Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Aikamoista hulinaa, no täytyy laittaa boomerihattu päähän…Nasse 1vko +0.02%

21 tykkäystä

Mennäänkö läpi ?

5 tykkäystä

Täh, salkku avasi ±0% :smiley: odotus oli luokkaa -3%… Noh eiköhän se pulkka hetkellisesti keiku vain jyrkänteen reunalla taas.

7 tykkäystä

Onpas rauhallinen aamu :slight_smile: Lehtokin noussut 5%…

Edit: Vai tyyntä myrskyn edellä…?

1 tykkäys

Mr market: hold my beer

7 tykkäystä

Pitäiskö itkeä vai itkeä? :thinking:
image
image

Olen kulkenut koko tuon matkan, vähän toki lisäillen. :smiling_face_with_tear:

45 tykkäystä

Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, että onko sulla @Sijoittaja-alokas yhtään plussalla olevaa riviä salkussa?

13 tykkäystä

Konepajat kun ovat ottaneet melkolailla osumaa tänä vuonna, niin mielenkiinnosta katsoin millä tasoilla esim. Konecranesissa on tehty pohjia viimeisen 10 vuoden aikana ja mitä sen vuoden EPS on ollut. Vertailun vuoksi tänä vuonna vaikuttaisi, että EPS tulee olemaan 1,10 - 1,20 € luokkaa.
2013: 21,90 € ja EPS 0,85 €
2014: 22,10 € ja EPS 1,28 €
2016: 19,40 € ja EPS 0,64 €
2019: 26,00 € ja EPS 1,03 €
2020: 14,80 € ja EPS 1,54 €

Todennäköisesti ensi vuonna jäädään alle 1 € EPS lukemiin ja historiallisesti sellaisella tuloksella kurssipohjat on tehty noin 19-22 € välillä (koronavuosi oli varsin poikkeuksellinen hinnan muodostuksen suhteen, kun oli täysi paniikki päällä maailman mennessä säppiin, niin jätetään se pois vertailusta). Tästä saa taas lisää vahvistusharhaa sille, että seuraava erä KCR:ää olisi hyvä ostaa 19 € tietämiltä. :thinking: :grinning:

7 tykkäystä

Kiitos kysymästä! :slight_smile:

En uskalla katsoa salkkuuni, katson vain torstai-iltaisin salkkuun. :smiling_face_with_tear:

Marimekko on plussalla (vielä) ja Nordea toistaiseksi sekä Digia. Sitten myös Inderes on plussalla, mutta mulla on sitä salkussa vaan se IPOn verran. Mitään muita mulla ei ole kai vihreänä ja mulla on salkussa n. 15 osaketta. No onneksi varmaan muutkin menee lähiviikkoina turskalle, niin salkkuni on vähän yhteneväisempi.

PYN Elite on noin 20 prossaa turskalla.

EDIT:

Ostin 10 000 euron erän hintaan 542 per osuus ja lisäsin parilla tonnilla myöhemmin. Nyt osuuden hinta on pyörinyt 439-447, eli sanoin vähän väärin. :slight_smile:

22 tykkäystä

kyl se siitä. kun olet kestönyt laskun niin nousun kestäminen on paljon helpompaa. itse omintin aikoinaan yit:tä vajaasta 30€ 3€. seurasin katseella. opetus muutti kyllä paljon strategiaa.

13 tykkäystä

No siis, ero on vain se että sinä kerrot oikeasti miten menee kun muut ehkä ohimennen sanoo että meni verotukseen tai että pitää strategiasta kiinni (vaikka turskaa tulee sen minkä kerkeää nostaa) tai on vaan hiljaa.

Mutta miten tuon Pynin olet saanut noin reilulle miinukselle? Meneekö sillä niin huonosti?

No, vartin päästä aukeaa jenkkipörssit ja itsekkin pääsee katselemaan kun hyvät nousut sulaa. Itse olen tällainen ±0 sijoittelija. Euro tilille tammikuussa ja hirveän veivailun, treidailun ja yleisen sekoilun jälkeen joulukuussa on euro tilillä.

Rehellisesti sanottuna vetylaput selvisi eilisestä teurastuksesta varsin hyvin. Esim plug -3.7% ja Advent tech -4.7%. Eikä hyzonkaan laskenut kuin -2.45%. Jännä nähdä mitäs nyt tapahtuu :smiling_face_with_tear:

15 tykkäystä

Soossi näyttää aika huonolta, kun pitoisuudet ei riitä tai “pora ei vain osu”.
No, juniormainareista aika harva selviää plussakassavirroille, ihan vaan muistutuksena.

2 tykkäystä

Mikä on mielestänne tämän hetken vihatuin sektori?

Tässä nimittäin kaiken synkkyyden keskelle product- tankkerilafka TORM:in kurssikäyrää parilta vuodelta. Tämä vuosi hieman erottuu… Öljytankkeri- ketjun nimikin taas viittaa “vihatuimpaan sektoriin”, mutta samalla toki myös satumaisiin tuottoihin.

Olisin itse taipumassa siihen, että viimeistään ensi vuonna kuluttajatuotteet/retail yleisesti ja teknotkin ovat kaikkein alhaisinta pa*%aa, mutta voisiko löytyä vielä jotain inhotumpaa? Venäjä- indeksin aika on vasta vuosien päästä…

1 tykkäys

Odotitko jotain yllätystietoja tältä päivää vai miksi aikoja sitten tiedossa ollut pääomamarkkinapäivä olisi nostanut vahvasti Marimekon kurssia?

TWILIOOOOoOOooooOOoOOOOOoOoo

:money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

3 tykkäystä

Onko vetylappusten, kuten plugin tämänpäiväiselle nousulle jotai järkevää syytä?

2 tykkäystä

”± muutama prossa” on ihan ”normaalia” päiväheiluntaa, voi ehkä siirtää toiseen ketjuun? :blush:

3 tykkäystä

Voxturilla mukava vaihto, eikä riittänyt myyjiä enää päivän päätteeksi…kerrankin. :partying_face:

ja salkku +7,9% :slight_smile:

50 tykkäystä

Korona buusti hävisi kertaheitolla ja tulos romahti useamman miljoonan tappiolle.

15 tykkäystä

Kyllä Verneriin aina voi luottaa, hän on mulle tavallaan sellainen sijoitusmaailman pelastajakuningas. :angel:

image
Vielä on sinne matkaa, mutta pikkuhiljaa tai vähän nopeamminkin…? :thinking:

20 tykkäystä