Kiitos tammiralli 2.-3.1.2023 mistäs nyt saisi tuottoa? Pullojakaan ei kehtaisi näillä pakkasilla kerätä
Tipaton tammikuuhan on kassanhallintaa.
DAX näyttää menevän ihan omia polkujaan… ei näytä US futuurit kiinnostavan
OTLY, OTLY, OTLY? +19%
Mutta nyt tänään on auki ja heti rakettimaisessa nousussa:
Vielä jos vauhti kiihtyy niin sehä on Tesla alle satasen tänään.
Tän Voxturinhan piti mennä kuuhun heti, kun veromyynnit loppuvat. Missä mun miljoonat on?
Rapakon takana pitää odottaa 30 päivää myynnistä, ennen kuin ostaa takaisin, jotta ei tekisi veronkiertoa. Mahdolliset ostot tulevat siis tipoittain kun tuo 30 päivää myynnistä on kullakin takana. Ei toki mikään takaa että samat ihmiset, jotka veromyivät, ostaisivat takaisin.
Kuusta en tiedä, mutta 2023 tulee olemaan tapahtumarikas.
Ai että RDHL upeassa 25% nousussa. Rivin tuotto nyt -97,81%. Viisaasti OSTilla. Myyntipalkkion jälkeen saisi vielä muutaman latin. Olen nero.
Tänään tulevat sitten energialaput tonttiin ihan kunnolla. Esimerkiksi Vermilion Energy -11,3 %. Vuosi 2022 oli energialapuilla hurja, mutta 2023 alkaa hieman eri tahtiin.
Keski-Euroopassa on lähemmäs 20 lämmintä, samaten Briteissä viime viikolla +16c. TTF seuraillut tätä trendiä mukavasti. Tämän lisäksi tuli (olikohan Irlanti) aivan levoton 75% windfall tax baselinen ylittäville tuotoille. Baseline on 2018-21 keskituotto mihin osuu mukavasti korona ja edullinen Venäjä kaasu. Sääliksi käy tuon politiikan kanssa mutta eiköhän ensi viikolla ole +25c niin ole niitä tuottojakaan mistä verottaa. Sitä en kyllä tiedä miksi hiili seuraa Jenkkienkin osalta natgas spottia kun koko 2023vuosi on myyty ja korrelaatio on näin ollen 0% tämän liikkeisiin.
Kaasun hinta putoaa tosiaan kuin kivi. Tässä saatetaan nähdä enemmänkin liikettä alas päin jos energiasektorin lappujen tuottoja aletaan kotiuttamaan.
Olin jättänyt vuosi sitten bookmarkin, koska kovin kiinnosti miten Mr. Market jatkaa s-marketien arvostamista. Tilanne taitaa olla nyt 0.43 kauppakeskuksessa ja 0.87 pellonreunalla.
Voisi jopa väittää, että pellonreunaan sijoitetut S-marketit olivat hetkellisesti kuplan puolella. Edelleenkin arvostusero on aika iso, mutta ehkä tämän eron pystyy joku jotenkin perustelemaan. 2x vs 5x on kuitenkin aika eri asiat.
Oliko Fortumilla tänään jotain kun taulussa yli -5%?
Samaa kattelin ja tuplasin omistukset. Pörssisähkökin oli pienen hetken halpaa mut nyt taas hiippaa koko ajan ylöspäin.
Tämän kuuluu jo kohta sijoitusvirhe kategoriaan, perkele. Liika jahkailu kostautuu joskus. Meh. Ei siis tullut lähdettyä mukaan vaikka potentiaalin tiedosti.
Tästä uutisesta lähtien on Faurecian kurssi noussut nyt noin 15.5%. Näyttää markkinoille kelpaavan.
Kyllä toi Investing.com selvästi lukee futuureita tarkkaan. Pientä viherrystä ja tyrkyllä onkin junior riskianalyytikon paikkaa sandwich artistin sijaan
Tuleekohan tyrkylle Indersin ylipääanalyytikon paikka, kun nähdään indekseissä taas +2-3% päivä
Noi mainokset osaa kyllä olla häiritseviä. Olin esittelemässä asiakkaalle erästä selaimelle tehtyä tuotetta ja nauroivat kun sain jatkuvasti jalkasienen hoitoon liittyviä mainoksia.
Tänään on kyllä vihreä päivä, koko salkku vihertää YIT:tä lukuunottamatta. Toivottavasti tilanne on vielä illalla sama.
BABA on kyllä niin ihastuttavan uutispohjaisesti liikkuva osake. Omistajana otan vastaan nämä nousut ilolla. Tämä voi olla Baban vuosi.
Uusi vuosi lähtee kuitenkin käyntiin heti kiroilemalla ja rikkomalla omia sääntöjä.
Olen päättänyt myyväni BABA:t hinnalla 120$. Mutta kun en vaan osaa istua käsien päällä niin myin eilen covered-calls optiot hinnalle 105$, sillä sain massiviset 10$ per laaki kotiinpäin. Jes, big ones!
Tänään noista saisi varmaan jo 100$ päivän nousun perusteella. En edes halua käydä katsomassa.
MUTTA omistajana kuitenkin pitää olla iloinen