Jollakin tuli kiire päästä lapuistaan eroon? Kurssi käväisi hetkellisesti -18%

Kuka Möi avidly 5,30?eikö se lunasteta Min 5,50?
Tecnotree laskua päivästä toiseen. Nyt on 11 pv laskua putkeen.
Toimarin pitää useamminkin ostella reippaaseen ylihintaan, jos kysytään markkinoilta? Vasta hävinyt 40% hänen ostoksistaan.
Kyllä tuossa alkaa pikkuhijaa olemaan hinta/riski kohdillaan.
Otin isot turskat ja myin 0,668:n kohdalla.
Sen jälkeen toimarin ostokset ja hinta leikkaantunu ~2/3:n mun exitistä
Reikä putkessa pitää lng-osakkeet virkeänä.
Kusetusmarkkinat veti taas kaiken vessasta
Koko laskumarkkinalle tyypillistä, että ne päivän sisäiset nousut myydään alas ennen closea. Uskon korkojen nousun ajavan osakkeita alas niin kauan, kuin nousu jatkuu. En siis hyppää kyytiin ennen kuin rauhoittuu… Tai sitten minusta tulee korkosijoittaja loppuelämäkseni
Eikös nämä markkinat nimenomaan tarjoa joka päivä loputtomasti mahdollisuuksia treidaajille, joita täälläkin on paljon? Miksi haukkua hyviä katettuja pöytiä, joista voi syödä ja siitä vielä maksetaan?
Kamux kävi 1 sentin päässä koronapohjasta Käytännössä lähes jokainen joka on ostanut syyskuun 2019 jälkeen myy nyt tappiolla.
Olen niin katkera, kun @Pohjolan_Eka ei ole mukana enää matkassa. Ihan turhaan ostin ja lisäilin pariin kertaan.
Tecnotreen alamäki jatkuu, vieläköhän sitä pääsee tällä viikolla tekemään seuraava lisäyksen kun hinta < 0,4€ ja p/e < 10
Maistuu
Kuluvan vuoden kvarttaaleilla tulosta on (ulkomuistista) syntynyt 0.01€ ja 0.00€. Jos seuraavat kaksi kvartaalia tuottaa saman verran, niin P/E on edelleen >20x tällä kurssilla. On toki mahdollista että saatavia alkaa kassaan kilahdella ja sen varaan kurssikin nojaa. Pettymykset voivat siis edelleen laskea kurssia ja odotukset pitäisi taasen voittaa reilusti. Se on toki mahdollista, mutta itse seuraan vierestä onnettoman Q2 rapsan jälkeen.
Eikö myyntisaamiset jo näy tuloksessa? Ja sitten jos kilahtaa kassaan, näkyy se myös kassavirtalaskelmassa - ja jos taas ei kilahda, niitä alaskirjataan ja tulee negatiivinen vaikutus tulokseen?
Juurikin näin. Myyntisaamisten kassaan kilahtaminen ei vaikuta tulokseen. Tässä sijoittajasentimentissä itse näen melkeen tärkeämpänä sen, että nyt myyntisaatavia tuloutuisi ja kassavirta positiiviseksi vs. jokin tajunnan räjäyttävä tulos.
Tässähän tämä muistin virkistykseksi. Itsehän olen tässä taas vahvasti mukana, tosin liian aikaisin jo ostettuna. Mutta toimarin ja K2:n ostot on kans ylemmällä kurssilla reilusti hankittuna.
Inderes-efekti on vielä voimissaan ainakin toiseen suuntaan. Anora-analyysi ulos, vähennä suosituksena ja kurssi laskee tuplasti muuhun pörssiin. Ei ole yleensä niitä kaikkein volatiileimpia osakkeita.
Ostikos joku Kamuxia laidasta vai miten ihmeessä kävi vihreällä yhtäkkiä . Nyt jo +1%, heti sitten olleen -2% sijaan
Hitto sentään. Ymmärrän sen, jos tänä vuonna tulee >-50% tauluun yhtiöille, jotka tekevät tappiota tai joiden P/E viimeisen vuoden tuloksella on ollut >30 tähän vuoteen lähdettäessä. Mutta sitä en ymmärrä (tai oikeasti ymmärrän, selitän kohta) miten QleanAir voi tulla viikosta toiseen taas 5-10% lisää tonttiin. Nyt P/E laskettuna kohtuullisen tuoreella (11.8.2022) Pareton '22 ennusteella 3,38 SEK on tämän päivän kurssilla 6,4x ja laskettuna TTM EPSillä 7,8x. Osinkotuotto viimeisimmällä osingolla 6,50%. Ilman mitään kasvuakaan alkaa ainakin jo itselle kelpaamaan.
Miksi näin? Yhtiö on microcap. Mitä siitä? Vastaan kuvalla:
Yhtiö on vuonna 2021 osunut monen small- ja microcap rahaston salkkuun molemmilla puolilla isoa vettä. Nyt sitten näistä rahastoista pääoma juoksee pakoon, tulee pakkomyynnit päälle ja erittäin epälikvidit osakkeet eivät sitä kestä.
Kaipa se on vaan keräiltävä jostain lisää pääomia ostoihin ja luotettava omaan tekemiseen ja ymmärrykseen yhtiöstä Toistaiseksi mitään viestiä siitä ei ole tullut, etteikö yhtiö jauhaisi hyvää tulosta kuten tähänkin saakka ja palaisi vuonna 2023 jälleen kasvu-uralle.