Itse olen halunnut pitää tämän lapsilleni säästämisen yksinkertaisena ja olen ostanut heille vain Suomen, Ruotsin ja Norjan indeksirahastoja kerran kuukaudessa. Tarkoitus olisi lisätä myös muita indeksirahastoja kun varallisuutta lapsille alkaa kertyymään lisää. Nämä ajallisesti hajautettuna. Lasten tileillä on myös useamman kuukausierän edestä käteistä ja nämä rahat on tarkoitus lisätä rahastoihin kun markkina korjaa alaspäin -10% (jos mennään enemmän alemmas, niin jokaisen -10% välein lisäys.)
Suoria osakkeita olen suunnitellut tuovani mukaan vasta sitten kun lapsilla alkaa ikää olla vähän enemmän ja pääsevät silloin itse valitsemaan yrityksiä, jotka heitä kiinnostaa. Niillä valinnoilla ei ole niin väliä kun ainut tavoite näillä valinnoilla tulee olemaan se, että lapsi alkaisi myös itse kiinnostumaan sijoittamisesta.
Haaveenani olisi, että pystyisin opettaamaan heille perusasiat sijoittamisesta, jotta eivät toistaisi isänsä virheitä ja mahdollistaa heille yli 20k pesämuna, jonka keräämiseen itselläni kului useita vuosia.