Kiitos Inderes -yhteisö huippuduunista!

Erkki! Erkki! Erkki!

Kainalniemen Hien sijoitusseura palasi tänään ensimmäisen kerran Koneen kyytiin sitten, sitten… emme edes muista milloin on Herlinin luomus on salkussa viimeksi ollut. Ennen 2015 kuitenkin.

Ja myönnetään; Myy-Erkin suositus on ollut suurin este kaikki nämä vuodet. Kun kurssi meni alle tavoitteen hyppäsimme varovasti kyytiin haistelemaan menoa📉

Immon kanssa olemme antaneet itsellemme kertoa, että Erkki viihtyy suht ahkerasti analysoitavan yrityksen kimpussa.
Jos sen penkomisen jälkeen vielä MYYtä pukkaa rapian 40€ hintalapulla 70€ kurssissa nousevalle Koneelle, niin vision täytyy olla vahva💪

Uskossa vahvat,
Kainalniemen Hiki

11 tykkäystä

Pistetään nyt vaikka tänne:

Jukka Kivinen- Lemminkäisen harharetket, kertoo tiivistetysti kuinka 2010-luvun alussa liikkeenjohdon konsultit ajoivat vakavaraisen ja kannattavan perheyhtiön mustaan aukkoon ja siitä seuranneeseen YIT-fuusioon.

Sivun yläosan otteessa Inderesin ”nuoria kolleja” kehutaan aiheellisesta kritiikistä hehkutettuja yhdistetyn hankinnan tuomien kulusäästöjen todellista suuruusluokkaa kohtaan.

Vamo Inderes! Kenelläs oli Lemminkäinen analysoitavana, Jesse Kinnusella?

25 tykkäystä

Oli aikanaan meikäläisellä ja oisko 2013 alkaen Petri Aholla :slightly_smiling_face::construction_worker_man:

31 tykkäystä

Haluan kiittää flikki-inderesiläisiä (https://flik.fi/fi/), itse en aina huomaa ja eivät ehkä muutkaan, että millaista työtä taustalla tehdään. Myönnän, että mulle tärkeitä Inderesin palveluissa on aina ja ikuisesti tieto, mitä Inderes tarjoaa, mutta ilman Flikkiä en ehkä viihtyisi ja nauttisi tietyistä tuotannoista niin paljoa. Toisaalta, jos esimerkiksi tietyt “pätkät” ei olisi tehty niin hyvin, niin olisi tavallaan vaikeampi fokusoitua itse asiaan, näin siis ainakin itselläni. :slight_smile:

Jos miettii, miten Inderesin Q3-setti oli tehty, niin se oli hyvällä tavalla kuin teeveetuotantoa, mutta vielä parempaa ja laadukkaampaa mielestäni. Olen omasta mielestäni tietokeskeinen kaveri, vaikka tahattomasti huvittava olenkin, niin huonosti tuotettu ja tehty materiaali joskus estää mua keskittymästä itse asiaan.

Näin jälkiviisaana voisin ajatella, että Flikki ja Inde yhdistyivät vuonna 2019 syksyllä, niin se oli omalla tavallaan uusi alku Inderesille. Flikki ja Inde ovat yhdessä enemmän kuin erikseen. On ilo seurata Flikin tekemistä, koska itse arvostan laatua ja tiettyä hyvällä maulla toteutettua persoonallista materiaalia. :slight_smile:

Pörssiyhtiö Inderesiä seuraan hyvin tiiviisti ja kriittisesti, niin on tullut seurattua Flikin materiaalia erityisen tarkkaan, siksi voin lämpimästi antaa hyvin perustellut kiitokset teille Flikin väelle! :relaxed:

PS En tiedä, mutta alanne saattaa olla osin sellainen, että palautetta ei anneta kiitettävästä työstä, mutta jos joku menee aavistuksenkin vikaan, niin palautetta tulee helpommin. :upside_down_face:

24 tykkäystä

Välitin Flikin tiimille terveiset Slackissa, heistä kun ei moni taidakaan pörrätä foorumilla! :slight_smile:

15 tykkäystä

Kiitos @Sijoittaja-alokas, näillä palautteilla on iso merkitys koko tiimille :pray:

15 tykkäystä

Kiitos Mikael! :slight_smile: On aidosti oikeasti todella mukava kuulla, että palautteillani on merkitystä teille.

