NIO - Blue Sky Coming - Paljon enemmän, kuin pelkkä auto

2 tykkäystä

Mikä on sun oma mielipide asiasta?

En mä ole edes ehtinyt lukemaan raporttia vielä eli ei ole omaa mielipidettä. Tässä kuitenkin eräs näkemys

https://cnevpost.com/2022/06/29/guest-post-grizzly-research-nio-attack-highlights-shorts-panic/

6 tykkäystä
4 tykkäystä

Joo, aika vakavia syytöksiä ne on mutta ei henk koht ole kykyä sanoa juuta eikä jaata. Jonkin verran henkilöityy CEO Li:hin. Itsellä ei ole omaa lehmää ojassa, eikä muutakaan elukkaa mutta tuli vain vastaan.

Minulla on kyllä käsitys että EV-markkinoilla tuloksen tekeminen on hankalaa tällä hetkellä. Tai oikeastaan on ollut aina. Sen lisäksi monen uuden EV-valmistajan CEO:t ovat aikamoisia veijareita. Riskinen bisnes.

3 tykkäystä
1 tykkäys
3 tykkäystä
4 tykkäystä

Lyhyeksi myyjällä kuullostaa Marcelin mukaan numerot olevan hukassa ja kyllähän sähköautoilussa kamppailu käydään akuissa.Nio on asemoinut itsensä hyvin akun vaihtajana sekä omistajana.
Alkaa monille valjeta Nion uniikki bisnesmalli sähköautoilussa.Eikö se Audikin juuri hyökänny oikeustoimilla.
Videolla hyvin demotaan kuinka monta autoa muiden valmistajien pitää myydä,että pääsee Nion katteisiin:)

4 tykkäystä

13 tykkäystä
5 tykkäystä

“Instead of purchasing batteries, more than 60% of NIO drivers in China use its ‘battery as a service’ leasing program”

5 tykkäystä

https://twitter.com/NIOELLIS/status/1541464807886446592?s=20&t=XZqSJ2Fx5Q8i0gLpzbo-_g

8 tykkäystä

tuo short report vissiin on aika yksimielisesti tuomittu ihan turhaksi ja kurssireaktiosta päätellen tuomio on oikea. Harva osake kestää edes nousumarkkinassa shorttihyökkäyksiä yhtä hienosti mitä NIO kestää näköjään laskumarkkinassa

Oma mielipide NIOsta edelleen sama mitä se on ollut viimeiset 2-3 vuotta. Olen käytännön allin NIOssa ja siksi minun mielipiteitä ei kannata kysellä tai kuunnella. Tänään viimeksi lisäsin 250kpl kurssiin $21.42

10 tykkäystä

Joo, ei tuosta tullut isoakaan hittiä.

Otin kuitenkin pienen shorttiposition vähän pitempään pitoon. Syynä on se, että tuo Li tuntuu vähän ketmulalle tyypille ja hallituksen puolelta tuleva kova kasvupaine saattaa aiheuttaa painetta tehdä kierouksia. Onhan se vähän hämärä kuvio tuo Nio-Weineng. Ja kolmas pointti on tuo baas palvelun kannattavuus, jota itse miedosti epäilen.

Mutta ei ole itsellä kykyä tuon tarkemmin itse Nioa analysoida. Sen tiedän että autot on Teslaa parempia ja Kiinassa alkaa Kiinalaiset valmistajat viemään valtaosan markkinoista.

4 tykkäystä

Pidän hyvinkin mahdollisena, että BaaS on vähän kuin vähittäiskaupan “sisäänheittotarjous”. Vaippapaketit myydään pienellä tappiolla jotta saadaan lapsiperheet imuroitua omaan kauppaan ostoksille, kun data osoittaa selvästi keskiostoksen ja siitä jäävän katteen peittoavan vaippojen aiheuttamat tappiot.

Pidän todennäköisenä, että moni päätyy Nioon BaaSsin ansiosta (ei tarvitse huolehtia akun kulumisesta ajan myötä, valtio tukee kalliimpiakin BaaS autoja jne). Mutta kyseessä ei ole kuin pienen murusen verran EV asioista valaistunut arvaukseni. SaaS nähdä saammeko joskus tulevaisuudessa dataa joka kertoo osuiko arvaukseni oikeaan.

8 tykkäystä

Tuo BaaS on kyllä mielenkiintoinen erottava tekijä muista EV-valmistajista. Nyt on vielä hieman aikaista arvella, mihin 10 vuotta vanhojen ja akultaan enää esimerkiksi 60% rangeen yltävien sähköautojen jälleenmyyntiarvo laskee, kun markkinat ovat vielä pienet ja paskatkin menevät nyt kaupaksi.

Kuitenkin, jos NIO pystyy säilyttämään kyseisen ratkaisun vuoksi jälleenmyyntiarvoaan paremmin, vaikuttaa se mielestäni merkittävästi kyseisen merkin uutena ostamisen houkuttelevuuteen, kun tietää että toimintamatka ei sula vuosien saatossa käsiin ja autosta saa hyvin vaihdossa vielä 5-10 vuoden päästä.

12 tykkäystä

6 tykkäystä

Hyvät luvut Niolta 12 961 ajoneuvoa!
Nuo ET7 toimitukset pisti silmään 4 349 :slight_smile:

13 tykkäystä

Milloinkas Nio julkaisee q2 tulokset?

Edit: 10.8 oli joku paras arvaus.