LeadDesk sijoituskohteena

Itse ostin LeadDeskia kesällä OSTille ja nyt myin suurimman osan noin 60% voitolla. Pienen määrän jätin roikkumaan että tulee varmasti seurattua jatkossakin.

Jos olisi verot pitänyt maksaa niin olisin jatkanut holdaamista. Tein täysin saman liikkeen myös Qt:n kohdalla.

Tykkään firmoista ja varmasti latua kasvulle riittää. Nyt kuitenkin tuntui että oli liikaa odotuksia vs epävarmuutta ja otin tuotot verottomina talteen.

5 tykkäystä

LeadDesk pakittanut kolme päivää mukavasti -25 %. Alkaa olemaan kohta taas ostohinnoissa, kun pahimmat ilmat on kurssista puhkaistu.

11 tykkäystä

Tuntuu ihan tavallaan hyvälle, kyl ehkä palautunee hieman ehkä ylöspäin, mutta oli syytäkin päästellä vähän ilmoja… oli vaikea keksiä nykyisillä tiedoilla syitä niille korkeille hinnoille. Ilmojen päästelyyn vaikuttanee osin myös tuleva tulosjulkistus.

2 tykkäystä

Kuukausihan tässä vielä melkein on tulosjulkkariin.

Itse oon ajatellut ostaa tätä 14€ lähtien. Ei vaan ollut kassaa ennen kuin joulun alla, joten olin jo toteamassa että tästä junasta jäin. Nyt tätä on tietysti tarkkailtava siinä mielessä, että mikäs tällaisen tammirallin takana on. Kotiutteleeko jengi voittoja?

1 tykkäys

Osallistuin antiin ja ostin jälkeenpäin vielä lisääkin, keskihinnaks muodostui kymppi. Myin yli kolmanneksen hinnan ollessa noin 33 euroa aiempina viikkoina. Ei tosiaan varmaan “auttanut” kurssia tuo tiedote tulosjulkistamisesta, vaikka ite julkistukseen on vielä tosin aikaa. Ja joku johdostakin myi pienen siivun omistuksistaan, niin sellaisetkin antavat varmasti lisäpontta, mutta pääsyy varmasti on, että harvassa on ne ihmiset, jotka eivät näe tuossa olleen kohtalaisen paljon “ilmaa”. Eli minä epäilen konsensuskotiuttelua. :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Admicom-ketjusta bongasin, että LeadDeskin toimari Olkku Nokso-Koivisto olis menossa Admicomin hallitukseen. Ei varmaan hullumpaa yhteistyötä, kunhan muistaa, että LeadDeskissä on ihan riittävästi hommaa yritysostoitegraatioineen.

7 tykkäystä

Linkitetään tänne vielä aamun ennakkokommentti tulevaan H2’20 tulosjulkistukseen :point_down:

Onko kenellekään mielen päällä erityisiä asioita, joita haluaisitte Ollin tuloshaastettelussa avaavan?

5 tykkäystä

Minulla olisi kysymys Olli Nokso-Koivisto-Muskille, jota ehdottomasti fanitan. Kuinka hyvin LeadDesk pystyy ylläpitämään tuotteen skaalautuvuutta yhdessä epäorgaanisen kasvun kanssa? Kommentissa mainitaan osaamisen lisääntyminen räätälöidyissä järjestelmissä, mutta räätälöidyt järjestelmät eivät usein ole kovin skaalautuvia.

5 tykkäystä

Erinomainen kysymys :+1: Loxysoft-kaupan yhteydessä tätä vähän sivuttiin 7min alkaen, mutta räätälöityjä järjestelmiä ei käsitelty. Yritän saada Ollilta näkemystä myös integraation etenemiseen ja uuden liikevaihdon orgaanisen kasvun ajamiseen (=kuinka hyvin odottaa uuden liikevaihdon kääntyvän orgaaniseen kasvuun).

5 tykkäystä

Tuote-roadmapista olisi mielenkiintoista kuulla lisää, millaisia suunnitelmia on yhdistää Leaddeskin ja Loxysoftin tuotteet. Vai onko niitä?

