Onko nel julkaissut pitkän aikavälin taloudellisia targetteja? Yritin kotisivuilta ja viimeisimmästä vuosikertomuksesta etsiä, mutta ei osunut omaan silmään. Olenko sokea, vai eikö sellaisia vain ole julkaistu?
Onnittelut (ainakin toistaiseksi) hyvästä poiminnasta! Onnistumisista pitääkin olla ylpeä, mutta tää sun toistuva flexailu omistusten tuottoprosenteilla eri ketjuissa alkaa mennä hiukan yli - ainakin mun mielestä. Kannattaa myös muistaa se, että viimeaikainen ralli on ollut täysin poikkeuksellinen - ne realisoimattomat tuotot voi myös sulaa pois yhtä nopeasti kuin ne on syntyneetkin.
Sorry off-topic.
Toivoisin muutenkin, että näissä yrityskohtaisissa ketjuissa keskitytään itse asiaan eikä turhanpäiväiseen diipadaapaan, Kahvihuone ketju on sitä varten ja jatkot siellä. Ostin/myin ketjussa sitten ostokset ja myynnit.
Sharevillen puolelta päivitetty omistajalistausta.
Itse olen pyrkinyt myös näkemään vedyn mahdollisuuden kaiken muun kuin autoilun ympärillä. Lohdutan tällä itseäni että ei tarvi välittää Tesla-ukon höpinöistä ja vedyn mollaamisesta
Autoilu on vedyn kohdalla pieni sivujuoni, iso juttu on muualla.
Kuten Seinäkadun Keisari yllä kirjoitti niin kaikki energiasyöpöt prosessit ovat se juttu mitä vetyyn tulee ja tosiaan autoilu on enemmänkin se mahdollinen “sivuvirta”.
Ostin/myin-ketjussa on paljon ollut porukka ostolaidalla NEL:n osalta ja pikasilmäyksellä pisti silmään parit Korea maininnat.
NEL on siis Etelä-Koreassa vahvasti mukana lonkeroidensa kanssa.
HyNetissä mukana, muutama tiedote tässä: https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-invests-in-hynet-and-receives-purchase-order-for-two-hydrogen-fueling-stations-in-korea/
Press release: Nel joins HyNet - Aiming to establish 100 hydrogen fueling stations in South Korea by 2022 - NEL ASA
HyNeti:stä yleisesti: https://fuelcellsworks.com/news/south-korean-government-launches-company-to-grow-its-hydrogen-fuel-cell-vehicle-infrastructure/
Laitetaan nyt muutama HyNet tilaustiedotekkin varsinaisista asemista:
https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-awarded-purchase-order-for-two-hydrogen-fueling-stations-in-south-korea/
Jos tämä oli joltain mennyt ohi energiaketjun puolelta
" listautumis presiksessä asemien määrä oli 1200kpl →
1200/5=240kpl
5asemaa= 30$milj
240kpl x 30$milj= 7,2$mrd"
Nyt vasta huomasin, että Nordnet antaa Nelille 55% lainoitusarvon. Muilla vetylafkoilla vastaava on 0 tai sitten pari kymmentä prosenttia. Shellikin noteerataan vain 60%. On siis nordnetilläkin luottoa neliin.
Tämä kyseinen Carlsberger on myös Sharevillessä erittäin aktiivinen. Jos joku tietää NEListä jotain niin siinä on ihminen jota kannattaa ehdottomasti seurata, jos NEListä on kiinnostunut!!
Joo! Samoin herran twitter kannattaa ottaa seurantaan.
Edit: @Bansku mennyt itseltä ainakin ohi, kiitokset jutusta!
Edit: @KONTI joo, laitoin väärän. Mutta Henrikson alalla töissä ja hyvin kartalla asioista.
Tarkoitat varmaan tätä herraa vaikkakin molemmat kannattaa pitää seurannassa.
Nordnet Bank omistaa melkoisen siivun Nellistä…olisiko tolla jotain tekemistä ton kanssa.
Mitähän maata tai alueita tuo 100 asemaa koskee? Jos tankkaustarpeet ovat lopullisessa versiossa suht samat kuin bensa-autoilla, niin silloin 100 asemaa kuulostaa kovin pieneltä määrältä. Kyseessä lienee vain Oslo ja Seoul?
received a purchase order for the first Power-to-Gas (P2G) project in Australia from the ATCO Group that will use a Proton® PEM electrolyzer.
Mikä on teidän mielipide kurssista, vähän hype rauhoittunut. 26.8.2020 raportti ulos joka kaiketi pitäisi olla suht positiivinen? Mietin lisäilisikö vielä…
Tuli vastaan kun joku oli kerännyt tilauksia 1.1.2019 asti. Mitä nyt muutamat tarkistelin niin aika hyvin pitää paikkaansa
Kas, myös SSAB näyttää olevan Nellin asiakas.
Hienoa tiedonkeruuta
Kyllähän tämä HYBRIT hanke on erittäin näkyvä ollut myös NEL:n osalta.
Edit: Tuo on siis pilottitoimitus toki, mutta eiköhän NEL varsinaisessa(lopullinen) toimituksessa ole vahvoilla.
"“Nel has a solid order intake so far in 2019, reflecting the attractive market opportunities provided by our leading technology across segments. The order for a 4.5 MW alkaline electrolyzer solution from Hybrit is an important example on how we’re working to develop next generation electrolyzer technology for industrial applications. The solution will be used for a pilot which aim is to create a fossil free steel production for the future. Coupled with our focus on ongoing technology development to accommodate the fast-growing heavy-duty segment, we are well positioned for what lies ahead for new and existing hydrogen markets, " says Jon André Løkke, Chief Executive Officer of Nel. "