Mitä sinulla on salkussa?

Vielä kun Salkkujen tuotto-% -ketjun viestistä puuttui muutamat Excelit niin heitän ne tähän ketjuun :slight_smile:

Tässä eka nyt kiinnostuneille, jotka seuraa Medifilmin matkaa 1 MEUR omaan pääomaan mun tämänhetkinen Exceli, joka trackaa miten tavoitteisiin päästään. Ekana toteutuneilla luvuilla Excel + ennusteet ja alla mun alkuperäinen Excel.

Ja sitte portfolion koostumus tässä, ja siihen päälle tämmönen pieni Exceli minkä oon väsännyt porfolion omistuksista :slight_smile:

Excelistä muutama sananen:

1. CAGR:na on käytetty eri yhtiöiden kohdalla niille kaikista kuvaavinta arvoa. Oon yrittänyt mahdollisimman systemaattisesti käyttää joko 12kk fwd. CAGR:ia ensi vuoden ennustettuun nettotulokseen nähden (jolloin myös 12kk fwd. P/E:stä tulee vertailukelpoisempi CAGR:iin nähden), tai sitten strategiakauden ennustettua CAGR:n keskiarvoa (ks. Inderesin analyysiraportit jokaisen yhtiön kohdalla erikseen)
  2. 12kk fwd. P/E on otettu suoraan jokaisen yhtiön yhtiösivuilta tämän vuoden close-kurssilla.
  3. Osinkotuotossa on mulla sellainen turvamarginaali, että käytän joko hankintahinnan mukaista osinkotuottoa tai osinkotuottoa nykyiselle markkinahinnalle, riippuen siitä kumpi vaihtoehdoista antaa heikomman arvon.
31 tykkäystä