Tuli käytyä reissulla Köpiksessä ja NIO:n space tiloissa. Kyllähän autot ovat ihan valmiita haastamaan muita valmistajia markkinoille yleisen ulkoasun ja sisätilojen osalta. Varsinkin keula ja perä näissä NIO:n autoissa hivelee silmiä.
Malleja oli näytillä ET7, EL6 ja ET5. Ensin hyppäsin EL6 sisälle ja tämän jälkeen ET7. Eron kyllä huomaa ns. “laatuvaikutelmassa” näiden mallien välillä. ET7 on vielä enempi sisältä viimeistellympi kuin EL6. Pintamateriaalit ovat vielä parempaa luokkaa, vaikka suuresta erosta ei voida puhua.
ET5 oli sisältä juuri sellainen kuin kuvissakin. Penkki ei ole mielestäni “liian korkealla”, vaikka itse olenkin 193cm ja mahduin ratin taakse ongelmitta. Auto on kyllä nätti ulkoa kuin karkki 
Nopeahkolla tutustumisella sisätilojen laatuvaikutelmasta voisin sanoa monessa autossa istuneena ja ajaneena, että nykyinen NIO:n mallisto ei kuitenkaan mielestäni ole Mersun, BMW:n tai Audin tasolla ns. “sisätilafiiliksen” osalta, vaikka yleislaatuvaikutelma onkin siisti ja hieno. Kenties tämäkin puoli kehittyy seuraavissa malleissa edelleen.
Ulkovaikutelma onkin sitten aivan muuta. Muotoilu oli kaikissa näissä malleissa omaan silmään erittäin toimiva ja erottuvat varmasti liikenteestä. Valkoinen ET7 tuli bongattua myös yhden hotellin edustalta ja näyttihän se iltahämärässä ja puhtaana hienolta 
Koeajoa tarjottiin EL7 mallista, mutta aikataulullisista syistä sitä en itse voinut tehdä. EL6 oli vielä liikkeessä Kiinan softalla, mutta esittelijä kertoi softapäivityksen olevan tulossa tähänkin.
NIO Power Swap -asemia esittelijän mukaan olisi tulossa Ruotsiin vuoden loppuun mennessä lisää, jolloin kokonaismäärä olisi jo 10 kpl. Tiedustelin myös ovatko asiakkaat kiinnostuneempia ostamaan auton akun kanssa vai vuokraamaan ja esittelijän mukaan vuokraus on ylivoimaisesti eniten kiinnostusta herättävä asiakkaiden keskuudessa.
Itse näkisin, että NIO:n pitäisi vielä saada hitusen hintaa alas tai laatuvaikutelmaa ylös ainakin sen verran, että kiinnostus nousee hinta/laatuvaikutelman mukaisesti asiakkaiden silmissä riittävälle tasolle, jos asiakkaita pitää houkutella saksalaisilta merkeiltä. Kun hinta ja laatuvaikutelma on riittävästi oikein, niin tutut merkit unohdetaan ja NIO “uskalletaan” koeajaa ostohousut jalassa.