Haluan antaa aidon ja vilpitön hyvin perustellun + paljon mietityn palautteen siksi, koska haluan tietysti kiittää, mutta haluan myös palautteensaajien tietävän heidän tehneen oikein hyvin oikeita asioita ja haluan luonnollisiesti myös toisille hyvän mielen. Esimerkiksi flikkiläiset tietävät ainakin sen nyt, että Alokkaan mielestä he tekevät laadukasta ja tyylikästä työtä, jota heidän kannattaa jatkaa - heillä on oikea meininki + suunta. Käytän ehkä vääriä sanoja, mutta tuotannossa on kokonaisuus kunnossa, kaikki siis pelaa ja se kertonee ehkä eniten ettei negatiivista palautetta ole oikeastaan silmiini osunut. Jos siellä asiat tehtäisiin “vain” hyvin, niin jo silloin varmasti tulisi paljon “kaikenlaista” palautetta. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Huomaavani Inderesin ja Flikin olevan samaa jengiä ja sehän on vain hyvä asia eikö niin. :relaxed: On mukava huomata, millainen henki siellä on ja sillä on uskomattoman iso merkitys sille, että miten teillä tulee jatkossa menemään. :slight_smile:

Olen todella paljon tekemisissä vähemmän tai enemmän jo vuoden mittaan satojen erilaisten henkilöiden kanssa, niin tavallisten duunareiden ja isompien johtajien kanssa. Seuraan paljon asioita ja on aika paljon kokemuksia erilaisista palveluista, mutta tietysti täällä Foorumilla ja Inderesin muissa “palveluissa” tulee vietettyä erityisen paljon aikaa. Tällä Foorumilla on valtava määrä ihmisiä, mitä alla oleva tilastokin kertoo, jos multa saa erityiskiitosta, niin pääsee aika pieneen erityispromilleen ja koen monien jakavan sen positiivisen palautteen, mitä olen täällä hieman antanut joillekin hyvin harvoille. :slight_smile: Se, mitä haluan sanoa on se, että se palaute mitä olen antanut nyt Flikin väelle sekä joskus Inderesin väelle (samaa asiaa em. ryhmät… ei sais liikaa erotella) ja tietyille foorumilaisille niin on pitkän seuraamisen ja harkinnan tulos. Ketään ja mitään en palvo, mutta kun laitan (tai joku muukin) erikseen tänne erityispalauteviestin, niin perkele - siitä saa ja pitää olla ylpeä! :slight_smile: (tätäkin viestiä kirjoitin yli 1,5h… :roll_eyes:)

PS Täällä on satoja yrityksiä ja tuhansia aktiivisia käyttäjiä, jos jokin yritys tai foorumilainen saa erikseen hyvää erityispalautetta joltain, niin kyseinen firma tai henkilö voi olla hyvin ylpeä. Toki on täällä paljon sellaisiakin foorumilaisia vielä, jotka eivät ole saaneet ansaitsemaansa hyvää palautetta.

9 tykkäystä

Kiitos @Sijoittaja-alokas, hienoa kun innostuksemme ja palomme työhömme näkyy myös ulospäin. Sain muuten ilon jutella muutaman Inderes-yhteisön jäsenen kanssa ihan IRL Indereksen Q3-lähetyksen yhteydessä, ja toivonkin että saan tavata useammankin teistä tulevaisuudessa! Mahtavaa porukkaa :smile:

29 tykkäystä

Mielenkiintoinen ja valaiseva raportti Norrhydrosta, vaikka olen firmaan koittanut itsekin tutustua eli huippuduunia, kiitos Erkki Vesola ja koko Inderes.

23 tykkäystä

Täytyy kyllä erikseen tässä ketjussa kiittää siitä, kuinka korkealuokkaista materiaalia on sijoittajille taas tuotettu Fortumin tiimoilta. Ensinnäkin analyytikko @Juha_Kinnunen , joka pystyy samalla sekä hyvin syvällisesti että toisaalta tarvittaessa myös rautalangasta vääntäen selittämään Fortumin kaltaista varsin moniulotteista sijoituskeissiä meille tuulipukusarjan sijoittajille yhtiöketjussa, raporteissaan ja @Antti_Jarvenpaa haastattelussa. Myös @Verneri_Pulkkinen Tj. Rauramon Q3-tuloshaastattelu oli todella mahtavaa kuunneltavaa ja avasi ainakin minulle taas uudella tavalla varsinkin yhtiön riskienhallintaa. Luonnollisesti myös kiitokset tekniselle tiimille korkealuokkaisesta toteutuksesta!

