähän “rosoisemmistakin” videoista, mutta on silti sanottava että sisällön laatu ja määrä on kohentunut tässä vuosien varrella ihan silmissä. Enkä tarkoita tällä pelkästään vain tätä yhteisön puolta, vaan myös analyysejä, viestintää, esiintymisiä, käyttöliittymää, ja kaikkea mahdollista. Kehitys ei myöskään ole selvästi pysähtymässä, vaan uudet aluevaltaukset, kuten presenssi nuorison suosimassa Tiktokissa on ollut loistavaa kehitystä jo vanhan erinomaisen kehityksen päälle. Jossain toisessa ketjussa tästä saataisiin ehkä aikaan vääntö, että onko loistava ja erinomainen synonyymejä toisilleen, ja kumpi niistä on oikeasti vahvempi adjektiivi, mutta jätettäköön se kahvihuoneen puolelle.

Ei tässä viestissä mitään päätä eikä häntää ollut, mutta kehuja tulee annettua aina aivan liian vähän, tilanteessa kuin tilanteessa, joten kiitos kaikille Inderesiläisille huippuduunista! En tägää tähän ketään yksittäisiä henkilöitä, koska tämä on tarkoitettu teille kaikille. Keep up the good work.

24 tykkäystä

Hei, muokkasin ketjun nimeä koskemaan koko yhteisöä. (Kiitos hyvästä ideasta @Sijoittaja-alokas :slightly_smiling_face:) Jos mahdollista avata ensimmäinen viesti, niin voisin päivittää sisältöä koskemaan muutosta @Verneri_Pulkkinen tai @Yu_Gong @Yu_Gong1 :blush:

7 tykkäystä

Hmm… mä en pysty avaamaan sitä sulle, mutta jos haluut lisätä siihen jotain niin laitam ulle vaik privana, niin voin lisätä siihen perään :slight_smile:

6 tykkäystä

Kiitos foorumilaiset huippuduunista! :slight_smile:

Juttelin tuossa @lazyway n kanssa, että foorumilaisiakin voisi kiittää jossain ketjussa. LW:n idea oli parempi, foorumilaisia voisi kiittää samassa ketjussa kuin inderesiläisiä. Kiitos @Yu_Gong ille ja LW:lle yhteistyöstä!

Tämä Foorumi on kasvanut todella isoksi ja siitä huolimatta taso on pysynyt todella hyvänä. Toki tiukka moderointi on ollut iso osasyy sille, enkä puhuisi oikeasti edes tiukasta moderoinnista tai säännöistä, vaan siitä, että täällä pitää noudattaa hyviä käytöstapoja sekä noudattaa perin yksinkertaisen hyviä sääntöjä. Toki tämän Foorumin teema, eli sijoittaminen on sellainen, joka helpommin aiheuttaa asiallista keskustelua kuin trollaavaa riidanhaastokirjoittelua. :+1:

Foorumin kuitenkin muodostavat foorumilaiset, eli te kaikki siellä. Minun ei ole tarvinnut blokata ketään teistä eikä täällä ole tarvinnut kokea pahaa mieltä. :pray: Minut on liputettu muutamia kertoja, mutta vain aiheesta, koska olen kirjoittanut ohi aiheen tai jotain muuta vastaavaa. Liputtaminen on toiminut erinomaisesti, toki kaikessa tapahtuu joskus virheitä liputtamisessakin. Joskus palstan sijoitusmessiaskin @Verneri_Pulkkinen liputettiin ihan syystä ja sekös minulle toi hyvää mieltä - tasapuolista ja riippumatonta liputustakin harrastetaan. :wink: Täällä omaamme hyvät käytöstavat eikä ilkeilyä tai kiusaamista juurikaan esiinny, jos jotain tämän sukuista vähän joskus esiintyy, niin siihen puututaan oikealla tavalla. Yllättävää minusta on, että palstan henki on hyvä, vaikka täällä on mieletön määrä erilaisia sijoittajia. Konkarit neuvovat ja vastailevat kärsivällisesti rautalangasta vääntäen taviksille + noviiseille olematta ylimielisiä. Täällä aloittelijat ovat tuntuneet usein käyttäneet palstan hakutoimintoa, että googlea ja sitten vasta esitetään kysymys, jossa on usein takana jo omaa ajattelua. :hugs:

Minulla on sijoittamisessa on kolme lähdettä, mistä etsin tietoa: 1. Muut 2. Inderes 3. Foorumi. Kohta 1. sisältää kaiken mahdollisen kirjallisuuden median, lehdet, somet, netin sivustot etc., mutta ei yhtään vähäisemmässä roolissa ole Inderes ja tämä Foorumi. Nämä kaksi ovat minulle huomattavasti enemmän tietoa tuovia lähteitä kuin “Muut lähteet” yhteensä. Tänne monet foorumilaiset pyyteettömästi jakavat valtavasti tietoa monista yrityksistä melkein kuin analyytikot, sitten monet muut foorumilaiset sitten lisäävät sinne lisää infoa sekä tuovat muuta keskustelua yrityksen ympärille. Tuoreetkin sijoittajat tuovat tarpeellisia tuoreita ajatuksia tänne ja kysyvät hyviä kysymyksiä, joihin oikeasti vastaaja joutuu miettimään perusteellisesti, mitä vastaa ja siinä kaikki oppii, eli kysyjä sekä vastaaja + muut kanssafoorumilaiset. :handshake:

Kuten aiemmin tuli sivumennen sanottua, niin se on yksi palstan isoista hienouksista, että täällä on hyvin paljon erilaisia ihmisiä. Samassa keskustelussa voi olla mukana analyytikko, erittäin pätevä yksityissijoittaja, firman edustaja, alan ihminen sekä aloitteleva sijoittaja, joka kysyy olennaisia kysymyksiä, mitä muut eivät ehkä kehtaa tai tajua kysyä. Olen joskus huomannut, että toimari, analyytikko, fiksut sijoittajat eivät ehkä aina huomaa tai näe kaikkea, koska eivät ole olleet alalla ruohonjuuritasolla ja silloin(kin) aloitteleva sijoittaja, joka on alalla, niin voi antaa oman hyvän kommenttinsa. :blush:

Kiitos Inderesin yhteisö hyvästä hengestä ja tätä yhteisöä edustaa Inderesin henkilökunta kuin myös foorumilaiset. Inderes on etulyöntiasemassa muihin analyysitahoihin nähden, koska heillä on foorumilaiset, joista useista saattaa tulla myös tulevia Inderesin henkilökunnan edustajia. Toivon, että meininki pysyy samanlaisena, eli ystävällisenä, asiantuntevana sekä toisia tukevana. Sekin on ollut mukava huomata, että anteeksipyynnötkin ja pahoittelut hallitaan. Aloittelijatkin otetaan hyvin vastaan ja muutamien vuoden päästä tämä hyvin kohdeltu noviisi onkin täällä jakamassa tietämystään (toki jo aiemmin, mutta pienemmissä määrin) ja siitä joidenkin vuosien kuluttua hän voi olla asiantuntevana analyytikkona kertomassa juuri sinulle tulevasta Quutista. :star_struck:

Analyytikkoja sekä muuta Inderesin henkilökuntaa on kehuttu ja eri ketjuissa sivumennen eri foorumilaisia. Inderesin henkilökuntakin on nostanut esille ansaitusta mm. @timontti a, @Pohjolan_Eka a ja @Saapasjalkakissa a. Jos siltä tuntuu niin foorumilaiset ja Inden henkilökuntakin saa jakaa täällä kiitoksia. Vilpittömät ja perustellut kehut sekä kiitokset tuovat hyvää mieltä kaikille ja kannustaa jatkossakin toimimaan yhteiseksi hyväksi! Vielä kerran nöyrät kiitokset! :blush:

Ystävällisin yhteistyöterveisin Alokas


Kuvassa me menemme yhdessä suunnittelemaan Inden listautumista. :smiling_face_with_three_hearts:

43 tykkäystä

Kiitos @Olli_Vilppo ! :slightly_smiling_face: Olet mielestäni aktiivisesti, asiallisesti ja avoimesti osallistunut Sievi-keskusteluun sekä puhunut kieltä, jota mitä minäkin ymmärrän. Toki kiitän muitakin keskusteluun osallistuneita, kiitos muillekin! Keskustelua tarvitaan tämän asian ympärillä. Minun on hieman vaikea ymmärtää tuota kokonaisuutta, joka pyörii Sievin ympärillä, mutta luulen ymmärtäväni pääkohdat siitä sinun ansiostasi. Pääanalyytikko @Sauli_Vilen taitaa olla Sievissä Ollin pienenä apulaisanalyytikkona, joten kiitokset myös hänelle! :slightly_smiling_face:

Kiitos yhtiöraporteista Inderes! Suosittelen aloittelijoidenkin tilaamaan itselleen Premium-jäsenyyden (tavoitehintakin on siinä kohdallaan), kai tällaista saa sentään suositella? Yhtiöraporteissa on asioista kerrottu rautalangasta vääntäen, joka auttaa meitä noviisisijoittajia, mutta toisaalta siellä on paljon myös syvempää tietoa, mistä konkarit saavat revittyä enemmän irti. :pray: Premium-jäsenyyden tilaaminen firmalta, jota ehkä kohta omistat, niin on aika cool juttu. :sunglasses:

Pieni ja hassu epäolennainen toive, mutta tullessani Foorumille ekoja kertoja niin ihmettelin, kuka tämä Olli on, kun on todella asiantunteva foorumilainen. :slightly_smiling_face: :+1: Tajusin vasta hieman myöhemmin, että kyseessähän on analyytikko. Voisiko etunimesi perässä olla sukunimi? Luulen, että sitten huomaisi nopeammin sun olevan analyytikko, toki voin olla ainoa foorumilainen, joka on aluksi luullut sua ihan “vain” pirun asiantuntevaksi keskustelijaksi. :grinning:

15 tykkäystä

Foorumissa on hyvät säännöt ja laadukkaat foorumilaiset, mutta massaa on valtavasti ja sitten jatkuvasti tulee uusia käyttäjiä, jotka eivät ymmärrettävästi aina tarkkaan tiedä sääntöjä. Haluan osoittaa kiitoksia palstan moderaattoreille:

Isot kiitokset @Verneri_Pulkkinen lle! joka jaksaa ystävällisesti ohjata keskusteluja oikeaan suuntaan ja melkein suurempi kiitos kirjoituksista, mitä jaat tänne, ne oikeasti tuovat meille valtavasti tietoa ja ymmärrystä asioista. :blush:

Kumarrus @Johannes_Sippola lle - nopeasti ja reippaasti teet työsi, jolloin palsta pysyy laadukkaana. Perustelet mielestäni moderointejasi erinomaisella tavalla. :slightly_smiling_face: Johanneksen kirjoitukset ovat timonttisia :diamond_shape_with_a_dot_inside:, joten niitä saisit kirjoittaa lisää. :slightly_smiling_face: Oikein mainioita hetkiä Foorumilla elettiin, kun hieman asiallisesti haastoit firman toimitusjohtajaa Quutin ketjussa. Sä voisit olla analyytikoiden ja toimarin sparraaja. :wink:

Tällä palstalla seikkailee ymmärtäneekseni muitakin väkeä vähän moderoimassa välillä keskusteluja, joita en nyt osaa kovin hyvin nimetä, mutta @AaroV :n uskallan ainakin mainita ja kiitokset toki muillekin! Foorumia pyöritetään hienosti ja nopeasti. Ilman teitä, en tiedä kävisinkö täällä, koska huonosti moderoitu tai moderoimattomat keskustelupalstat ovat sellaisia, joissa en viihdy. Asiallisuus, asiantuntevuus ja kohteliaisuus ovat aina läsnä tämän palstan duunareilla, se on hieno asia, joka osaltaan vaikuttaa siihen, miksi palstalla on hyvä henki. :blush:

Laupias samarilaista ei voi olla kiittämättä, ystävällinen tuoreiden foorumilaisten valmentaja ja ohjaaja. Tuore tulokas ei tunne sääntöjä, ei hätää sillä @Wondadog ohjaa. :slightly_smiling_face: Moni ensimmäisen viestin kirjoittaja liputetaan ja hän on ihmeissään… ei hätää nimimerkkinsä veroinen tyyppi ohjaa hänet ystävällisesti Foorumille. Kiitos myös muille vastaaville hyväntekijöille! :slightly_smiling_face:

Ilman teitä tämä palsta kaatuisi tai sitten tämä muuttuisi tyypilliseksi netin keskustelupalstaksi. Te teette oikeasti arvokasta työtä meille sijoittajille - vilpitön kiitos! :slightly_smiling_face:

20 tykkäystä

Pitää kiittää Inderesin yhteisön jäsentä @timontti a! :slightly_smiling_face:

Timonttia on kiitelty monesti eikä syyttä, mutta enemmänkin voisi, hän on todella paljon tehnyt hommia meidän foorumilaisten hyödyksi sekä iloksi. :star_struck: Tällä kertaa en kiitä tästä kokonaispanoksesta foorumille:
image
Kiitän nyt SE:n ketjuun Timantin tekemästä työstä. Herra T on tehnyt timanttista/timonttista täyden kympin työtä tässä Smart Eye - King of automotive’s Interior Sensing AI? -ketjussa. Monet ovat saaneet tästä paljon voittoa, mikä on hieno juttu, mutta se ei ole mielestäni pääpointti, vaan se millaista analyysityötä hän on tehnyt. Olen itse tässä jutussa hieman miinuksella eikä silläkään ole yhtään mitään väliä siinä, kuinka kiitollinen olen.

