LeadDesk sijoituskohteena

Kiitos paljon Mauri! :pray:

Katson paremmalla ajalla jos saisin tämän yrityskaupoilla laajennetun teknologia-stackin kuvattua. Kiinnostavinta lienee nimeomaan kyvykkyydet joita tuotteeseen saadaan ja niiden tuomat uudet sovellusalueet (use caset) tuotteelle. Seuraavan kerran kun laajaa päivitellään (todennäköisesti ensi vuoden loppupuolella) on varmaan paikallaan katsoa tätä tarjontaa uusin silmin. Kesäkuun päivityksen jälkeen on kuitenkin ehditty tehdä jo kolme yrityskauppaa… :slight_smile:

6 tykkäystä

Juuri jotain tällaista visualisointia (miksei pelkästään kirjallistakin) vaikka ihan tupakka-askin kanteen raapustettuna olisi mahtavaa saada. Nyt meikäläisellä (ja varmaan aika monella muullakin LeadDesk-sijoittajalla tai sijoittamista harkitsevalla) jää joiltain osin epäselväksi, että mikä on minkäkin yrityskaupan myötä tulleet teknologiatoiminnallisuudet, miten niitä sovelletaan, minkätyyppiselle asiakkaalle ne pääasiassa ovat ja onko kenties yritysoston seurauksena käynyt niin, että on kaksi tai useampia päällekkäisiä teknologisia toiminnallisuuksia/ominaisuuksia.

Jos tämän saisi vielä peilattua siten, että mitä LeadDesk teknologia-näkökulmasta oli ennen ja jälkeen näiden yrityskauppojen, niin sitten olisi jo yksi osio ensi vuoden laajaan raporttiin valmiiksi visualisoituna. :wink:

Btw, Efecte-raportissa oli erittäin nättiä visualisointia ja paljon havainnollistavia kuvallisia elementtejä. Joskus @Petri_Aho a kehuin vastaavanlaisesta tuotoksesta Admicomin osalta ja hienoa, että vastaava tyyli saa jatkoa näissä kiinnostavissa SaaS-putiikeissa!

3 tykkäystä

:+1: :+1:

https://www.loxysoft.com/loxynews/sparebank-1-renews-the-agreement-with-loxysoft-for-four-new-years/

3 tykkäystä

Jos @Olli_Nokso-Koivisto jokin aiheuttaa näin asiakkaan näkökulmasta eniten harmaita hiuksia niin perus kalenteri-integraatiot (Outlook&Gmail) voisivat toimia paremmin.

1 tykkäys

Onko joku huomannut mitään erityisiä uutisia tän päivän kurssinousun takana? Itse koitin kaivaa, mutta vastaan tuli vain Wave-webinaari, joka on ollut aiemmin tänään.

10 tykkäystä

Mitäs täällä Leaddeskin osalta oikein tapahtuu!? Viikon aikana nousua 47% ja tänään jo yli 20% :slight_smile:

18 tykkäystä

Amerikassa taitaa syntyä “diili” eli elvytys-sykäys. Mennäänköhän maanantaina ainakin välikatosta läpi.

2 tykkäystä

Sen verran tuntematon menestystarina Leaddesk on monille sijoittajille, että olisko @Olli_Nokso-Koivisto mahdollista saada ensi vuoden alkupuolella roastattavaksi?

12 tykkäystä

Fantastinen idea. Mulla on nippu kysymyksiä heti kun @Verneri_Pulkkinen kertoo päivämäärän. :kissing_heart:

5 tykkäystä

Koitin etsiä uutista, jonka vuoksi kurssi on noussut yli 40 % 3 viikon aikana. En löytänyt, mutta näköjään simplywall.st sivuston mukaan vielä ollaan alle käyvän hinnan.
simplywall.st leaddesk-oy-shares
En sitten tiedä, kuinka hyvin tuon sivuston ennustukset ovat toteutuneet

3 tykkäystä

30.11.2020 reaktio: “Täähän meni ihan kelvolliseen hintaan, 17,55e/osake” :relaxed:

4.1.2021 reaktio: “Ai hitto meniks tää näin halvalla, vain 17,55e/osake” :joy:

7 tykkäystä

LeadDeskille päivitys suositukseen :point_down: eteneminen on ollut vakuuttavaa viimeisen vuoden aikana, mutta arvostuksessa on otettu mielestämme liian vahvaa etunojaa.
https://www.inderes.fi/fi/laitamme-puhelun-pitoon

5 tykkäystä

@Antti_Luiro, ehtisitkö tätä jossain vaiheessa pyöritellä jos LeadDesk on nyt päivityksen jälkeen tuoreena mielessä?

