Kiitos foorumilaiset huippuduunista! 
Juttelin tuossa @lazyway n kanssa, että foorumilaisiakin voisi kiittää jossain ketjussa. LW:n idea oli parempi, foorumilaisia voisi kiittää samassa ketjussa kuin inderesiläisiä. Kiitos @Yu_Gong ille ja LW:lle yhteistyöstä!
Tämä Foorumi on kasvanut todella isoksi ja siitä huolimatta taso on pysynyt todella hyvänä. Toki tiukka moderointi on ollut iso osasyy sille, enkä puhuisi oikeasti edes tiukasta moderoinnista tai säännöistä, vaan siitä, että täällä pitää noudattaa hyviä käytöstapoja sekä noudattaa perin yksinkertaisen hyviä sääntöjä. Toki tämän Foorumin teema, eli sijoittaminen on sellainen, joka helpommin aiheuttaa asiallista keskustelua kuin trollaavaa riidanhaastokirjoittelua. 
Foorumin kuitenkin muodostavat foorumilaiset, eli te kaikki siellä. Minun ei ole tarvinnut blokata ketään teistä eikä täällä ole tarvinnut kokea pahaa mieltä.
Minut on liputettu muutamia kertoja, mutta vain aiheesta, koska olen kirjoittanut ohi aiheen tai jotain muuta vastaavaa. Liputtaminen on toiminut erinomaisesti, toki kaikessa tapahtuu joskus virheitä liputtamisessakin. Joskus palstan sijoitusmessiaskin @Verneri_Pulkkinen liputettiin ihan syystä ja sekös minulle toi hyvää mieltä - tasapuolista ja riippumatonta liputustakin harrastetaan.
Täällä omaamme hyvät käytöstavat eikä ilkeilyä tai kiusaamista juurikaan esiinny, jos jotain tämän sukuista vähän joskus esiintyy, niin siihen puututaan oikealla tavalla. Yllättävää minusta on, että palstan henki on hyvä, vaikka täällä on mieletön määrä erilaisia sijoittajia. Konkarit neuvovat ja vastailevat kärsivällisesti rautalangasta vääntäen taviksille + noviiseille olematta ylimielisiä. Täällä aloittelijat ovat tuntuneet usein käyttäneet palstan hakutoimintoa, että googlea ja sitten vasta esitetään kysymys, jossa on usein takana jo omaa ajattelua. 
Minulla on sijoittamisessa on kolme lähdettä, mistä etsin tietoa: 1. Muut 2. Inderes 3. Foorumi. Kohta 1. sisältää kaiken mahdollisen kirjallisuuden median, lehdet, somet, netin sivustot etc., mutta ei yhtään vähäisemmässä roolissa ole Inderes ja tämä Foorumi. Nämä kaksi ovat minulle huomattavasti enemmän tietoa tuovia lähteitä kuin “Muut lähteet” yhteensä. Tänne monet foorumilaiset pyyteettömästi jakavat valtavasti tietoa monista yrityksistä melkein kuin analyytikot, sitten monet muut foorumilaiset sitten lisäävät sinne lisää infoa sekä tuovat muuta keskustelua yrityksen ympärille. Tuoreetkin sijoittajat tuovat tarpeellisia tuoreita ajatuksia tänne ja kysyvät hyviä kysymyksiä, joihin oikeasti vastaaja joutuu miettimään perusteellisesti, mitä vastaa ja siinä kaikki oppii, eli kysyjä sekä vastaaja + muut kanssafoorumilaiset. 
Kuten aiemmin tuli sivumennen sanottua, niin se on yksi palstan isoista hienouksista, että täällä on hyvin paljon erilaisia ihmisiä. Samassa keskustelussa voi olla mukana analyytikko, erittäin pätevä yksityissijoittaja, firman edustaja, alan ihminen sekä aloitteleva sijoittaja, joka kysyy olennaisia kysymyksiä, mitä muut eivät ehkä kehtaa tai tajua kysyä. Olen joskus huomannut, että toimari, analyytikko, fiksut sijoittajat eivät ehkä aina huomaa tai näe kaikkea, koska eivät ole olleet alalla ruohonjuuritasolla ja silloin(kin) aloitteleva sijoittaja, joka on alalla, niin voi antaa oman hyvän kommenttinsa. 
Kiitos Inderesin yhteisö hyvästä hengestä ja tätä yhteisöä edustaa Inderesin henkilökunta kuin myös foorumilaiset. Inderes on etulyöntiasemassa muihin analyysitahoihin nähden, koska heillä on foorumilaiset, joista useista saattaa tulla myös tulevia Inderesin henkilökunnan edustajia. Toivon, että meininki pysyy samanlaisena, eli ystävällisenä, asiantuntevana sekä toisia tukevana. Sekin on ollut mukava huomata, että anteeksipyynnötkin ja pahoittelut hallitaan. Aloittelijatkin otetaan hyvin vastaan ja muutamien vuoden päästä tämä hyvin kohdeltu noviisi onkin täällä jakamassa tietämystään (toki jo aiemmin, mutta pienemmissä määrin) ja siitä joidenkin vuosien kuluttua hän voi olla asiantuntevana analyytikkona kertomassa juuri sinulle tulevasta Quutista. 
Analyytikkoja sekä muuta Inderesin henkilökuntaa on kehuttu ja eri ketjuissa sivumennen eri foorumilaisia. Inderesin henkilökuntakin on nostanut esille ansaitusta mm. @timontti a, @Pohjolan_Eka a ja @Saapasjalkakissa a. Jos siltä tuntuu niin foorumilaiset ja Inden henkilökuntakin saa jakaa täällä kiitoksia. Vilpittömät ja perustellut kehut sekä kiitokset tuovat hyvää mieltä kaikille ja kannustaa jatkossakin toimimaan yhteiseksi hyväksi! Vielä kerran nöyrät kiitokset! 
Ystävällisin yhteistyöterveisin Alokas
Kuvassa me menemme yhdessä suunnittelemaan Inden listautumista.