Timontti on kerännyt valtavasti tietoa kyseiseen ketjuun ja vielä hyvin paljon vääntänyt meille monille muille rautalangasta vääntäen, mistä on kyse. 95 prosenttia SE-tiedoistani on peräisin tästä ketjusta ja nimenomaan Timontti on eniten kerännyt ketjuun hyvin kerättyä, hyvin analysoitua sekä monipuolista tietoa firmasta. Tähän hänen työhönsä on varmasti kulunut valtavasti aikaa ja vielä siihen, että hän on jakanut tietoa Foorumille selkeään ja ymmärrettävään muotoon. Kiitos tulee aivan loistavista tehdystä työstä! Ei pidä mielestäni vain kiitellä tuotoista ja kyllähän moni muukin tällä palstalla tai moni analyytikko tuottaa hyvin arvokasta tietoa, mutta ehkä “tylsistä” firmoista tai “ei-niin-tuottoisista”-firmoista. :slightly_smiling_face:

Niillä tiedoilla, joita olen saanut, niin pystyn itse vastuussa olevana aikuisena määritellä, voinko ottaa tätä riskiä tai sopiiko minun strategiaani pitää kyseistä yhtiötä salkussani. Hyvin harvasta yhtiöstä olen saanut näin paljon tietoa kuin SE:tä, kiitos toki muillekin SE:n ketjulaisille, mutta erityiskiitos Timontille! :slightly_smiling_face:

32 tykkäystä

Täältä kans @Arimatti_Alhanko:lle todellakin ansaittu kiitos, kun kaivelet tietoja pintaa syvemmältä ja jaat sitä tietoa meillekin sekä olet aktiivisen omistajan malliesimerkki. Varsinkin Efecte -ketjussa näkyy aktiivisuutesi ja siitä Kela-casen valitusoikeshommasta pidit meidät myös hyvin ajan tasalla, mistä olin tosi iloinen. Kaivelit tietoja asiasta ja soititko jopa jonnekin. Muutenkin pommitat hienosti yhtiöiden johtoa tai kilpailijayrityksiä jne kaikella puheluilla ja kysymyksillä sun muilla yhteydenotolla ja infoilet meitä vastauksilla esim Talenom -ketjussa. Ja olet löytänyt ä-kirjaimeen vihdoin pisteet :smiley: Ei muuta kuin hatunnosto. Hävettää oikein kun en itse tuommoiseen kykene :grin: Poikkeuksellista työtä, jatka samaa rataa!

Ja sitten vielä väitetään, että yhteisöllisyydestä pitäisi päästä eroon.

Ja juu komppaan @Sijoittaja-alokas:sta edellisessä viestissä! @timontti

33 tykkäystä

Kiitos @Sauli_Vilen Capman livestä! Sinulla on todella hyvä ulosanti, ja myös tunne näkyy sopivasti jolloin kuuntelu on viihdyttävää!:ok_hand:

Sinun tulosliveä kuunnellessa kokee aina itsekin oppivansa lisää finanssialan yhtiöiden analysoinnista!

Sama koskee toki myös muitakin tuloslivejä, jotka ovat parhaita paikkoja saada nopea katsaus yhtiöön ja oppia osavuosikatsaukset analysointia!

Kiitos Inderes :heart:

22 tykkäystä

Kiitokset @Erkki_Vesola huippuduunista KONEen analyysin osalta. Todellakin hattua päästä miten sinnikkäästi olet pysynyt omassa kannassasi KONEen arvostustason osalta. Viime viikkojen runtu ja tämän päivän Q3 rapsa antavat vihdoin lihaa luiden ympärille. Ei ole varmasti ollut helppoa tämän kanssa :grinning_face_with_smiling_eyes:

image

Tässä myös @Verneri_Pulkkinen osuva twiitti aiheesta:

39 tykkäystä

Tätä @Otter_Investor:n kommenttia on kyllä pakko kompata ja nostaa hattu päästä @Erkki_Vesola:lle :tophat: Oon itse pidemmän aikaa vähän myötätuntoisen tuskaisesti seurannut markkinan irrationaalisuutta KONE:en hinnoittelun kanssa, ja salaa toivonut, että “oikeus voittaisi” jossain vaiheessa - varsinkin kun olet pysynyt noin suoraselkäisesti kannassasi markkinan mielipiteestä huolimatta. Tällaiset suositukset loppupeleissä mielestäni ovat ihan yhtä tärkeitä kuin ne osuneet osta-suositukset - onnistuneet myy-suositukset suojelevat nimittäin sijoittajien pääomaa! Ja se on älyttömän tärkeää minun mielestäni.

41 tykkäystä