1 tykkäys

Taitaa mennä tämän tarkempi pyörittely laajan päivityksen yhteyteen :neutral_face: nopeasti tiivistettynä mitä erityisesti teknologiastackiin on kauppojen myötä tullut (tämä tulee lonkalta eli voi puuttua jotain):

UI (Käyttöliittymä): Mobiilisovellus (NordCom)
Integraatiot: Microsoft Teams (NordCom)
Infra: Virtuaali SIM (NordCom), Toimintavarmuuteen ja toimintakriittisiin asiakkaisiin liittyvää teknologiaa ja osaamista (Capricode ja Loxysoft)

++
Palveluosaaminen Räätälöidyt ratkaisut ja käyttöönottopalvelut (Capricode / Suomi), käyttöönottopalvelut (Loxysoft / Ruotsi & Norja)

→ Kokonaisuutena on saatu parempi tarjonta suuremmille asiakkaille (laajempi tuote & palveluorganisaatio tukena) ja toimintakriittisiin asiakkuuksiin (toimintavarmuus)

6 tykkäystä

Videokommenttia vielä tarjolla raportin kaveriksi :point_down:

10 tykkäystä

Leaddeskin osalta pohdin myydäkkö vaiko pitää? Yhtiö en tehnyt asioita paljon oikein ja liiketoiminta on mennyt tämän vuoksi kovaa vauhtia eteenpäin. Jos yritys jatkaa hyviä suorituksia niin arvostuskertoimet tulevat pitkässä juoksussa muuttumaan järkevämpään suuntaan, nyt ne ovat kieltämättä korkeat. Kovassa nousussa olevien yritysten osalta (QT, Revenio, Talenom) on vaikea ollut löytää tilannetta jolloin osake olisi ollut halpa ja toistaiseksi olen tullut tulokseen, että holdaaminen on pitkässä juoksussa parempi ratkaisu kuin myyminen. Millaisia ajatuksia muilla on ollut?

1 tykkäys

Myyminen nykyisillä arvostustasoilla tuntuu houkuttelevalta omastakin mielestä, mutta LeadDeskin track record on ollut sen verran hyvä, että itse aion katsoa niin pitkälle kuin hyvältä näyttää. Jos tarina alkaa rakoilemaan ja yritysostojen tuomat riskit realisoitua, niin mielestäni tällöin on perusteltua myydä pois tai ainakin keventää positiota. Toki jokainen peilaa aikomuksiaan omaan sijoitussuunnitelmaansa, kuten minäkin.

7 tykkäystä

Itse myin @30€ kohdilla ja siitä asti odotellut että tippuisi takasin :joy:

2 tykkäystä

Olen ostanut LeadDeskiä keskihinnan olles noin 10 euroa ja myynyt kolmanneksen keskihinnal noin 33. LD on noussut ehkä turhankin ripeästi, mutta olen ajatellut, että lähivuosina nähdään todellinen potentiaali ja toisaalta sekä toisaalta; tulevaisuutta on nyt kyllä aika hyvin hinnoiteltu sisään.

Haluan sanoa, että olen ollut IPO:sta asti mukana, niin tunnetta on ehkä vähän mukana. Joidenkin strategiaan saattaa erityisen hyviä sopia myyminen ja ymmärrän sen hyvin, että joku myy ja palaan myöhemmin mahdollisen dipin jälkeen mukaan matkaan.

LD on siitä hassu, että olen useimmiten vasta vähän viiveellä olen tajunnut, miksi hinta on noussut. Luulen, että nyt hinnassa on vähän “robinhoodia” sekä tosi paljon tulevaisuuden odotuksia. :blush:

3 tykkäystä