26 tykkäystä

Löysin tällaisen luvun:
image
Tämä luku kertoo siitä kai, että kuinka moni on rekisteröitynyt Foorumille (?). Joka tapauksessa tällä Foorumilla on valtavasti väkeä, toki kaikki eivät ole aktiivisia jne., mutta tämän Yhteisön (pitää kirjoittaa isolla, kuten Foorumi) suuri rikkaus on se, miten monenlaista sijoittajaa ja persoonaa täällä on. Jokainen antaa oman hyvän panoksensa ja jokaisella on omat vahvuutensa - valitettavasti en voi ikinä ja koskaan nostaa kaikkia nimiä ylös, jotka haluaisin, mutta tein tähän alle kiitoslistan erilaisista Yhteisön jäsenistä, joita arvostan ja joiden panosta arvostan. Tässä listassa voisi olla muitakin nimiä näiden lisäksi. :relaxed:

@Contrafun illa on taito kerätä olennaisimmat asiat, ymmärrettävään muotoon ja jäsennellä ne mukavasti luettavaan muotoon. :slightly_smiling_face:

@TJT on monessa paikassa vastaamassa kysymyksiin ja sen lisäksi monessa ketjussa tuo lisäarvoa keskusteluun. Apua, tukea, tietoa ja huumoria löytyy mukavasti TJT:n vastauksista. :relaxed:

@Antti_Luiro on positiivinen analyytikko, jonka näkemisestä tulee aina hyvä fiilis. Täyttää ainakin siinä mielessä neron tunnusmerkit, että osaa kertoa suhteellisen haastavat asiat hyvin kansantajuisesti. MTV:n televisioesiintyminen meni kuin tv-alan ammattilaisella. :+1:

Sankarit tekevät työtään pyyteettömästi eivätkä kaipaa kunniaa, mutta haluan tästä huolimatta vielä kiittää, kun jotkut olivat puuhaamassa Inden yhteisön hyvätekeväisyystempauksia. Erityisesti @SamiK ja @Juurikki olitte järkkäämässä näitä joulukeräyksiä, kiitos siitä - Yhteisön keräämät summat ovat isoja ja tulevat vielä siitä kasvamaan. Juurikilla taisi olla premium, mutta onko SamiKoolla - minusta hän(kin) olisi sen ansainnut? Enkelin statuksen molemmat teistä ansaitsisivat, lisäksi te ja me kaikki lahjoittajat tuomme monille onnellisuutta ja toivoa. Kiitos teille! :heart: Muistutan, että keräykset ovat edelleen auki, siellä on kiva käydä katsomassa joka päivä, kun ihmiset ovat lahjoittaneet ja lähettäneet terveisensä. On kiva, kun on yrityksiäkin saatu mukaan ja hei… teillä joilla on kaikenlaisia suhteita ja kavereita, niin Twitterissä tai muualla voi jakaa keräyksien ilosanomaa. Kiitos! :relaxed:

Possut eli @Kale-possu a @musa_2 , te olette sydämellisiä karhupossuja. Te tuotte hieman erilaista infoa ja näkökulmaa, joka auttaa monia (myös minua). Huomaamatta opetatte meitä muita katsomaan pidemmälle sekä muistamaan että voittojen lisäksi on tärkeää oppia esim. hallitsemaan tappiot ja mahdolliset riskit. :heart_eyes:

@jaska1 on hiljainen työmyyrä, joka kerää runsaasti tietoa ja osaa tehdä löytöjä. Erään palstan maineikkaan sijoittajan sanoin:
“Onneksi on Jaska1 mitä vähän vakoilla. Jaska1 on kova.” :sunglasses:

@OldFeki on analyyttinen konkari. On helppoa lukea kaverin tekstejä, jotka ovat selkeitä ja analyyttisia. Minusta hänen kirjoituksensa ovat hyvällä tavalla välillä jopa hieman analyytikkomaisia. Hänellä on muuten uusi Twitter-tili, laitathan seurantaan: https://twitter.com/OldFeki

@SijoitusSeppo tunnetaan myös nimellä muistaakseni Bumtsibum-Seppo, joka ei ole kyllä henkisesti Bumtsibum. Arvostan monipuolista osaamista missä tahansa asiassa ja monipuolista sijoitusosaamista arvostan myös Sepossa.

