Liikenteen voimalinjaratkaisut: sähkö, vety, polttokennot

Vastaan nyt tänne. Ongelma on se, että sähköautojen tuotekehityskustannukset maksatetaan näin alkuun kuluttajilla. Eli early adoptereilla.

Kiinalaisten ei-markkinaehtoisesti toimivien halpavalmistajien tulo markkinalle on pakottanut muutkin laskemaan hintoja jo nyt ja se on näkynyt monella sähköauton ostajalla arvon nopeana alenemisena. Viittaan tällä siihen, että Kiinan valtio tukee maan autoteollisuutta avokätisesti, joten kiinalaisten valmistajien ei ole pakko tehdä tulosta. Ne eivät siis toimi markkinalla samoin ehdoin kuin muut.

Autoa ostavan kannattanee odotella vielä muutama vuosi. Povaan, että 2025 tai viimeistään 2026 sähköautot maksavat jo polttomoottoreita vähemmän kautta linjan. Silloin 90 % ihmisistä ei enää tarvitse miettiä, minkä voimalinjan ottaa.

2 tykkäystä