Mitä sinulla on salkussa?

Jeh, on ne mullakin salkussa :grin:

1 tykkäys

Iiiks, Tyhjätasku @Tyhjatasku ja Turska @TurskaSaavi,
NoNo-ryhmään sopisi kaveriksi vielä Novo Nordisk :nerd_face:

2 tykkäystä

Omassa salkussani olennaisimmat sijoitukset ovat neljä yhtiötä isoilla painoilla + pari rahastoa isoilla painoilla. Sitten vähän pikkusälää siihen päälle. Eli olennaisimmat sijoitukset:

Rahastot:

  • Seligson Phoebus
  • PYN Elite
  • Global X MSCI Nigeria ETF

Yhtiöt:

  • First Solar, Inc.
  • Harvia Oyj
  • ICON Plc.
  • Costco Wholesale Corp

Nämä ovat olleet aika pitkään samoja (Harvia toki vasta annista lähtien) ja tarkoitus on hieman hajauttaa lisää ottamalla viides yhtiö tuohon neljän ryhmään. Muutoin ei isompia muutoksia nyt näköpiirissä.

3 tykkäystä

Tehdään päivitys.

Admicom 25,6%
Talenom 12,9%
Efecte 12,3%
Titanium 8,9%
Harvia 8,9%
Sampo 8,3%
Nokia 5,6%
Kamux 4,8%
Fellow Finance 3,77%
Vincit 2,94%
Saldo 6% (:frowning:)
+n.5% sijoituksia vertaistukilainoissa “tiedätte-kyllä-missä”

Admicom sen kun ottanut isompaa panoa salkussa viime päivityksen jälkeen. 10 yhtiötä olen saanut haalittua salkkuun Nokia-oston ja tämän päivän Kamuxin jälkeen, hip hip. Ihan kohtuu tyytyväinen olen salkun sisältöön ja koostumukseen kokonaisuudessaan, mikään yhtiö/toimiala ei liian isossa painossa omaan makuun ja kokonaiskehitys on ollut ihan hyvää viime aikona. Jotkut kehittynyt hieman paremmin (Admicom, Talenom, Titanium) kuin toiset (esim Vincit, Fellow, Sampo). Nokia on vähän jännityksen alla vielä, Kamux uutena on nyt mielenkiinnon kohteena. Panoksia ei nyt varsinkaan ole kauheasti, sitä saisi aina olla vähän enemmän.

5 tykkäystä

Oma salkku näyttää tältä suuruusjärjestyksessä:

  • Tieto
  • Wärtsilä
  • Valmet
  • Neste
  • Nokian Renkaat
  • UPM
  • Vincit
  • G5 Entertainment
  • Tokmanni
  • Saga Furs
  • Eolus Vind
  • Kamux
7 tykkäystä

Pientä päivitystä edelliseen. Uusina hankintoina Kamux ja BRKb. Sampoa tiukalla stopparilla myös vähän lisätty. Remedyä, Genovista, Ericssonia ja Sensysiä veivattu gallupin kannustamana sen verran, että lähes kaikkien salkun asukkien tilanne alkaa näyttämään vihreältä. Pieni pelkohan tässä on, että punaista on luvassa vielä ennen kuin tämän vuoden vero-optimointi-ikkuna sulkeutuu.
Käteistä myös kaiveltu patjan alta, jos vaikka ostonpaikkoja ilmaantuu.
image

4 tykkäystä

Aloittelijan salkku päivittyi Nordnet —> OP -siirron myötä, eli Nordnetin rahastot joutuin myymään. Niitä varoja en ole vielä sijoittanut OP:n rahastoihin, mutta tarkoitus olisi ainakin osa laittaa OP:n indeksirahastoihin, joissa kulut ovat pienet. Muutenkin OP:n hinnoittelu sopii minulle paremmin piensijoittajana tällä hetkellä. Olen ostellut uusia osakkeita, tässä nykyinen salkku:

  • Hoivatilat 17,8 %
  • Qt Group 15,2 %
  • Sampo 14,8 %
  • Exel Composites 12,7 %
  • Nokian renkaat 12,3 %
  • Kamux 10,0 %
  • Nordea 8,1 %
  • Capman 7,5 %

Harkinnassa on ollut Remedy hyvien näkymien takia, mutten ole vielä päässyt ostoon asti. Siitäkin ihmeellistä, koska olen lapsesta asti pelannut paljon konsoleilla. Control ei sytytä minua pelaajana, mutta toki hienoa lukea sen saamia arvosteluja. Nimimerkillä “Antakoon Dark Souls minulle voimaa ja kärsivällisyyttä sijoittajana.”