Takkuparran kirjoitukset ovat usein sympaattisia, mutta niissä on usein hyvää maalaisjärkeä. Sijoittamisessa joskus fiksutkin kaverit tarttuvat lillukanvarsiin, mutta @Takkuparta näkee metsän puilta - Sarvinpää ei tee asioita turhan hankalaksi.

@Largantil laittaa harvoin viestiä Foorumille, mutta jokainen viesti on timanttia - usein viestit sisältävät omia sijoitusjuttuja loistavalla huumorilla.

@Joni_Gronqvist on tuonut paljon yleisesti ottaen ymmärrystä IT-palvelusektorista. Uskon, että moni muukin sijoittaja voi allekirjoittaa nämä, se että saa sijoittajat ymmärtämään yleisesti ottaen “koko” sektorista, niin auttaa huomattavasti myös osakepoiminnassa. Jonilla taitaa olla taito nähdä kokonaisuksia ja vielä kyky jäsennellä asiat sopivasti “sijoittajaymmärrettävään” muotoon.

@Joonas_Korkiakoski puhuu iloisesti kivalla murteella, että rupeaa aina hymyillyttämään ja kertoo jotenkin niin maanläheisesti, että tuoreemmatkin sijoittajat pysyy kärryillä, vaikka yhtiön ala olisi hankala.

Täytyy vielä kehaista kaikkia varsinkin tuoreempia Inderesin analyytikoita. Se on jännä, että miten alusta asti kaikki te tunnutte siltä kuin olisitte ollut alalla pitkään. Ehkä tämä kertoo myös siitä, että Inderes on firma jonne on hirveästi tulijoita ja kovasta hakijajoukosta vain kovimmat pääsee joukkoon. :slightly_smiling_face:

Monet aloittelijat laittavat usein erinomaisia kysymyksiä olennaisista asioista, jotka saattavat unohtua välillä konkareilta, joskus tuoreet sijoittajat näkevät, jos keisarilla ei ole vaatteita tai yrityksellä ei ole funda-asiat kunnossa. :wink: Lisäksi muutenkin Foorumille tulee jatkuvasti uusia foorumilaisia, joukossa niin konkarisijoittajia kuin meitä tuoreimpiakin sijoittajia. Yhteisö kasvaa laadukkaasti, mieluimmin tällainen laadukas, empaattinen ja informatiivinen yhteisö kuin valtava, kylmä ja anti-informatiivinen joukko.

Kiitoksia kiitoslistani henkilöille ja kiitos teille muillekin! :relaxed:

34 tykkäystä

Yli viikon olen tehnyt töitä Foorumin yhteisönrakentamistiimissä yhteisönrakentajana (keksin tiimin nimen just ite) ja on ollut hienoa aikaa. :slight_smile: Parastahan tässä työssä on ollut se, että olen saanut olla tekemisissä erilaisten tämän yhteisön ihmisten kanssa.

Eniten työssäni vievät aikaa luonnollisesti liputukset, jotka kuitenkin todella paljon helpottavat meidän työtämme. Ilman liputuksia meillä menisi vielä enemmän aikaa syynätessämme erilaisia ketjuja jne. Haluan kiittää liputtajia, noin 95-prosenttia osuu kohdalleen ja 5 prosenttia on sellaisia, mitkä eivät aiheuta toimenpiteitä tulkintamme mukaan. Liputtajien ansiosta kiusaajia ja trolleja ei täällä näy sekä keskustelu pysyy laadukkaana ja mukavana. :slight_smile:

Haluan kiittää liputettujakin, oli sitten harvemmin tai useammin liputettu, niin kyllä sieltä kohteliaisuutta ja ymmärtäväisyyttä on löytynyt liputuksia kohtaan. Moni on vilpittömästi pyytänyt anteeksi ja jotkut ovat kiittäneet foorumin toimintaa. On erilaisia persoonia ja se on hyvä asia, moni useammin liputettu on hauska heppu, vaikka vähän työtä ja jossain ärtymystä herättää, mutta nostan hattua ymmärryksestä liputetuilta meitä moderaattoreita ja liputtajia kohtaan. Tämä, minkä kirjoitin, niin on jokaisen hyvä lukea, jos saan itse näin sanoa. :blush:

Kiitos muille foorumipoliiseille:

  1. @AaroV on pirun terävä kaveri, jolla on oikeasti ja perusteltuja näkemyksiä. Huomaan hänellä olevan kykyä kehittää ja katsoa tulevaisuuteen, ennakointi on tärkeä niin työelämässä kuin sijoittamisessa. Kaiken tämän päälle hän on mukava kaveri, joka tulee pärjäämään erinomaisesti jokaisella elämän osa-alueella. Kanssasi on helppo tehdä töitä. :blush:
  2. @Johannes_Sippola tämä “mediapersoonamme” :wink:, 21-vuotias lääketieteen opiskelija, joka osaa treidata ja olla myös taitava fundaboomeri. Kannustava ja sydämellinen kaveri, joka on ihailtavan monipuolinen. QT:n ketjussa hän debatoi tasavertaisena toimitusjohtajan kanssa, sen on yksi näistä tämän Foorumin tähtihetkistä, mitä on ollut ja se yksistään osoittaa millaisesta tyypistä on kyse. Sinunlaisia ihmisiä saisi olla enemmän.
  3. @Verneri_Pulkkinen on kaikkien tuntema “meemiukko”. :wink: Karismaattinen mies, jolla on samalla maalaisjärkeä, sivistystä ja sosiaalista lahjakkuutta, Verneriä kuuntelee kaikki, niin tuoreet kuin kokeneemmat sijoittajat. Ekan kerran, kun otettiin näköpuhelu niin tuli heti olo, että kuin juttelisi vanhan ystävänsä kanssa. On hauskaa tehdä töitä kanssasi.
  4. @Yu_Gong on sympaattinen ja mukava ihmemies. Varmaan Inderesin henkilökunta ja iso osa foorumilaista tietää “Yu”-ilmiön, eli laitat kysymyksen hänelle, niin vastaus ja usein ratkaisukin tulee heti. Tuntuu siltä ettei joskus ehdi enteriä painamaan, kun tulee vastaus. :grinning_face_with_smiling_eyes: Yu on yhteisön kaikuluotain… ilman häntä joutuisimme haaksirikkoon. :grinning_face_with_smiling_eyes: Kiitos, kun olet tukenamme. :+1:

Olen vähän joidenkin muidenkin inderesiläisten kanssa viestitellyt ja jos pitäisi sanoa paras asia inderesiläisissä, niin se on sellainen aito rehtiys. Muutenkin on lyhyessä ajassa tullut sellainen olo, että annetaan kannustusta, luottamusta ja vastuuta - näillä jutuilla sekä monilla muilla tavoin porukka osaa nostaa esille toistensa ja itsensä vahvuudet. Tunnen tässä porukassa itseni tärkeäksi, ainakin mä teen tärkeää työtä.

Hassua kirjoittaa tällaisia vasta, kun on ollut vähän aikaa alihankkijana Inderesille, mutta toki sekin auttaa, kun olen jo seurannut hyvin tiivisti Inderesiä jo aiemmin. Lyhyessä ajassa oma itseluottamukseni on kasvanut, olen oppinut toisten mallista sekä viisaista sanoista erilaisia juttuja, joista tulee olemaan hyötyä muutenkin kuin foorumilla. Heh, koen jopa, että olen päässyt toteuttamaan itseäni ja ihan vakavasti sanoen haaveilinkin joskus, että joskus saisin tehdä töitä foorumin eteen ja pääsisin tutustumaan paremmin myös Indereksen väkeen, joka oli mielikuvissani jo upeaa porukkaa, mutta todellisuus ylitti odotukseni. :blush:

On hienoa, kun on tällainen yritys olemassa, jossa on uskomattoman hieno kulttuuri. On kunnia tehdä työtä Inderesille ja haluan kiittää jo tässä vaiheessa kaikkia niitä inderesiläisiä kenen kanssa olen saanut ollut tekemisissä. Kiitos! :blue_heart:

66 tykkäystä

Mahtava kuulla, kiitos palautteesta! Tervetuloa tiimiin!

