Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Tokmannin liikkeet alkavat olla turhan isoja omaan makuuni, puolitoista euroa alas Dollarstore kaupan huipuista, ja vieläpä suhteellisen lyhyessä ajassa. Kaikkia tuo ostos ei näytä miellyttävän.

Nyt joku isompi rahasto(t) selvästi vähentää.

2 tykkäystä

Anteeksi, kehusimme @Isa_Hudd:in kanssa kilvan Tokmannia ja kävi näin. :frowning:

image

6 tykkäystä

:thinking:
image
Zyzz GIFs - Get the best GIF on GIPHY

7 tykkäystä

Viikon kovimmat nousijat. Terveysteknologiaa :muscle:
image

10 tykkäystä

Minä uskon kyllä terveysteknologian voimaan, mutta olen veikannut niin väärää hevosta, että olla ja tosi. :face_with_head_bandage: :face_with_head_bandage:

1 tykkäys

No lohdutukseksi voit katsoa noiden yritysten vähän pitemmän ajan kurssihistoriaa…

4 tykkäystä

5 v

3 v

1 v

6 kk

3 kk

1 kk

:stop_sign:

Käänne on tapahtunut ???
1 vko

:green_heart: :rocket:

10 tykkäystä

OMXHPI, Jokainen tsäänssi on mahdollisuus (Matti Nykänen) :smiling_face_with_three_hearts:

19 tykkäystä


Ihana yhtiö - vieläkin makeampi osake.

@SuomenBuffet siellä haluaa salonkivaunuun 10k tilauksella :wink:

9 tykkäystä

Ja porukka sanoo, että ajoittaminen on vaikeeta :rofl:

38 tykkäystä

Rahamiehet heiluu… itsekin pienellä mukana

3 tykkäystä

Disney. Kurssi romahtanut jo koronapohjien alle ja edellisen kerran oltiin näin alhaalla 2014. Tammikuussa 2021 kurssi oli $200 .

Go woke, go broke.

48 tykkäystä

Jos oikein arvaan mihin viittaat niin nou hätä, meidän aikamme koittaa vielä :wink:

star-wars-yoda

Ketjuun tarkemmin liittyen:
Nanoformia en kyllä itse oikein ymmärrä. Elämme ilmeisen holtittomia aikoja ja pitää vaan keskittyä ns. pitkään tekemiseen.

1 tykkäys

Disneystä puheen ollen, itse oon tänään ihmetellyt WBD: -10% kun nähtiin ihan vastaava viime viikolla.
Tällä kertaa BOUGHT THE DIP tosin :+1:

1 tykkäys

On kyllä hurjaa menoa mediaosakkeissa. Warner -12% ja Paramount -9% kun Disney sekoilee ja yrittää väkisin korottaa Tv maksujaan ja kumppanit ei tähän lämpene.

5 tykkäystä

Ps: selkeyden vuoksi: en omista. (Mutta mielenkiintoinen keissi, varsinkin DollarStoren oston jälkeen. Toisaalta: the seller always knows what they are selling… they buyer, well hopefully also so…).

Ylipäätään tykkään segmentistä. Jos Rustakin nyt tekee tuloaan, niin ainakin kuluttajan näkökulmasta omalle watch-list: ille (huom! En tiedä keissistä sinäns vielä mitään).

7 tykkäystä

En itse asiassa minäkään omista. :slight_smile:

Siinä vähän Tokmannin pidemmän aikavälin graafia:

5 tykkäystä

Disney vetää kyllä ihan vihkoon lukujen valossa.
Net income million USD (pilkku on tuhateroitin):
2022 3,145
2021 1,995
2020 -2,864
2019 11,054
2018 12,598

Huomioikaa miten on tulos tippunut vuoden 2018 ja 2019 tuloksesta eikä kuluva vuosikaan hyvältä näytä. Q2 -460 Q1 1,271

Eikä tätä halvaksi voi haukkua. Luvut stockanalysis palvelusta.

PE Ratio 66.37
PB Ratio 1.53
P/FCF Ratio 52.51
EV / Sales 2.11
EV / EBITDA 18.48
EV / EBIT 39.07
EV / FCF 65.07
ROE 2,3%

Tämä woke sekoilu on kyllä paha virhe. Jenkeissä ja maailmalla on niin paljon konservatiivisiä ihmisiä ettei niitä kannata suututtaa. Itse en ole yksi niistä, mutta silti ihmettelen että mm. Lumikista poistetaan kääpiöt woke mielessä.

Firma voisi olla hyvä valinta jos uskoo käänteeseen. Omissa papereissa kuuluu käänneyhtiöihin.

Edit: En ole näillä hinnoilla ostamassa pää märkänä. Ehkä jostain 20-40 dollarista voisin kokeillakin onnea :joy:

Edit: Tai voisin kokeilla onnea jos huomaisin että käänne olisi tapahtumassa. Nyt ei siltä näytä vielä.

23 tykkäystä

Tulostaso ja kuvaamasi sekoilu tosiaan näkyy kurssissa. Mutta nuo tunnusluvut näyttäisivät melko erilaisilta jos ote löytyy ja palataan esim 75% siitä mitä 2017-2019 teki tulosta.

Kiistatta yhtiöllä on poikkeuksellinen etulyöntiasema ja vallihauta puhtaasti vanhojen brändien ja tarinoiden ansiosta. Harry potter harvoja joka päässyt samoille tasoille viime vuosikymmeninä. Kyllä noilla pitäisi pystyä lypsämään valtavia rahoja suoratoistolla ja tuotteilla vaikka ei hirveästi kehittäisi uutta, eli panostaisi rajattuun uustuotantoon.

Tv-puolesta en osaa sanoa riittävästi että voisi arvioida sen arvoa/arvoa tuhoavaa potentiaalia, mutta viihdebisneksen osalta harvoja yhtiöitä jonka arvo ei ole sen varassa että onnistuuko tekemään sen seuraavan hitin. Kun vanhat hitit kantaa vielä pitkään.

2 tykkäystä

Joo kyllä Nokian ja Ericssonin kurssit nyt kesällä 2023 on iso pettymys.

Melkein voisin sanoa, että 5G oli floppi, siis Nokian osakkeenomistajan silmin. Kauheat tuotekehityksen kustannukset ja kiinalaiset painaa hinnat alas. Huawei krääsä kelpasi niin Saksassa kuin vaikka Suomessa.

Ja seuraava tässä saagassa on 6G. Ihan sama tarina, taas Nokian osakkeenomistajien rahaa palaa tuotekehitykseen. Nokian pörssiarvo tippuu alle 20Mrd ja osakekurssi alkaa kakkosella.

Ei Lundmark saa Nokian raudanvalmistuksesta kunnon bisnestä.

4 tykkäystä