8 tykkäystä

Suuruusjärjestyksessä
Nordea
Sampo
QT
Nokia Tyres
Ericsson
Metso
Marimekko
Metsä Board
UPM
Kamux
Nordea Bull
Wärtsilä
Nokia Bear
Remedy
Nordnet, kolme eri rahastoa

viputuotteiden osuus alle 5 % salkusta. Nokia Bear päivä ennen Q2 tulosta ja Q2 päivänä, Nordea Bull 5.50-6.00 tasolta muutamassa erässä loppukesän aikana.

1 tykkäys

Siis Bear- ja Bull-sertifikaatteja ja olet näitä pitänyt puolitoista kuukautta? Eikö olisi näin pitkällä pitoajalla kannattavampaa ostaa minifutuureja tai unlimited turboja?

Varmaan näin. Ei ollut alunperin tarkoitus näitä kauaa salkussa pitää. Nokiat on heinäkuun lopulta ja osa myyty jo ja osa jäi salkkuun kun kurssi lähti putoamaan tasaisesti. Nordeat on suht tuoreita vielä ja todennäköisesti myyntiin 1-2 viikon sisään.

Ostin viime viikolla hieman lisää Kamuxia, verkkikset myin viime kuussa. :smirk: Tässä päivitys salkkuun:

13 tykkäystä

Selvästi kurinalainen ja strategian mukainen salkku.

1 tykkäys

Mulla talenom ja qt muodostaa yli 30% salkusta.

2 tykkäystä

Onko sulla Verneri muuten salkkua ja sen kehitystä missään näkyvillä esim. Sharevillessä? En ainakaan pikaisella etsinnällä löytänyt, esim. Yu:lla kun kerran on salkku näkyvillä Sharevillessä :slight_smile:
PS: Sain tällaisen tiittelin “Mestari” näköjään muutama päivä sitten, nöyräksi tämä vetää, pääsin vihdoinkin esim. @Astrix:n kanssa samaan “kerhoon” :smiley: :relieved:

8 tykkäystä

Offtopic, mutta mielenkiinnosta kysyn, että mitkä OP:n hinnottelussa on sun näkökulmasta paremmin kuin Nordnetin?

Vähän vertaillut itsekin välittäjiä tässä ja en ihan päässyt kartalle OP:n hinnoittelupolitiikasta.

Onnittelut ylennyksestä ja tervetuloa kerhoon! :smiley: :clinking_glasses:

2 tykkäystä

DosEquis nimimerkillä Verneri painaa menemään Sharevillessä.

https://www.shareville.fi/jasenet/dosequis/wall

7 tykkäystä

Kiitos @No_Thing! :relieved:

3 tykkäystä

Omistukseni suurimmasta pienimpään

  1. Talenom
  2. Revenio
  3. Sampo
  4. Bittium
  5. Hoivatilat
  6. Taaleri
  7. Neste
  8. Nokian Renkaat
  9. Qt Group

Sekä pienet positiot Robitia sekä Tietoa. Tällä hetkellä hieman huolettaa Bittiumin ja Taalerin tulevaisuus, mutta pysytään kyydissä. Uskon Bittiumiin pitkällä aikavälillä, mutta viime vuodet ovat olleet melko epävarmoja sijoittajan kannalta. Taalerissa huolettaa makrotilanne, sekä siihen sopeutuminen. Sampo ei itseäni niin huoleta, uskon heidän pystyvän kellumaan pinnan yläpuolella vahvan taseen ansiosta oli makrotilanne mikä tahansa. Omistan Robittia niin pienen siivun, että se ei varsinaisesti stressaa, vaikka heillä onkin ollut äärimmäisen huonot viime vuodet. Toivottavasti saavat EBIT:in plussan puolelle mahdollisimman pian. Nesteellä on myös mielenkiintoinen tulevaisuus edessä, katsotaan mitä siitä tulee

5 tykkäystä

Aika laaja portfolio sanoisin :sweat_smile::ok_hand:t3:

16 tykkäystä