19 tykkäystä

Mahtavia rekryjä olette onnistunut tekemään yhteisötiimin boomereiden (@Verneri_Pulkkinen ja @Antti_Jarvenpaa ) seuraksi, itse tykkään varsinkin kun on alkanut tulemaan analyytikkohaastatteluja vähän pienempiinkin tiedotteisiin ja uutisiin liittyen, mihin aiemmin ei varmaan aika riittänyt.

Kaiken lisäksi @AaroV , @Emma_Kuusinen ja @Kaisa_Vanha-Perttula vaikuttavat hyvin asiantuntevilta ja tuntevan kaikki yhtiöt läpikotaisin (vaikkei ehkä oikeasti tuntisikaan), joten todella hyviä videoita on tullut. Aaro on tainnut keskittyä muihin hommiin viimeaikoina, mutta toivottavasti häntäkin nähdään taas lähiaikoina.

Ja suurkiitokset vielä @Petri_Kajaani lle, vaikka analyysisi onkin kirkkainta ykkösluokkaa, suurin ikävä jää tuottamaasi video- ja podimateriaaliin, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa vielä pääset podillakin vierailemaan. Inderesille jää suuriaukko kun vaihdat maisemia, mutta itse olen luottavainen että nykyiset ja tulevat analyytikot pystyvät sen jotenkin täyttämään - viimeistään käytyään kansanopiston tarinankerronta kurssilla.

37 tykkäystä

Kiitos palautteesta! :hugs:

Aaro opiskelee, niin hän auttaa nyt foorumin kanssa ja sit miten kerkiää koulun alta muissa asioissa. :muscle:t3:

13 tykkäystä

Suurkiitos kaikille “Euroopan turvallisuustilanne ja Venäjän aggressiot” -ketjuun osallistujille. En varmasti ole ainoa, jolle kyseinen ketju on noussut pääsääntöiseksi tietolähteeksi käynnissä olevan tilanteen seuraamiseen. Samoin kävi taannoin korona-ketjun kanssa.

Yhteisömme “parviäly”, hyvä keskustelukulttuuri ja lähdekriittisyys on jotain poikkeuksellisen laadukasta suomenkielisessä nettitarjonnassa. Kiitos kaikille, ja erityiskiitos teille jotka näette vaivan jakaaksenne tietoa pyyteettömästi meidän “lurkkaajienkin” käyttöön.

57 tykkäystä

Suuri ja nöyrä kiitos Indereksen -foorumin kaikille operoiville valvojille ja muille operaattoreille🙂

Teette tärkeää työtä ja ylläpidätte tämän keskustelu foorumin tasoa

Tässä joka suunnasta tulevan informaation “tulvan” suotsimisessa ja ymmärtämisessä on varmasti taakkaa kerrakseen ylläpidolle

Siihen toivotan voimia teille​:+1::slightly_smiling_face::pray:

Hyvin olette toimineet. Siitä Kiitos vielä kerran

Toivon myös koko sydämmestäni että järjetön sotatila euroopassa laantuisi

Yksikin kuollut ihminen on liikaa😥

Hyvää vknloppua toivottaen kuitenkin kaikille

28 tykkäystä

Foorumi ilmoitti, että taas olisi vuosipäivä. Ajattelin sen vuoksi heittää kiitokseni ketjuun aivan valtavasta määrästä tietoa, mitä Inderesin foorumi on minulle tuona aikana suonut. Inderes on ollut varmasti vahvasti motivoimassa opiskelemaan uusia talousaiheisia asioita; hyllyyn on tuona aikana tullut lähes 30 kirjaa, joista ehkä 20 on tullut luettua. Tavallisesti en kovin innokas ole ollut muuten lukemaan.

Kiitos Inde ja jatketaan samassa hengessä!

33 tykkäystä


Yhtiökokouksen ei ole asiaa jos nyt ostaa osakkeita, mutta vieläkö tänne ehtii?

4 tykkäystä
6 tykkäystä