Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta


@Wallet_Nahlroos
Ei mitenkään tyypillinen daily chart. Monthly kertoo, että LH on tehty ja haetaan HL:ää. Weekly consolidation ja dailystä näkee, miten 39-40 alue on muodostunut vahvaksi vastusalueeksi. Tämä kulminoitui 9.1. (liekö viikonloppuna tullut jotain sisäpiiritietoa jollekin), jolloin alkoi myynti, mikä kulminoitui 11.1. (suurin bear volume päivä sitten 11/2021). Myynti jatkui vielä 12.1.
Itse varon näitä tilanteita, joissa on tapahtunut isoa myyntiä. Se kertoo jostain muhivasta uutisesta ellei jo ole tullut julkiseksi? 31.28 seuraava tukitaso.

  • itse olisin odotellut rauhassa, kunnes 1H kääntyy up trendiksi
7 tykkäystä

Mitä mieltä joku fiksumpi on seuraavasta. @DayTraderXL . Kyseessä @ORGN .
Mielestäni voisi olla wyckoff muodostumassa?
Osa C?


2 tykkäystä

Täytyy heti alkuun todeta, etten ole Wyckoffin käyttäjä. Omassa treidiyhteisössä siihen aina joskus törmää, joten varmasti ihan varteenotettava pattern. Itselleni liian monimutkainen ja pitkäaikainen, jotta kokisin sen luotettavaksi omana kokonaisuutenaan. Itse käyttäisin sitä yhtenä osana kokonaisuutta todennäköisesti. Jos Wyckoffia kommentoin, niin tuo ensimmäisen pudotusaallon pohjan (5.12) jälkeiset nousuaallot jäi toisen aallon osalta vajaaksi, kun se ei ylittänyt ekan lower highn (8.10) tasoa (LH oli 8.05). Tässä tullaan heti siihen, että onko sillä merkitystä? Yleisellä tasolla tästä on kuitenkin nähtävissä samanlaisia piirteitä, mutta nyt meneillään olevan lower lown kohtalo on vielä auki - kuten Wyckoffista näkee, trend change vaadittaisiin, jotta asia varmistuisi. Itse katson asiaa weeklynä


Daily lähestyy double toppia (5.94 ja 5.95), joten nyt tulee se peliin. Noustaanko suoraan sen ohi vai tehdäänkö lower high sitä ennen (todennäköisintä)? LH:n muodostuminen näille tasoille mahdollistaisi higher lown muodostumisen seuraamisen ja bull flagin muodostuminen noin 5 tasolle avaisi bulleille mahdollisuuden daily trend changen tekemiseksi. Tässä olisi mielestäni hyvä oston paikka ja stopparia voisi sitten miettiä syntyvän HL:n alle (4.18 todennäköisesti jää liian kauaksi).
Tämä pikaisesti.

6 tykkäystä

Perjantaina olisi tulossa Ericssonin osari ja konsensus foorumilla tuntuu olevan että tuo aiheuttaisi kurssissa liikettä alas. Tuolta kaukaisuudesta löytyi joku pohja, mutta onko tuo sellainen taso josta kurssi kääntyy ylös vai onko syytä olettaa että tuosta vielä matka jatkuisi alas? Jos tavoitteena olisi perjantaina ostaa pohjahintaan Ericssonia niin mistä tasosta tuota kannattaisi yrittää?

Saisikohan @DayTraderXL TA-näkemystä $TROW :sta? :innocent:

2 tykkäystä


Weekly consolidation. Trend change vahvistaisi monthly higher low:n 93.53. KC:n sisällä, weekly MA20 yläpuolella. Merkkasin kaksi isoa volumeltaan poikkeuksellisen isoa weeklya (pystyviivat).

Daily range kuvassa (hor.viivat). Ylälaidan breakout vahvistaisi daily trend changen. Tässä olisi siinä mielessä hyvä paikka ostolle, koska 107.19 tarjoaa hyvän SL paikan. Lokakuun pohjista katsottuna, volume POC on 109.75 (usein tärkeä taso pidettäväksi, kun nousua haetaan).
Itselleni uusi tuttavuus, aina löytyy uusia yhtiöitä vielä tässäkin vaiheessa. 4% osinkoa näyttäisi tarjoavan, mistä kiinnostus tätä kohtaan?

9 tykkäystä

@Junkbondking


En itse kyllä kiinnitä näihin ohjelmistojen tuottamiin mittareihin mitään huomiota, mutta kun TV:stä kurkkasin, niin siellä Buy-laidassa näyttivät mittarit olevan daily/weekly-tasolla.

Eikä mulla oikeastaan edelliseen kommenttiini ole muutoksia. Kurssi etenee ylöspäin, kohti seuraavaa vastusaluetta 6.25-6.5 ja niin kauan kun daily on up trendissä, mitään uhkia tämän muutokseen ei ole näkyvissä TA:n kautta.

36 tykkäystä

Oiskos Plugille muodostunut Bullflag päiväkynttilöillä?

6 tykkäystä

Miltä Wärre ja Metso näyttää TA’n kannalta?


