Kysy & vastaa -ketju sijoittamisesta

Täällä forumilla varmaan löytyy meidän pankkien asiakkaita niin onko muilla pankeilla OP:n kasvutuottotilin kanssa vastaavia tuotteita?

Eli euribor-korkoon liittyviä talletustilejä, joista saa rahat suhteellisen nopeasti tarvittaessa nostettua.

@Arvokala Op kasvutuottoa en missään tapauksessa suosittele kellekään. Korkoa ei edes saa näkyviin mistään ja muutenkin käyttöliittymä on omasta mielestä aivan kankea. Svealta saa 3.55% korkoa ilman nostorajoitusta ja mikäli ei luota pikavippipankkiin, saa S-pankista 1kk määräaikaisesta talletuksesta reilun 3% koron. Itse käytin Sveaa pari vuotta ja nyt olen kokonaan siirtynyt S-pankin 1kk määräaikaisiin. Svealla korot jumissa vuodenvaihteeseen saakka, S-pankissa korot saa aina talletuksen loputtua ulos.
S-pankissa 1kk määräaikaiselle 500€ minimitalletus ja niitä voi vaikka viikon välein laittaa rullaamaan, jolloin aina saa viikon sisään rahaa käyttöön mikäli tarve on ja talletusten loppumisen jälkeen rullaa uuden kuukauden taas samalla summalla+koron uudelleensijoittamalla.

6 tykkäystä

Op kasvutuotossa korko tulee vuodenvaihteessa. Se on ihan totta, ettei muuten tuossa näy talletusten korko. Pitääkin katsoa tuota S-pankin määräaikaista talletusta.

Kertokaas kuinka pörssipäivinä seuraatte Faronin (jne) kurssia “livenä”?

Itse olen luonut Yahoo Financeen “Watchlist” -an jossa hinnat näkyvät ilman viivettä.

Ensin on luotava xyz (a) Yahoo.com sähköposti.

Onko parempia ilmaisideoita?

1 tykkäys

Kanadasta sain osinkoa, vero oli 15%. Mutta miksi Espanjasta vero on 19%.

Onko tuosta tietoa, kun käsittääkseni Espanja pitäisi mennä samalla verotusratkaisulla kuin Kanadakin.

Toinen kysymys. Voin ostaa Amazon.com ja AMD:tä Saksan pörssistä OP:lla. Mutta en voi ostaa Applea, Microsoftia tai Teslaa samasta pörssistä. Lukee vain, että asiakastiedoissa puutteita. Onko kukaan tälläiseen törmännyt? Kummallista, kun esim. Apple ja Amazon.com on molemmat USA:n firmoja ja listattuna vielä samassa pörssissäkin.

Mitään en ole ostanut, mutta kysymys jos joku osaa vastata. Yritän löytää Tradingview:lla Nordeaa, mutta ei löydy suomen lipun alta mitään, löytääkö joku?

Edit: Löyty kun kirjotti NOrdea Bank ja meni paljon alas ni viimein suomen lippu.