No ei muuta kun että BaaS alkaa tuntua voittajavedolta, asiakkaan kannalta ainakin, jos kilpailijoiden autojen arvo on nolla, tai negatiivinen, 8 vuoden jälkeen
@niko_naakka Kiitos erittäin hyvästä informaatio tulvasta NIO Daysta
Päällimmäisenä minulle jäi mieleen toi maailmanvalloitus, hyvää vauhtia aikovat laajentua. Vaikka voi jotkut pitää pieninä asioina esim. noita NIO käyttäjille annettavia alennuksia NIO:n omistajien ravintoloista tms, niin näen tämän sosialisuuden olevan todella iso asia jatkossa.
Syyskuu ET5:n toimitukselle on erittäin hyvä ja haastava aikataulu, mutta uskon sen toteutuvan. Battery Swap - stationeillakin ollaan jo etumatkalla alkuperäiseen verrattuna.
Internet… joka on nyt täynnä tietoa veikkasi, että tämän halvemman sisarmalliston launch pidetään erikseen sitten syksyllä tms, jotta ei tule liikaa informaatiotulvaa. Sijoittajat pitää pitää hereillä kokoajan
En ole verrannut (vielä) ET5:n hintoja muihin kilpailijoihin, mutta yleisön kommenteista/aplodeista pystyi vähän arvioimaan, että hinta on kohillaan.
Ja yhä BaaS on hieno homma, tuottaa rahaa kokoajan auton oston jälkeen. Ja auton oston kynnys pienenee, kun auto on paperilla halvempi. Eikä tarvitse räjäyttää autoa akkuongelmien takia
Ihan ok DAY oli, ei toisaalta mitään kamalan mullistavaa.
ET5 standard range olisi siis euroissa varmaan jotain 45900, joka on siis esim. Teslan model 3 standard rangea, Kian ev6:sta, vw:n id.4:sta muutaman tonnin edullisempi. Toki Euroopan hinnat voivat olla aika samoissa kuin verrokkinsa. Ratkaisevaa on mielestäni tuo BaaS, jota kilpailijat eivät tarjoa.
Ilman batteria tuo ET5 258 000 rmb= 36 009€ batterin 75kwh vuokrauksella 980 rmb 136€/kk ja 8 vuoden jälkeen ei ole tuota “explosion” optiota;)
Kun vielä Nio park alkaa tuota alumiinirunkoa valssaan linjalta ja komponettipula helittää niin noilla spekseillä ja raudalla tuohon hintaan uskon uppoavan volymiin.
Niossa raudassa on niin paljon Saksalaista osaamista liitettynä erään Amerikkalaisen ohjelmisto osaajan eko systeemiä.
Ei nimiä eikä numeroita,mutta joku tässä EV kilpailussa tekee vielä Nokiat.
NIO VR Glasses, are the WORLD’S FIRST CAR SPECIFIC virtual reality device, equipped with an ultra-thin Pancake optical lens, which can achieve a 4K binocular screen, with 6DoF Inside-Out SLAM, millisecond delay and other virtual reality technologies of Vanguard.
Nyt oli kyllä itselläkin mennyt ohi Nio:n investointi Nrealiin. Ei kyl oo älyttömästi noussut uutisiin.
Tuli ihan innostunut fiilis, kun AR/VR lasit ilmestyi esittelyssä ruudulle.
Huikeaa!
"With the maturity of optical technology and the leap in computing power, consumer electronics are undergoing a major generational shift, and augmented virtual reality terminals are expected to become the new terminals of smart life, said Zhu Yan, managing partner of NIO Capital.
“We are bullish on the application of AR/VR glasses in the automotive scenario, especially the new possibilities combined with in-car entertainment … We are very much looking forward to Nreal as an industry innovation leader to accelerate the smart upgrade of transportation and cities,” Zhu said."
Itse en asiasta hirveästi huolestuisi. Toki, ET5 tulee olemaan suuremman volyymin auto ihan hintansakin puolesta, mutta molemmille löytyy varmasti asiakkaita. Tässä voisi verrata esim. Audi A5:aa ja Audi A6:ta.
Ovat kuitenkin pikkaisen erilaisia autoja (ET5 ja ET7). Toinen on coupe-mallinen ja toinen taas “perinteinen” sedan, jossa on enemmän tilaa jne. Itse pidän vaan vahvuutena sitä, että asiakkailla on valinnanvaraa.
Varmasti löytyy ottajia molemmille. Huolenaiheena on lähinnä alkuvuoden 2022 (noh, Q1 - Q3) toimitusluvut.
Itse en vanhan platformin SUVia enää ostaisi, vaan odottaisin faceliftiä tai uutta versiota. Muutama kontakti Kiinan suunnalta taas viestitteli, että ET7 tilaus vaihtui ET5 tilaukseksi. Kukaan heistä ei ole ns. statussymboli-ihminen, ja totesivat, että kun ET5:ssä on käytännössä samat herkut kuin ET7:ssä ja koko on yllättävän vähän pienempi, niin karkea 50 % säästö houkuttelee niin paljon, että odottavat mieluusti puolisen vuotta lisää.
Pitkillä kiikareilla tarkasteltuna ei ole huolen häivää
Ymmärrän kyllä “yskäsi”, meille kaikki nyt ja heti . Sama toki tuli mullekin mieleen. Mutta tässä lapussa ollaan HODL, ja uskon, että lokakuun dippiä huomioimatta tästäkin vuodesta tulee hyvä.
En minäkään ostaisi vanhan plättiksen SUVia. Faceliftista oli jotain huhua myös, mutta mitään tietoa ei niistä taida olla? Mutta minusta NIO:n suurin ongelma on ollut, että ei ole ollut Sedania tarjolla. No, ensi vuonna voi ostaa vaikka kaksi eri versiota. Nämä ovat erittäin tärkeitä autoja NIO:n tulevaisuutta kohden.
ET7:aan tuli kuulemma abt 20 uutta parannusta, mm. suorituskykyyn jne, mutta niistä(kään) ei tietoa.
Pitkillä kiikareilla ja vaikka VR-laseilla katsottuna ei ole hätää todellakaan
Mielenkiintoinen detsku on myös se, että tämä firma joka tekee Battery SWAP Stationit. NIO on suurin omistaja siinä.
Ja toinen mielenkiintoinen asia ovat nämä NIO:n charging stationit. Muistaakseni joku 70+ % käyttäjistä ovat muita kuin NIOn omistajia. Joten sieltäkin tulee pikkuisen revenueta kokoajan.