PLUG: Kyllähän siinä daily down trend tehtiin, josta muodotui weekly bull flag. Se on nyt kolkuttelemassa tuota LH 18.13 tasoa, takana myös 18.26. Olin itse toivonut, että olisi tehnyt weekly iHS:n, mutta jos tästä lähdetään suoraan ylöspäin, niin se ei ole enää voimassa. “Varmasti”, jos markkinat nousee, PLUG menee mukana. :star_struck:

22 tykkäystä

Miten raati näkee Evolutionin porskuttamisen TA:n näkökulmasta? Tammikuu 2022 huiput kolkuttelee!

8 tykkäystä

@DayTraderXL Miltäs Voxtur näyttää nyt ”pienen” bullbackin jälkeen TA:n näkökulmasta? Onko muutosta edelliseen?
Kiitokset ja mukavaa viikonloppua, muillekin!

16 tykkäystä


Yhtiö, mikä perustuu toistaiseksi lupauksiin tulevista mammonista, on volatiivinen. Mutta ymmärrän huolen. Mikäli tuo fib 0.5 ei pidä, lähdetään taas mörnimään. Tätä kohdetta kannattaa katsella kerran viikossa sunnuntaina ennen urkkaruutua, niin ei mene kuin sunnuntaiyö pilalle.
Hyvät uutiset, että tässä kohtaa vielä weekly bull flag. Mutta eihän nuo uutiset jenkkien omakotitalojen markkinoista hirveän hyvältä kuullostaneet, mitä itse niistä kuulin tällä viikolla.

29 tykkäystä

Täällä SoFi:n omistaja hiukan sormi suussa miettii seuraavia askelia. Tarkoitus on hankkia lisää reiluhkostikin mutta käykö taas kerran niin, että ripeä nousu myydään alas. Q4 ja koko 2022 olivat hyvin nousujohteisia, juna etenee erittäin määrätietoisesti kohti kannattavuutta (tämän vuoden aikana pitäisi tulla eka voitollinen kvartti).

Nyt ajatus on laittaa heti alkuviikosta 1/3 kiinni jokatapauksessa ja katella sitten kahden loppuerän kanssa jotain intuitiivista tasoa, esim tuota marraskuun huippua kutosen paikkeilla. Nyt voi toki olla toisin kuin ennen, koska markkina näyttäisi kääntyneen ja itse firma on tarjonnut erittäin hyvää dataa. Nousu saattaa siis jatkua virran mukana.

Itse en TAsta paljoa ymmärrä mutta arvostan Teidän osaajien analyysejä ja kuulisin kiitollisena näkemyksiä SoFin tilanteesta, esim mitä tukitasoja kannattaisi tarkkailla.

2 tykkäystä


Weekly on minusta selkein antamaan kuvan nykyhetkestä. Vuoden alun hurja nousu on jäähtymässä, eikä ihme. HL fib 382 tasolle olisi vielä hyvinkin terve, mahdollistaen weekly bull flagin.
Seuraava vastus on 8.52, johon asettuu myös yearly std pivot P. Sen jälkeen 10.57. Vuoden 2022 alusta muodostunut volume POC on noin 6 ja lokakuun pohjista 5.67
Suurimmat nousuajurit lienee olleet korkea shorttitaso, WSB:n masinoima shortsquueze ja PCE:n laskeminen. Mikä sun mielestä Sofissa tekee siitä ykkösketjun fintechin?

2 tykkäystä

Iso kiitos!
Ihan lyhyesti: Sofilla on jo pankkioikeudet, johdon tausta sekä tietysti track record, joka toki on lyhyt mutta minusta ihan vakuuttava.

Tästä, jos jaksat kuunnella n. ekat 14 minuuttia, niin löytyy hyviä argumentteja.

Sofilla myös oma ketju, johon kannattaa tutustua, jos ei jo tuttu.

2 tykkäystä

Mitä mieltä @DayTraderXL on tästä ja seuraatko itse dollarin liikkeitä? Luulisi olevan jenkkiosakkeiden suunnan kannalta melko merkittävä asia.

Ja linkki
https://mobile.twitter.com/MichaelMOTTCM/with_replies

4 tykkäystä

Laittelin aikaisemmin TA-ketjuun piirtämästäni falling wedgestä chartin, joka tätä ennakoi. Tällähän on iso merkitys, JOS suunta jatkuu ylöspäin. Seuraava vastus on 105.631
Vaikutuksen pitäisi näkyä myös esim. US10Y:ssä, koron nousuna.

4 tykkäystä

NEL, on tehnyt hyvin nousua, n. 10nkr ->18nkr. Vuoden sisällä korkeimmillaan ja liukuvien yläpuolella.

TA mielessä, pidätteleekö tämän matkaa ylöspäin nyt mikään ja jos, niin missä voisi olla vastutustasoja näköpiirissä, 25-30nkr? Vai onko näköpiirissä mahdollinen palautuminen alaspäin.

Hieno nousu. Seuraava katto on vastassa 20.00 alueella ja sen läpi pitäisi päästä. Vielä sen yläpuolellakin on melko pomppuisaa menoa luvassa mutta TV näyttää osarin lähestyvän, sen voimalla sitten ylös tai alas jos on tasojen lähellä.

1 tykkäys