Kryptovaluutat ja -maailma

Ottamatta kantaa sen enempää kryptoihin, olen huomannut että kun joku vähän vanhempi herra avaa suunsa niin kryptojen puolesta puhujat avaavat sanaisen arkkunsa kertoen kuinka seniilien puheet ovat täysin huuhaata. Näillä herroilla on kuitenkin yleisesti melko vahva tieto raha- ja finanssipoliitikasta, jota taas useasti kryptoihin sijoittajilla ei ole, asiaan perehtyneet on sitten asia erikseen.

“It’s easy to be ignorant but it’s very intricate to be aware.”

5 tykkäystä

Setämieskortin vetäminen hihasta on varsin onnetonta argumentointia. Siinä sivuutetaan itse asia ja yritetään mitätöidä väite vakuuttelemalla, että väitteen esittäjää ei tarvitse noteerata.

Varsin näppärää. Kaikki yli 35 vee miespuolisten henkilöiden sanomiset voidaan mitätöidä tällä setämieskortilla. Tasa-arvon kannattajana Juurikki vaatii, että tästä lähtien kaikki yli 35 vee naisten sanomiset pitää voida mitätöidä tätinainen-kortilla.

PS. Juurikki itse on yli 35 vee.

11 tykkäystä

tulipahan mieleen

3 tykkäystä

Yllättävää että keskuspankin miesoletettu sanoo menevän nolliin. Mukana toki postimerkit ja tulppaanit. Ei mitään uutta tälläkään kertaa.

2 tykkäystä

Olen itse reilusti yli 35-vuotias. Eli setämies

2 tykkäystä

Sittenhän voit käyttää tyttökorttia ja pojukorttia epämieluisten viestien mitätöimiseen. :wink:

1 tykkäys

“We should roll up our sleeves and accelerate our work on the nitty-gritty of CBDC (digital currency) design. CBDCs will take years to be rolled out, while stablecoins and cryptoassets are already here. This makes it even more urgent to start,” Coeure told a conference

alkaa olla hoppu

1 tykkäys

Olet kyllä oikeassa. Ikään viittaminen ei yleensä ole fiksua.

Mutta kun puhutaan uudesta tekniikasta, niin oman kokemuksen mukaan iällä on todella paljon väliä. Mitä vanhempi henkilö on, niin todennäköisesti uusien tekniikoiden ymmärtäminen tai sisäistäminen on keskimäärin vaikeampaa(?)

Lisäksi kyseisellä herralla on myös painolastina keskupankkimyönteisyys. Bitcoin on kuitenkin rakennettu osittain tai kokonaan uhaksi keskuspankeille.

Kyseinen herra tietää rahamarkkinoista enemmän, kuin minä ikinä. Siksi en todennäköisesti niissä asioissa häntä haastaisi. Teknisissä asiossa, meidän vuosikymmenien ikäero antaa minulle vähän etumatkaa. Uskoisin.

Pahoittelut iän ottaminen esiin. Itse olen myös vanhempaa kaartia. Ja lapseni auttavat minua jo osassa teknisistä haasteista. Ja ymmärtävät niitä paremmin, kuin minä.

10 tykkäystä

QNT:n omistajuus ollut kohtalaisen tuottoisaa kuluneen vuoden aikana ja varsinkin viimeisen viikon.

Three reasons why Quant’s price has rallied 200% in the last month

1 tykkäys

Omassa salkussa QNT menee kohta osakkeiden ja rahastojen ohi. Summa, jonka olen näihin laittanut kiinni on viimeisen viikon aikana kasvanut 300%

5 tykkäystä

launch of cryptocurrency trading, enabling clients to trade and custody Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Litecoin (LTC) and Bitcoin Cash (BCH) via Paxos Trust Company

“As financial markets evolve, sophisticated individual and institutional investors are increasingly seeking out allocations to digital currencies as a means of achieving their financial objectives,” said Milan Galik, Chief Executive Officer of Interactive Brokers. “In giving our clients access to cryptocurrency trading, we recognize the need to meet the growing investor demand to trade cryptocurrency alongside other asset classes in a convenient and low-cost way.”

”Sept 13 (Reuters) - Walmart Inc (WMT.N) said on Monday it has partnered with litecoin to allow its customers to make payments with cryptocurrencies.

“Starting October 1st, all eCommerce stores will have implemented a ‘Pay with Litecoin Option’,” Walmart Chief Executive Officer Doug McMillon said.”

Ja hetki tämän jälkeen:

” Walmart says crypto payments announcement is fake.”

5 tykkäystä
3 tykkäystä

7 tykkäystä

Miten on mennyt jos on ostanut Bitcoinia aina kun Kiina on ilmoittanut kieltävänsä kryptot:

13 tykkäystä

Vähän historian havinaa:

In the mid-19th-century US, for example, private banks and other institutions issued an estimated 8,000 competing private currencies. As US Federal Reserve governor Lael Brainard has noted, that period “is now notorious for inefficiency, fraud, and instability in the payments system”. This is essentially why central banks were created.

@Verneri_Pulkkinen kun tykkäät näistä historia vertauksista, niin onko halua tehdä yksityiskohtaisempaa vertailua kryptojen ja USAn yksityisten valuuttojen välillä esim. Vernerin varttiin?

8 tykkäystä
8 tykkäystä

TA:n perusteella markkinoilla on aika mielenkiintoinen jakso. Toki näkemyksen ollessa se perus yksi tai jopa kaksi edellistä viikkoa jotka määrittävät, meneekö bitcoin 100k usd vai 10k usd, tilanteessa ei ole juurikaan mitään tavallisuudesta poikkeavaa.

Scenessä on ollut jos jonkinlaista positiivista uutista ja tietysti vanhaa kunnon china FUDia myös. Erittäin mielenkiintoisesti alttien MC on kiivennyt melkein edellisiin ATH lukemiin kaikessa hiljaisuudessa.

Alttien MC:n käppyrää katsoessa korjaus alkoi erittäin milenkiintoisesti entisten ATH lukemien tuntumasta. Tämähän edustaisi tyypillistä esimerkkiä cup and handlestä. Tosin varmaan jokainen bulli näkee saman C&H:n myös ethereumilla ja bitcoinilla.

BTC:n ja ETH:n kohdalla korjaus on ulottunut golden pockettiin ja kynttilät piirtävät myös mahdollista C&H:ta. C&H:n mahdollisuus tulee eirtyisesti huomioida kurssin mahdollisesti ylittäessä 52k usd lukemien LH:n. Oikeastaan ihan sama kummalla, ETH:lla vai BTC:llä kurssi ensimmäisenä varmistaisi C&H, toinen tulee varmasti perässä ja moni treidaaja näkee kuvaajan BTC:n about 75k uds tavoitetason.

Periaatteessa golden pockettiin ulottunut korjaus voisi muodostaa oranssilla piirretyn bull flagin. Bull Flagin tavoitetaso olisi about BTC:n edelliset ATH lukemat noin 65k usd tasolla.

Periaatteessa TA:ssa on monia asioita päällä, joista voisi ottaa erittäin bullia näkökulmaa niin alttien, kuin BTC:n ja ETH:n kohdalla.

12 tykkäystä

As of Friday, the portfolio was up nearly 24%, according to the @mrgoxx twitter feed that documents daily performance, along with every trade made by the hamster. Mr. Goxx’s performance outpaces bitcoin and the S&P 500 over the same time period.

:smiley:

18 tykkäystä