Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Eihän se ole, mutta tappiot sekoittaneet strategiaa. Jossain vaiheessa päätin että +30% riittää ja tekniset stopplossit hoitaa tappiot. Sitten kuitenkin “unohdin” strategian. Hyppäsin jenkkipörssiin ja suurempien voittojen perässä(kuittaakseni tappiot) se on ollut virhe siinä mielessä, ettei siellä onnistu tekniset stopplossit. Onneksi en kuitenkaan ole ihan kaikkia rahoja tähän kiinnittänyt, enkä varsinkaan velkarahaa. Siinä jo menisi unet.

4 tykkäystä

Onko sinulla ystäviä, jotka sijoittaa? Sun kannattaa miettiä niitä sijoitusperusteita, onko ne treidejä vai sijoituksia. Nehän on kaksi eri asiaa, kuten olen yrittänyt aina sanoa. Itse voin treidata tunnissa viittä eri kohdetta. Silti minulla on pitkä salkku ja swing salkku. Jokaiselle on eri kriteerit.
Vaikuttaisi, että ongelmasi on enemmänkin hakea liian isoja voittoja - venytä aikajännettä ja hae kohteita, joissa tuotto tulee 1-2v sisällä ja myy pois, jos lähtee laskemaan.

22 tykkäystä

Minulla meni jo hesuli viha tunteisiin, mutta huomasin että Stoxx 600 oli myös laskussa tänään. Hesuli nohevana poikana seuraa sen liikkeitä.


image

4 tykkäystä

Lähdin aikoinaan Wirecardiin mukaan, kun kurssi romahti. Kurssi hetkellisesti nousi paljonkin, mutta ahneena en myynyt ja lopulta minulla oli salkussa (OSTin puolella) arvottomia osakkeita, rivi harmaana, joten myyntikään ei onnistunut.

Nöyränä poikana luuri käteen ja yhteys Nordnetin aspaan. Kysyin mahdollisista kustannuksista (odotuksissa oli 50+ euroa), mutta menikin normaalin hinnaston (xetra, 15 euroa?) mukaan.

5 tykkäystä

Hims & Hers Health, Inc. (NYSE: HIMS) Says ‘Voluntarily Cooperating’ With FTC Inquiry - Bloomberg

2 tykkäystä

Ja minä kun menin eilen lisäämään. Taitaa mennä sijoitusvirheisiin koko keissi :face_with_spiral_eyes:

21 tykkäystä

Avovaimoni huomasi sattumalta salkkuani komistavan Noksurivin näihin 2017-2019 aikoihin, ja lateli minulle viisauden:

Minähän en näistä osakkeista mitään ymmärrä, mutta jopa minäkin tiedän, että tuota Nokiaa ei kannata omistaa.

Tuli niin yllättävällä itsevarmuudella, että päätin sitten hetken jälkeen firmasta luopua. Päätös oli ilmeisen onnistunut.

Toinen suositus mitä en sitten kuunnellut, oli ostaa Amazonia aivan siellä koronakuopan pohjalla. Olisi vissiin kannattanut, muttei kantti kestänyt :thinking:. Taidan jatkossa suosiolla peesata aivan varuilta. Ainakin pienellä panoksella.

12 tykkäystä

Minäkin hyppäsin taas aisalle. Vissiin maanantaina saadaan 6 alkavalla sitten lisätä👀

10 tykkäystä

Mä en kohta leiki teiän kans ja kerron äitille tai ainaki @Isa_Hudd:ille ja @Marianne_Palmu:lle, niin he laittavat teiät ruotuun.

Vakavissaan, jos teille tulee jotain ajatuksia, mitä ei ole pätevä lyytikko tuonut tarpeeksi esille tai ketjussa muuten tuotu, niin varmasti kiinnostaa kaikkia sijoittajia kuin lyytikkoja. Parasta on hyvät ja kattavat perustelut. :slight_smile:

5 tykkäystä

Parhaan mallinen rengas on pyöreä ja Tyres myy juuri sellaisia.

Onko riittävällä tasolla tuo? :upside_down_face:

18 tykkäystä

Näyttäs siltä että ennen joulua saadaan sitten alta kakkosella - Notta ei varmaan kannata ennen sitä mukaan lähtiä :laughing::laughing:

5 tykkäystä

Rengashan on O joten onko siinä ennuste kurssista? kramerin vahvistusta tälle huutaa ennen ostopäätöstä

4 tykkäystä

Tässä lista mollisista osakkeista. :frowning:

https://x.com/DividendTalks/status/1814615225410199993

image

3 tykkäystä

Tarkoitatko että kun autossa on 4 O:n mallista rengasta, niin kurssi olisi 40 €, kelpaa kyllä minulle, mutta jotenkin tuntuu, että sitä saadaan kotva jos toinenkin odotella.

13 tykkäystä

Piti tulla hehkuttaa, että plussalla on tänään, mutta en ehtinyt ajoissa. :frowning:

image

11 tykkäystä

Olihan sulla @Sijoittaja-alokas edelleen Innofactoria salkussa? :heart_eyes: :money_mouth_face:

3 tykkäystä

Voittajat eivät ole mua varten. :frowning:

Mut Boreota on. :cowboy_hat_face:

image

19 tykkäystä

Vilpittömät pahoitteluni. Muistin oikeasti, että olisit Innofactorin kurssia myös hehkutellut.

Mut mennään Boreolla. Siinä on ainakin tuttu väri.

13 tykkäystä

Tecnotree myös pienellä plussalla. Posarin toivoa vai Innofactorin siivittämänä?

1 tykkäys

Huono päivä olla kanadalaisten eläkkeiden sijoittaja
image

25 tykkäystä