1 tykkäys
6 tykkäystä

LeadDeskin mukana on mukava matkustaa. Hyvä tulos.

Se mikä kuitenkin on sumun peitossa on yhtiön visio. Siinä missä Remedyn ja QTn tulevat askeleet ovat selkeitä, ei LeadDeskin visio ole allekirjoittaneelle selkeä. Mikä on se tulevaisuus, johon firmaa rakennetaan?

3 tykkäystä

Nopeet kommentit:

  • @Olli_Nokso-Koivisto n Super-indeksi 3 (2020 H2: 2)
  • Luvut jäi odotetusta ja erityisesti kannattavuus paineessa
  • Jatkuvalaskutteiset palvelut kovassa nosteessa, joskin tilinpäätöstiedotteessa taisi olla tässä volyymien osalta väärät luvut 2019 vs. 2020 (tai sitten sekoilin kiireessä)
  • Yritysostot mitä luultavimmin painaneet kannattavuuden aika kehnoksi
  • Ohjeistuksessa oli 2020, että haetaan osinko keskipitkällä aikavälillä. Nyt se oli tiputettu pois, mutta kannattavuutta ja kasvua kuvailtiin samoin kuin 2020
  • Useampi maa lueteltiin jo vahvojen positioiden joukkoon ja lisäksi esim. Ranskan ja Italian tulevaa kasvua markkinointiin → lisää KV-yritysostoja näissä?
  • Kurssireaktio yhtä psykedeelinen kuin H2-julkaisussa. Tuolloin tankkasin, mutta nyt on jo sen verran kallis, että istun vain omistuksieni päällä
4 tykkäystä

Äsken haastattelun teon lomassa tuli puhetta foorumille jalkautumisesta, ja @Olli_Nokso-Koivisto on näillä näkymin tulossa tänne vastaamaan teidän kysymyksiin :fire:

10 tykkäystä

Monelta haastattelu tulee ulos?

2 tykkäystä

Nyt on ulkona :point_down:

8 tykkäystä

Kun toimitusjohtaja osaa mainita sanan ‘nöyrä’, saa minun luottamukseni :pray:

Hyvää suorittamista Ollilta mielestäni, mutta näytti ehkä mies hieman väsyneeltä. Toivottavasti energiaa riittää!

7 tykkäystä

Kahteen asiaan kiinnitin huomiota.

  1. Eivät sulattele koko vuotta Loxysoftin kauppaa vaan etsivät myös tänä vuonna kasvua yritysostojen avulla. Jos oikein ymmärsin niin Inderes analysoi, että tämä vuosi menee sulatellessa. → kasvua on siis tulossa odotettua enemmän. Toki myös riskit yritysostoista ja niiden integroinnista kasvaa.

  2. muutamat isot asiakkaat tuovat jo nyt merkittävän osan liikevaihdosta vaikka isoihin asiakkaisiin ollaan panostettu vasta n. Vuoden verran. Uskon, että Leaddesk tulee saamaan merkittävää kasvua tästä segmentistä vielä pitkään.

Kohta mennään raketilla kuuhun. :rocket: :crescent_moon: :wink:

5 tykkäystä

@Olli_Nokso-Koivisto sellainen toive, että tulevaisuudessa tulosjulkistuspäivä olisi joku muu kuin torstai. Nyt muut yhtiöt vievät huomion teidän komealta tuloksella.

4 tykkäystä

Kiitos @Antti_Luiro Nokso-Koiviston hyvästä haastiksesta!

Hyvät kysymykset ja oli hienoa, että Olli sai rauhassa vastailla - kyllä nämä vähän pidemmät toimarien haastikset antavat niin paljon mulle tietoa ja käsitystä, että missä mennään. Minua kiinnostaa se, että millainen yritys LeadDesk on parin kolmen vuoden päästä; hienosti on pyramidin pohjaa rakenneltu, mutta tavallaan vielä alussa ollaan ja erinomaisesti Olli on firmaa luotsanut eteenpäin. :slight_smile:

6 tykkäystä