Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Kieltämättä vuoden parhaita ostoksia on ollut uusi auto, kun se tuli rahoitettua osakemyynneillä. Hirvitti tuolloin, mutta ajattelin että välillä pitää hedelmistä nauttiakin. Aika iso osa myytyjen osakkeiden summasta olisi muutoin hävinnyt tuhkana tuuleen. Nyt on sentään tallissa täytettä.

22 tykkäystä

Hyvä päivä oli pörssissä. Ei tarvi avata salkkua.

44 tykkäystä

Oman salkun -1,6% on kai “nousupäivä” näinä aikoina :thinking:

7 tykkäystä

Foorumillaki vois olla vastaavanlainen paniikkinappula mittari😀

20 tykkäystä

Sehän tässä onkin kun edes paniikkia ei enää tule. Jäljellä on vain tyhjyys ja huvittuneisuus, viekää tuhkatkin pesästä, ihan sama! Ja vietyhän ne jo onkin.

65 tykkäystä

Et varmaan huomannut kesken kaupankäynnin tullutta pörssitiedoitetta:

Duel Oyj: SISÄPIIRITIETO: Duel Oyj on paljastunut sisäisessä selvityksessä veliosakkeeksi.
3.10.2023 :16:10 EEST | Duell Oyj
Laajan ja perusteellisen sisäisen selvityksen perusteella Duell Oyj johto on päätynyt lopputulokseen jossa osakkeen tyyppi pitää viipymättä vaihtaa virallisesti veliosakkeeksi. Tyypin vaihdolla arvioidaan olevan negatiivinen vaikutus kurssikehitykseen 2023 viimeisellä kvartaalilla.

48 tykkäystä

Samoin, varsinkin kun kruunuissa maksoi. Asuntokaupassakin olisi tullut enemmän takkiin, puhumattakaan siitä että autosta kyllä eroon pääsee aina, omakotitalosta ei välttämättä varsinkaan muuttotappiokunnissa.

1 tykkäys

Hmm, mulla taitaa olla puhelin rikki


Onneksi Apple on lähellä ATH:ta, alareunan uutisen mukaan :wink:

12 tykkäystä

Tämähän kuulostaa juuri sellaiselta, johon minun kuuluisi tuhota rahani. Onneksi ei juuri nyt ole mitään, millä ostaa, sillä mitään aiempia vastaavia en myy.

3 tykkäystä

kyllä ne vielä ehtii. Tosin mä oon oottanut hesulin käännettä jo vuoden :sweat_smile: :money_with_wings:

Tuli sitten tällanenkin twitterin puolella vastaan

28 tykkäystä

Markkina ei käänny niin kauan, kun termiä Hesulin pörssi käytetään julkisesti.

110 tykkäystä

No kyllä sieltä voi juuri ja juuri käppyrästä kaivaa 20-30min laiskaa vastapalloa ennen closea ja noin +0.35% (S&P 500 futut)

image

LETS GOOOOO… ja kuohujuomat. Tai jotain…

6 tykkäystä

Alkaa kyllä Suomen indeksit näyttämään kohta siltä, että tekee mieli ottaa pölhölän lappuja salkkuun mukaan, vaikka suomalaiset “arvoyhtiöt” eivät koskaan ole kiinnostaneet. Voitaisko tippua vielä 10% indeksitasolla?

1 tykkäys

Kauppalehdestä mielenkiintoinen graafi.

Historia on hyvä pitää mielessä.

Pahimmat OMX H. karhumarkkinat ovat olleet 60% ja jopa yli 70% laskuja huipuista. OMX H. on pudonnut nyt “vasta” 30% huipuista, ja jos nyt käy niin huonosti, että USA:n indeksit laskevat vaikka 15-20% se tarkoittaisi pahimmassa tapauksessa Helsingin indekseille 20-30% pudotuksen, vielä nykyisen lisäksi.

22 tykkäystä

Mandatumin kurssi meni eilen jälkipörssissä hurjan alas. Lieneekö tänään sama reaktio? Kiiinnostaa, saitteko te joilla oli ostomääräys ko. loppuhintaan vetämässä sen läpi. Minä en saanut.

En oo koskaan onnistunut ostamaan siitä loppuhuutokaupasta mitään, vaikka on ollut toimeksianto samalla hinnalla vetämässä. Joku viisas voisikin selittää millä logiikalla se toimii.

4 tykkäystä

Sillä hinnalla, mihin huutari on päättynyt vai? Eihän sitä toki aina ole balanssissa myyjät ja ostajat, että kaikille ei riitä. Muistaakseni menee niin, että ekana katotaan hintaa. Eli eka osakkeet niille jotka tarjonneet korkeinta hintaa ja vastaavasti eroon pääsee ne jotka olisivat luopumassa alimpaan hintaan (hinta on toki se huutarihinta). Sitten mennään välittäjän mukaan eli vedetään sisäiset toimeksiannot. Sitten taisi tulla julkiset toimarit ja lopulta katsotaan toimeksiannon antamisaikaa.

Toisinsanoen jos jää osakkeita saamatta, niin todennäköisesti joku olisi ollut valmis maksamaan enemmän, mutta huutarin hinnaksi valitaan hinta, millä kauppoja muodostuu eniten.

Olen tosin itse niin köyhä, että ostoksia ei tarvitse tehdä huutokaupoissa, joten saatan olla väärässäkin.

4 tykkäystä

dafuq?
image

16 tykkäystä
9 tykkäystä

Miehekäs -95% dippi. Konkurssin nurkilla heiluvat firmat voivat joskus vetää tällaisia… :cold_sweat:

Tähän verrattuna Finnair selvinnyt paljon kuivemmin jaloin koronashowsta.

8 tykkäystä